کد خبر: ۸۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - 22 October 2016
روزنامه جوان در شماره شنبه یکم آبان با اشاره به شهادت 21 نفر از جمله 4 ایرانی توسط تروریست ها برای جبران شکست موصل، نوشت: تروریست های داعش که این روزها در موصل زیر آتش گسترده نیروهای عراقی قرار گرفته اند برای کاستن از فشارهای گسترده، حملات پراکنده ای را در سایر مناطق عراق انجام می دهند.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان رد شده های مجلس نهم با مجلس دهم وزیرمی شوند!، اختصاص داد و آورد: شاید اگر بشر تاکنون به چرخش زمین و کهکشان ها پی نبرده بود، حالا دیگر دانشمندان با معرفی سه وزیر رد شده در مجلس نهم به مجلس دهم و امید به رأی اعتماد گرفتن آنان می توانستند به چرخش روزگار ایمان بیاورند! نجفی که برای وزارت آموزش و پرورش نتوانست از مجلس نهم رأی اعتماد بگیرد، در مصاحبه ای گفته خودش و دانش آشتیانی از گزینه های اصلی وزارت آموزش و پرورش هستند و برای بررسی های بیشتر مشکلات وزارتخانه از رئیس جمهور وقت گرفته و تا شنبه (امروز) همه چیز قطعی می شود. نجفی که به خاطر ناراحتی قلبی نتوانست در پست معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دوام بیاورد و به نوعی خانه نشین شد، حالا دارد مشکلات یک وزارتخانه پرماجرا و پرهیاهو را بررسی می کند. شاید یکی از این مشکلات صدای بلند بچه ها و معلمان است که ممکن است برای قلب او ضرر داشته باشد! 

روزنامه جوان با انتشار عنوان تفاخر به واردات هواپیما در سخنرانی روز ملی صادرات!، نوشت: سخنرانی جدید روحانی علیه منتقدان از حداقل منطق و احترام به منتقدان برخوردار نبود. آنجا که رئیس جمهور «طولانی شدن عمر منتقدان» را دلیلی برای نقدهای به زعم او غیرواقعی علیه خود دانست. قاطی کردن مطالبی خودساخته به جای سخنان منتقدان با برخی سخنان پراکنده دیگر و نتیجه ای عجیب گرفتن، سقف منطق سخنرانی روز ملی صادرات بود. با اینکه منتقدان از رئیس جمهور خواسته اند اولویت ها را در واردات بررسی کند و برخی منتقدان نیز بی توجهی دولت یازدهم به میلیون ها مسافر متروی تهران در مقابل مجموعاً چندده هزار مسافر هواپیما را غیرقابل قبول دانسته اند، رئیس جمهور در هواپیما «عظمت» دیده است و آن را بر سر منتقدان می کوبد: «باید حمل و نقل درست باشد. خرید هواپیما برای تقویت صنعت توریسم، عظمت ایران و تلف نشدن وقت مردم و اینکه محصولات داخلی به دنیا صادر شود، لازم است.»

اجتماع تهدیدآمیز غرب برای نجات تروریست ها از حلب، دیگر عنوان این روزنامه محسوب می شود، در تشریح این مطلب می خوانیم: دولت های غربی در حال تشــدید تلاش های خود علیه روسیه در حلب هستند. آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان که پیش از نشست روز پنج شنبه سران اتحادیه اروپا شش ساعت تمام با پوتین ملاقات کرده بود، گفت که اگر وضعیت فعلی در حلب ادامه داشته باشد، اتحادیه اروپا همچنان ناظر این وضعیت نخواهد ماند. دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی نیز روز پنج شنبه در نشست سران اروپا در بروکسل گفت: «اگر جرایم در سوریه ادامه یابد، ما باید تحریم ها علیه روسیه را مدنظر قرار دهیم.» به گزارش «جوان»، همزمان، فشارها از طریق نهادهای حقوق بشری نیز در حال تشدید است. روز گذشته به درخواست انگلیس نشست فوق العاده شورای حقوق بشر با هدف بررسی اوضاع در حلب در شهر ژنو برگزار شد که در جریان آن، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار ارجاع وضعیت انسانی در حلب به دادگاه کیفری بین المللی و محاکمه متخلفان شد. 

روزنامه جوان با درج عنوان باهنر: روحانی به دور دوم برود، قطعاً می بازد، آورد: به گزارش رسا، محمدرضا باهنر طی سخنانی در انجمن اسلامی مهندسین خراسان مردم سالاری دینی را هدیه بزرگ الهی دانست و بیان کرد: این نظام مردم سالار دینی که توانسته تا به مردم سالاری و دینی بودن عموم به صورت یکسان و هم اندازه تکیه کند، باید به صورت جدی و مستمر با همت همگان تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه پیدا کند. وی با بیان اینکه اصلاح طلبان با وجود انتقادات هرگز از روحانی عبور نکرده و نگران عدم رأی ایشان هستند، گفت: بدون شک رئیس جمهور فعلی اگر به مرحله دوم در انتخابات برسد، برکناری اش قطعی است. 

«قالیباف: به خاطر حمایت شهرداری از مدافعان حرم زخم زبان ها شنیده ام»، «سوءاستفاده 8 میلیون دلاری از کارت بازرگانی یک خانم» و «تهیه کننده انیمیشن عاشورایی«ناسور»: بخش دولتی خواب تولید چنین انیمیشن هایی را هم نمی بیند» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه جوان همچنین در ستون یادداشت های امروز عنوان های«ترمیم کابینه با کدام رویکرد» به قلم حسن رشوند، «فتنه منطقه ای اردوغان برای موصل» نوشته هادی محمدی، «پیشمرگ های پیرزن در اقتصاد غیر شفاف و وارداتی!» به قلم مهران ابراهیمیان را منتشر کرد.
برچسب ها: داعش ، کرکوک ، موصل ، تروریست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: