کد خبر: ۸۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - 22 October 2016
روزنامه اعتماد در شماره شنبه یکم مهر در تشریح تیتر یک به نقل از محمدرضا عارف درباره طرح اعتماد سازی و گفت و گو میان اصلاح طلبان و نظام نوشت: ذهنیت ها و پیش داوری هایی وجود داشت که خوشبختانه مسیر خوبی را رفتیم و به نتایج خیلی خوبی در حل آنها رسیدیم. الان خیلی از آن ذهنیت هایی که بر مبنای اختلاف نظرها ایجاد شده بود حل شده است و این مسیر را حتما ادامه می دهیم.

این روزنامه با انتخاب عنوان تغییرات دولت انتخاباتی- سیاسی نیست، می نویسد: غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی و از حامیان جدی روحانی و حامی گزاره های اعتدال محور است و تلاش می کند تا کارگزاران نیز بر مدار اعتدال روزگار بگذرانند. کرباسچی در واکنش به تغییرات صورت گرفته در دولت طی گفت وگویی با «اعتماد»، اقدام رییس جمهوری را درخور تقدیر می داند و می گوید اهمیتی ندارد این اقدام بر اساس فشار بیرونی بوده باشد یا جمع بندی شخصی رییس جمهور بلکه باید به تصمیمات روحانی اعتماد کرد. او حتی اگر بر اساس فشارهای بیرونی چنین تصمیمی گرفته باشد، نشان داده است قرار نیست با یکدنگی و مقاومت بی حاصل امور را به پیش ببرد بلکه گاهی عقب نشینی هم لازم است. کرباسچی همچنین اطمینان دارد این تغییرات نه با هدف انتخابات و سیاسی کاری بلکه برای پیشبرد بهتر امور از سوی دولت اتخاذ شده است.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان پیشنهاد وزیر به روحانی، آورد: تنها با گذشت یک شبانه روز از پذیرش استعفای علی اصغر فانی، علی جنتی و محمود گودرزی، مشاور فرهنگی رییس جمهوری در صفحه توییتر خود از مردم می خواهد که اشخاص مناسب جایگزینی این افراد را معرفی کنند. پیامی که خیلی زود سیل پاسخ ها را روانه صفحه مجازی آشنا ساخت، به گوش چهره های سیاسی هم رسید. چهره هایی که بارها در حمایت از دولت روحانی پیشنهاد ترمیم کابینه را داده بودند، اکنون که این موقعیت در سه وزارتخانه ایجاد شده است، در گفت وگو با «اعتماد» در پیشنهاد گزینه ها تعلل نکرده و افراد مناسب تصدی این وزارتخانه ها را معرفی کردند. نظراتی که در یکی از وزارتخانه ها به اتفاق آرا نام یک نفر را به رییس دولت یازدهم پیشنهاد می دهند و در وزارتخانه های دیگر با چند گزینه، افرادی با تجربیات فراوان را برای عضویت در کابینه ترجیح می دهند. 13 چهره سیاسی کشور در این نظرسنجی، محمدعلی نجفی را بهترین گزینه برای تصدی وزارت آموزش و پرورش دانستند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به نظر همه چهره ها سخت ترین انتخاب را پیش روی رییس جمهوری گذاشته است، با چند گزینه پیشنهادی روبرو شد اما در بین این نام ها، احمد مسجدجامعی و رضا صالحی امیری به دفعات بیشتری تکرار شدند. وزارت ورزش اما در بین گزینه های مختلف، نام فرد خاصی را بر زبان چهره های سیاسی چرخاند. محمد دادکان، که زمانی ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده داشت، با استقبال زیادی از سوی چهره ها روبرو شد.

این روزنامه با انتشار عنوان وزارت نجفی، سلطانی فر و صالحی امیری قطعی شد، می نویسد: خبر ارسال نامه معرفی وزرا به مجلس در این هفته پیش از این آمده بود اما دیروز محمدعلی نجفی، مشاور اقتصادی رییس جمهور خبر ارسال این نامه به مجلس در روز یکشنبه را داده است. نجفی، مشاور رییس جمهور در خصوص گزینه های رییس جمهور برای وزارتخانه های ورزش، ارشاد و آموزش و پرورش گفت: رییس جمهور در نظر دارند روز یکشنبه فرد مورد نظر را برای این وزارتخانه ها به مجلس معرفی کنند. به گزارش انتخاب، نجفی در خصوص گزینه های رییس جمهور برای وزارتخانه های ورزش، ارشاد و آموزش و پرورش گفت: رییس جمهور در نظر دارند روز یکشنبه افراد مورد نظر را برای این وزارتخانه ها به مجلس معرفی کنند. او همچنین خبر داد که گزینه مورد نظر رییس جمهور برای وزارت ارشاد آقای صالحی امیری و برای وزارت ورزش و جوانان آقای سلطانی فر است. نجفی ضمن تاکید بر قطعی شدن دو گزینه فوق اذعان داشت که در مورد وزارت آموزش وپرورش گزینه ها هنوز قطعی نیست اما در میان گزینه های رییس جمهور نام خودش و آقای دانش آشتیانی دیده می شود.

روزنامه اعتماد با درج عنوان روحانی: همه در داخل صدای مردم را بشنوند، نوشت: رشد ٦ درصدی صادرات، مهم ترین دستاورد دولت ٩ ماه پس از توافق برجام است. این آمار را حسن روحانی رییس جمهور در روز ملی صادرات با لحن گلایه آمیزی اعلام کرده است. رییس جمهور از تلاش دولت برای برداشته شدن موانع تجارت هم سخن گفت: «تمام تلاش خود را کرده ایم که ایران هراسی در دنیا برداشته شود و اقتصاد ایران برون نگر باشد که این ایران هراسی ظالمانه زدوده شود. اکنون ایران با صدای بلند فریاد می زند که قامت من بلندتر از آن چیزی است که دنیا تصور می کند و همزیستی مسالمت آمیز با منطقه و جهان می خواهیم و از همه جناح ها، گروه ها و دوستان می خواهیم صدای ایران را بشنوند و به فریاد ایران جواب مثبت بدهیم.»

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «تغییر پرهزینه» را به قلم فرشاد مومنی استاد دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی به چاپ رساند.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «انتظار اهالی فرهنگ و هنر»، «شام تلخ آخر»، «داعش انتقام موصل را در کرکوک گرفت»، «رشد منفی بهره وری در سال های ٩٠ تا ٩٢»، «فوتبال منهای لذت» و «وداع جامعه مطبوعاتی با روزنامه نگاری شریف» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: