کد خبر: ۸۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 25 October 2016
روزنامه همشهری در شماره سه شنبه چهارم آبان به سخنان رییس جمهوری در دیدار با مردم خمین در ورزشگاه شهید مطهری، اشاره کرد و نوشت: روابط تجاری با دنیا رو به رونق است. کارخانه ها یکی پس از دیگری از رکود خارج می شوند و تورم 40 درصد را به 15 درصد رساندیم. 12 هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و متوسط تسهیلات دریافت کردند که این یعنی حرکت به سمت رونق اقتصادی آغاز شده است.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان سوال مجلس از 2 وزیر درباره بودجه اتوبوس و مترو، اختصاص داد و نوشت: شانه خالی کردن چند ساله دولت از پرداخت بودجه مترو و اتوبوس سرانجام باعث شد مجلس به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و موضوع سوال از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور را برای آن مطرح کند. سهم 20 درصدی از فروش گازوئیل غیرکشاورزی به حوزه حمل و نقل اختصاص پیدا نکرده است. محمدرضا رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این باره با اشاره به اینکه وزیر نفت به رغم دعوت نمایندگان عضو کمیسیون عمران در جلسه هفته جاری روز سه شنبه نیز حاضر نخواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ما طی دعوتنامه های متعدد از وزیر نفت برای حضور در جلسه دعوت کرده ایم اگر وی در جلسه روز سه شنبه نیز حاضر نشود ما طبق آیین نامه و ماده 206 عمل خواهیم کرد. 

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان تهمت زنندگان به شهرداری جبران کنند، نوشت: با گذشت حدود 2 ماه از طرح اتهــــــامات و حاشیه سازی ها دربــــاره ارائه تسهیلات به تعاونی ها، رئیس شورای اطلاع رسانی شهرداری تهران با اشاره به سخنان سخنگوی دستگاه قضا خواستار واکنش کسانی شد که کذب منتشر کردند. چنانکه سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: بازداشت مدیر مسئول سایت معماری نیوز به دلیل افشای اسرار محرمانه بوده است و نه شکایت شهردار یا شهرداری تهران. مهدی ذاکری گفت: آقای محسنی اژه ای در نشست خبری روز یکشنبه خود به صراحت بر محرمانه بودن گزارش ابتدایی سازمان بازرسی تأکید کرده و با مقدماتی بودن آن خواستار عدم پیشداوری در این باره شد. این در حالی است که متأسفانه برخی رسانه ها و افراد، نادانسته ادعای یک سایت خبری را مبنای تخریب شهرداری، شورای شهر و شخص شهردار تهران قرار دادند. ذاکری تأکید کرد: در این مدت تهمت ها و حملات ناجوانمردانه ای به مدیریت شهری تهران شد که علت آن بی توجهی عده ای از صاحبان تریبون و رسانه بود که امید است با سخنان روز یکشنبه سخنگوی محترم دستگاه قضا فضای لازم برای جبران مافات فراهم شده باشد.

این روزنامه با انتخاب عنوان شمشیر اروپا برگردن مهاجران، نوشت: ساعت ها درگیری طی شامگاه یکشنبه میان پناهجویان و نیروهای پلیس در اردوگاه موسوم به «جنگل» در شمال فرانسه، صبح دوشنبه به صف های طولانی برای سوار شدن به اتوبوس ها تبدیل شد؛ اتوبوس هایی که در حضور بیش از هزار و 200 نیروی پلیس، پناهجویان را به مراکز نگهداری در سراسر فرانسه منتقل خواهند کرد تا پرونده این اردوگاه برای همیشه بسته شود. شهر بندری کاله در شمال فرانسه، به خاطر اتصال قاره اروپا به خاک انگلیس از طریق تونل 52کیلومتری «مانش» شهرت جهانی دارد اما طی 2سال گذشته اسم این شهر بیشتر به خاطر اردوگاه پناهجویانش بر سر زبان ها بوده است؛ اردوگاهی غیررسمی، ساخته شده از چادرها و سکونتگاه های موقت دست ساز با حدود 8هزار نفر جمعیت از کشورهای مختلف آسیایی و آفریقایی.

تلاش برای کاهش صف انتظار وام ازدواج؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: اواخر فروردین 95 بود که با تصویب بهارستان نشینان دوره نهم، سقف وام ازدواج جوانان برای هر یک از زوجین از 3 میلیون تومان به 10 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله افزایش یافت و در بودجه 95گنجانده شد. «شبکه بانکی از مرداد 95نسبت به پرداخت ماهانه 150هزار فقره وام ازدواج با یک ضامن معتبر، اقدام و هر 15روز آمار و عملکرد خود را در این خصوص به بانک مرکزی ارسال کنند.» بخشنامه ای که شواهد از عدم پایبندی نظام بانکی به آن حکایت می کنند.اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی، گزارش میدانی همشهری از بانک های ارائه دهنده وام ازدواج در تهران و همچنین رصد «سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج» عقب ماندگی از اهداف تعیین شده را تأیید می کنند. تا لحظه تنظیم این گزارش، تعداد افرادی که در صف بانک های موجود در سامانه ازدواج نشسته اند به 186هزار و 602نفر رسیده است. این تعداد جدای از افرادی است که در صف بانک هایی مانده اند که حتی برای صف نشینی هم ثبت نام جدید ندارند. در 21مهرماه حدود 700هزار متقاضی در صف دریافت وام ازدواج قرار داشتند و به نظر می رسد عقبه عملکرد فعلی بانک ها، صفی به مراتب سنگین تر در آینده ای نزدیک خواهد بود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «عبور ارزش روز سبد سهام عدالت از 67 هزار میلیارد تومان»، «ستایش کوچولو قربانی کودک آزاری»، «کوچ لوازم خانگی قاچاق از تهران به شهرستان ها»، «بلیت اربعین امسال بازار سیاه ندارد»، «اگر چرخ فلک خوش بچرخد...»، «کیفرخواست علیه شیطان» و «راز قتل مادر و دختر در سینه جوان آشنا» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «ویراژ دادن روی مقررات» را به قلم ایرج راد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: