کد خبر: ۸۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 25 October 2016
روزنامه جوان در شماره سه شنبه چهارم آبان در توضیح تیتر یک از قول دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه، نوشت: ما یک سیستم، فاسد، شکست خورده و متقلبانه داریم. فاکس، سیستم فاسد، شکست خورده و متقلبانه است، می رویم (با ورود به کاخ سفید) تا فساد در واشنگتن دی. سی را بخشکانیم. ‏

این روزنامه با درج عنوان روحانی: مذاکره با 6 قدرت را از امام (ره) آموختم نوشت: حسن روحانی که در سفرهای استانی صرفاً به دیدار با مردم مرکز استان بسنده می کرد و برای سایر شهرستان های استان وقت دیدار نمی گذاشت، در سفر به استان مرکزی علاوه بر اراک، در جمع مردم خمین، زادگاه امام خمینی(ره) نیز حضور یافت شاید برای این تحریف تاریخی که از قدرتی که امام بخشیده تا بتواند مقابل شش قدرت مذاکره کند، سخن بگوید. وی اظهار کرد: مذاکره با 6 قدرت را از امام آموختم، آورد: رئیس جمهوری با اشاره به اینکه « امام این روحیه را به ما آموخت که چگونه با شش قدرت جهانی پای مذاکره ‏نشسته و حقوق ملت ایران را بستانیم» تصریح کرد: حضور و پشتیبانی ملت بزرگ ایران و هدایت های مقام معظم ‏رهبری بود که توانست شرایطی را ایجاد کند تا دیپلمات های قدرتمند ما بتوانند در برابر دنیا چنان مذاکره ای را ‏انجام دهند که در یک روز شش قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران به یکباره لغو شود. ‏

روزنامه جوان با بررسی عنوان جنتی: شرمنده ام!، نوشت: علی جنتی، وزیر مستعفی ارشاد در روزی که برای خداحافظی با همکارانش به ساختمان وزارت ارشاد در میدان بهارستان تهران رفت، آخرین سخنان متناقض و بیهوده را هم تحویل مخاطب داد و پس از آنکه گفت چون نتوانسته منویات نظام در حوزه فرهنگ را اجرایی کند، شرمنده است، مدل وزارت خاتمی و مسجدجامعی را به عنوان سیستم مطلوب مدیریت در وزارت ارشاد عنوان کرد! جنتی در ادامه با بیان اینکه در ابتدای کار با توجه به روی کار آمدن دولت تدبیر و با توجه به برنامه های آقای روحانی، رئیس جمهور من نیز برنامه هایی را به مجلس تقدیم کردم، تصریح کرد: این برنامه ها خوشبختانه اکنون روی خروجی سایت وزارت ارشاد در دسترس مردم و مسئولان قرار دارد و تلاش من در طول این مدت با تمامی همکاران این بود که بتوانیم این برنامه ها را اجرایی کنیم و دیگر اینکه با نظراتی که رهبر انقلاب درباره این حوزه دارند، همخوانی داشته باشد. 

همکاری با رسانه های دشمن جرم و قابل پیگرد است، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این خبر می خوانیم: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با بزرگداشت چهارم آبان سالروز اعتراض تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به تصویب لایحه کاپیتولاسیون، آن را نشان دهنده صلابت و تیزبینی امام (راحل) دانست و تصریح کرد: اگر کاپیتولاسیون محقق می شد، ملت و کشور ما به شدت تحقیر و تسلیم می شدند اما حضرت امام (ره) با افشاگری خود درباره این لایحه که امریکایی ها پشت آن بودند، مانع از چنین فاجعه ای شدند. آیت الله آملی لاریجانی همچنین با تأکید بر لزوم تعقیب قضایی افرادی که از داخل کشور با رسانه های معاند همکاری می کنند، تصریح کرد: در عناد و دشمنی برخی رسانه ها در خارج از کشور تردیدی نیست اما کسانی که از داخل کشور به این قبیل رسانه ها کمک می کنند باید به عنوان معاونت در جرم تحت تعقیب قرار بگیرند تا مرز بین انقلاب و ضدانقلاب مشخص شود. متأسفانه برخی افراد در داخل با این رسانه ها مصاحبه می کنند و به نحوی به آنها کمک می کنند و در عین حال طلبکار هم هستند. 

روزنامه جوان با انتخاب عنوان مسکو: آخرین مهلت تروریست ها تمام، آورد: گروه تروریستی داعش، با انتشار ویدئویی جدید، برنامه بعدی خود را حمله به دمشق اعلام کرد. در این ویدئو که تحت عنوان «به زیر کشیدنِ احزاب» منتشر شده، درگیری های داعش با جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی برای چیره شدن بر بخشی از اردوگاه الیرموک و منطقه التضامن در مجاورت منطقه حجرالاسود در حومه جنوبی دمشق به تصویر کشیده شده است. منابع سوری هم از درگیری های شدید در غوطه غربی در حومه دمشق میان ارتش سوریه و گروه های مسلح خبر می دهند. درگیری ها در محورهای خان الشیح-الدرخبیه و خان الشیح-زاکیه است و ارتش سوریه یورش گسترده گروه های مسلح را دفع و در عملیاتی ضربات مهلکی به این گروه ها وارد کرده است. ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت دیروز همچنین توانستند تپه استراتژیک بازو در جنوب غربی دانشکده های نظامی در حومه جنوبی حلب را پاکسازی کنند.

روزنامه جوان همچنین در صفحه نخست عنوان های«وزیر بهداشت حال توهین دارد حوصله نقد ندارد» و «زیبا کلام: به روحانی نمره 12 می دهم»را برجسته و منتشر کرد.
این روزنامه در ستون یادداشت عنوان های «آن«عده ای» چه شدند؟» به قلم عبدالله گنجی مدیر مسئول و «جهاد کبیر امام(ره) نوشته عباس حاجی نجاری را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: