کد خبر: ۸۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 23 October 2016
روزنامه آرمان در شماره یکشنبه دوم آبان در تشریح تیتر یک، با اشاره به تخلف های حوزه نفت در دولت قبل نوشت: بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل90 از خرید دکل نفتی مکزیکی منهدم شده توفان کاترینا در دولت گذشته به قیمت 37میلیون دلار خبرداد. وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر 7میلیون دلار هزینه نگهداری این دکل شده است و اخیرا شرکت نگهدارنده درمکاتبه با مقامات کشور اظهار داشته که دکل درحال نابودی است و اگر انتقال نیابد، قطعا غرق می شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان فرزندان هاشمی در مسیر پدر، آورد: بدون شک آنچه آیت ا... هاشمی برای فعالیت دولت ها در هر مقطعی مفید می دانست در فرزندانشان هم تاثیرگذار بود و اگر چه این فرزندان هیچگاه در دولت ها به عنوان مرسوم دولتی حضور نداشتند اما از کمک به فعالیت های رئیس جمهور و وزرا دریغ نمی کردند. نکته قابل تامل آنجاست که آنچه از سوی فرزندان آیت ا... برای پیشرفت در امور کشور بیان می شود، سایه ای از دیدگاه های آیت ا... هاشمی دارد، چنانکه دیروز فاطمه هاشمی دختر بزرگ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «وزاری جدید باید به انتظارات مردم توجه جدی نشان دهند»، تاکید کرد: باید افرادِ دارای برنامه جای وزرای مستعفی بیایند.

شهید بهشتی از نوجوانی اصلاح طلب بود، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 مهر نشستی با عنوان «بازخوانی اندیشه های اقتصادی، اجتماعی، مدیریتی و سیاسی شهید بهشتی» با حضور اساتید برجسته علوم مختلف در محل موسسه بانیان اندیشه پیشرو برگزار شد. در این نشست علیرضا بهشتی فرزند آیت ا... شهید بهشتی با ارائه توضیحاتی راجع به اندیشه ها و دیدگاه های شهید بهشتی در ابعاد مختلف، برخی از تجربیات زندگی ایشان را روایت کرد. بهشتی در سخنان ابتدایی خود محیط تولد شهید بهشتی را اینگونه ترسیم کرد: او در خانواده ای متولد شد که پدرش، سید فضل ا...، مردی روحانی و از مدرسان حوزه علمیه اصفهان بود و گاهی برای برپایی نماز جماعت به روستاهای پیرامون می رفت. معصومه بیگم خاتون آبادی دختر آیت ا... العظمی میر محمدصادق خاتون آبادی نیز مادر شهید بهشتی بود و قرار گرفتن در چنین محیطی از همان ابتدا از او یک مصلح ساخت. در واقع شهید بهشتی از همان دوران نوجوانی دغدغه اصلاح گری داشت و از آنجا که وضعیت موجود را نامناسب می دید به دنبال تبیین وضعیت مطلوب بود.

این روزنامه با انتخاب عنوان لبخند تلخ اصلاح طلبان به تصمیم روحانی، می نویسد: دولت در حالی اقدام به تغییراتی در وزرای خود کرد که این تغییرات از لحاظ دیدگاه فکری آنچنان محسوس نبود و بار دیگر حلقه نیاوران در اولویت رئیس جمهور برای این تغییرات قرار گرفت. پس از اینکه مجلس دهم همسو با سیاست های دولت تشکیل شد، اصلاح طلبان توصیه هایی به رئیس جمهور کردند که از جمله آنها تغییراتی در ترکیب وزرا بود که روحانی هم همین مسیر را طی کرد. در حالی که بسیاری در انتظار بودند تا این بار روحانی از اصلاح طلبان در این تغییرات بهره بگیرد و وزرای مدنظر خود را از میان اصلاح طلبان انتخاب کند، اما باز هم اعضای حلقه نیاوران مدنظر رئیس جمهور قرار گرفت و سه گزینه پیشنهادی خود را که شامل صالحی امیری، سلطانی فر برای وزارتخانه های ارشاد و ورزش و جوانان و به احتمال زیاد محمد علی نجفی برای وزارت آموزش و پرورش می شود روز یکشنبه در مجلس معرفی خواهد کرد و باز هم اصلاح طلبان سکوت کردند تا خللی در برنامه های دولت پدیدار نشود. لبخند اصلاح طلبان به روحانی نه از سر رضایت آنها از نگاه کمرنگ رئیس جمهور به نقش این جریان درسیر موفقیت های دولت، بلکه برای امیدبخشی به جامعه در انتخابات 96 است. 
روزنامه آرمان با درج عنوان ردپای مافیا در نابودی مزارع خشخاش، نوشت: علی هاشمی رئیس کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر با دفاع از کشت برخی گیاهان برای تولید مواد مخدر از مافیایی سخن به میان آورده است که «در سال 59 به شکل هدایت شده باعث شدند 35 هزار هکتار کشت خشخاش را به سرعت به دست خود نابود کنیم.» کشت خشخاش و سایر گیاهانی که می توان از آنها مواد مخدر به دست آورد از چالش برانگیزترین موضوعات چند سال اخیر در حوزه مواد مخدر بوده است. این در حالی است که برخی کارشناسان بنا به دلایل مختلف از این مساله حمایت می کنند و چنین تولیدی را همراستا با مبارزه با مواد مخدر یا حداقل سوء مصرف مواد مخدر می دانند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «انتقاد رئیس جمهور از برخی رسانه ها: دست از دروغ وجناح بندی بردارید»، «دری نجف آبادی: به آقای جنتی گفتم فلانی چطور رجل سیاسی شد؟!»، «مقام معظم رهبری در دیدار با مادورو: غرب از نفت به عنوان سلاح استفاده می کند» و «محمد عطریانفر: صلاحیت هاشمی از همه روسای جمهور بیشتر است» پرداخت.

روزنامه آرمان در ستون گفت وگوهای اختصاصی عنوان های «مهدی تقوی: یک فقره تخلف دولت قبل
400میلیارد تومان»، «احمد جلیلی: خدمات روانپزشکی پوشش مناسب بیمه ای ندارد» و «مهرداد میناوند: مردمی که نجابت دارند» را منتشر کرد و در ستون سرمقاله عنوان «برد و باخت های روحانی در برجام» نوشته غلامعباس توسلی را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: