کد خبر: ۸۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 26 October 2016
روزنامه شرق در شماره چهارشنبه پنجم آبان در تشریح تیتر یک، حاشیه های جلسه نمایندگان تهران با شهردار را تشریح کرد و نوشت: حضور قالیباف در جمع نمایندگان تهران روز پرچالشی را برای قالیباف رقم زد. روزی که در آن قالیباف از تیترهای روزنامه همشهری اعلام برائت کرد ولی بازهم انتقاد نمایندگان از بیلبوردهای تخریبی علیه دولت و سازماندهی نیروهای قالیباف در شهرداری تهران برای کارزار انتخاباتی ادامه یافت.

این روزنامه با اشاره به عنوان استمرار نظارت بر نمایندگان آزادگی شان را از بین می برد، آورد: علی مطهری با اشاره به اظهارات اخیر دبیر و سخنگوی شورای نگهبان درباره استمرار نظارت شورای نگهبان بر نمایندگان در طول دوره نمایندگی، گفت: «روشن است اگر این نوع نظارت بخواهد شامل اظهارنظرهای نمایندگان شود، حریت و آزادگی آنها را از بین می برد و نمایندگانی متملق و چاپلوس خواهیم داشت». نایب رئیس مجلس بیان کرد: «نظارت بر باقی بودن صلاحیت نمایندگان در طول دوره نمایندگی موضوع جدیدی نیست چون اکنون هم اگر نماینده ای جرم بزرگی مانند قتل یا شرب خمر یا فساد مالی و اخلاقی بزرگی مرتکب شود، با او برخورد می شود و مجلس می تواند اعتبارنامه او را باطل کند».

ائتلاف نظامی غرب علیه تروریسم واقعی نیست، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری، عصر دیروز (سه شنبه) در دیدار آقای «باقر عزت بگوویچ» رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی وهرزگوین با تأکید بر لزوم مقابله با سیاست های آتش افروزانه و تروریسم پرور برخی دولت های غربی، ائتلاف نظامی دولت های غربی علیه تروریسم را واقعی ندانستند و گفتند: «اگرچه ممکن است این ائتلاف ها در مواردی با تروریست ها وارد جنگ نیز بشوند اما نه در عراق و نه در سوریه به دنبال ریشه کن کردن واقعی تروریسم نیستند و سیاست های بد و شرارت آمیز آنها، روز به روز مشکلات بشریت را افزایش می دهد».

این روزنامه با انتخاب عنوان تصویب پیش نویس قطع نامه عادی سازی روابط اروپا با ایران، می نویسد: پارلمان اروپا روز گذشته پیش نویس قطع نامه عادی سازی روابط با ایران را تصویب کرد؛ این اقدام از اراده مثبت اروپایی ها برای گسترش و تعمیق مناسبات دوجانبه در تمامی ابعاد با ایران، حکایت می کند. این نقشه راه روابط ایران و اروپا که «راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران پس از توافق هسته ای» نام دارد، روز گذشته در کمیته روابط خارجی پارلمان این اتحادیه، با ٣٧ رأی موافق و ١٥ رأی مخالف، تصویب شد و در جلسه آینده پارلمان اروپا به رأی گذاشته خواهد شد.

روزنامه شرق با درج عنوان حضور ٣ وزیر پیشنهادی در کمیسیون های مجلس، نوشت: روز گذشته سه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه های «ارشاد»، «آموزش وپرورش» و «ورزش و جوانان» در مجلس بودند؛ آنها که برای ارائه برنامه هایشان راهی بهارستان شده بودند، در کمیسیون های مرتبط با وزارتخانه های پیشنهادی حاضر شدند و به ارائه برنامه های خود پرداختند. «مسعود سلطانی فر»، گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون های فرهنگی و فراکسیون ورزش؛ «سیدرضا صالحی امیری»، گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد در کمیسیون فرهنگی و «سیدفخرالدین دانش آشتیانی» در کمیسیون آموزش.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «نگاهی به سلوک آیت الله سید روح الله خاتمی»، «نجات خریدار اورانیوم با حکم آیت الله»، «توضیحات دادستان تهران درباره پرونده تتلو و سلطانی»، «استعفای علی جنتی با فشار پدر» و « آرامگاه سپانلو به «پرلاشز» می رود؟» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «تخصص یک وزیر» نوشته کیومرث اشتریان دانشیار سیاست گذاری عمومی دانشگاه تهران را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: