کد خبر: ۸۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - 22 October 2016
روزنامه جام جم در شماره شنبه یکم آبان در توضیح تیتر یک، آورد: پشت پرده داعش در سومین و آخرین مناظره هیلاری کلینتون نامزد دموکرات و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دانشگاه نوادا در شهر لاس وگاس واقع در ایالت نوادا به بحث گذاشته شد. نکته این بود که ترامپ، کلینتون را متهم کرد که داعش را خلق و شش میلیارد دلار برای این کار هزینه کرده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان تولید درون زا اساس اقتصاد مقاومتی، نوشت: پنجشنبه هفته گذشته مراسم روز ملی صادرات برگزار شد و در این مراسم رئیس جمهور از تأثیرات برجام و اقتصاد مقاومتی در این بخش سخن گفت. این مراسم با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور و صادرکنندگان نمونه کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تهران برگزار شد که یکی از محورهای اصلی سخنان رئیس جمهور محوریت اقتصاد مقاومتی در توسعه صادرات غیرنفتی بود. 

رئیس جمهور با تاکید بر این که تولید درون زا، اساس اقتصاد مقاومتی است، گفت: اگر تولیدات درون زای کشورمان استاندارد، باکیفیت و مشتری خواه باشد صادرات، افزایش و تولیدات هم رقابتی می شود. در این باره سیدحسین سلیمی، فعال اقتصادی به خبرنگار ما گفت: اقتصاد مقاومتی تأثیرات مختلفی در بخش های گوناگون دارد، اما اگر بخواهیم به صورت خرد، روی این جریان مانور دهیم کشور باید به سراغ کالاهایی برود که در زمان تحریم نیز دنیا به آن نیاز داشته باشد. امرالله امینی، اقتصاددان هم به جام جم گفت: ریشه اقتصاد مقاومتی در تولید است و برای این که بتوانیم صادرات قابل قبولی در کارنامه تجاری شاهد باشیم باید توان داخلی و تولید را بالا ببریم.

روزنامه جام جم با انتشار عنوان «هشت و نیم دقیقه» سرنوشت ساز در فصل پاییز، آورد: با فرارسیدن ماه پاییز و بازگشایی مدارس، هر یک از شبکه ها می کوشند به نوبه خود بخشی از اوقات فراغت مخاطبانشان را در شب های آرام و طولانی فصل خزان پر کنند. بر همین اساس، شبکه دو هم امسال با دستی پر، تدارک این شب ها را دیده و موجی از سریال های تازه را برای پخش شبانگاهی آماده کرده است. «هشت و نیم دقیقه» نام یکی از این مجموعه های تلویزیونی تازه است که از ساعت 21 و 30 دقیقه امشب پخش خود را آغاز می کند. سریالی به کارگردانی شهرام شاه حسینی که بر محوری خانوادگی ساخته شده و مضمونی ملودرام دارد. این سریال از امشب ساعت 21 و 30 دقیقه روی آنتن شبکه 2 می رود.

کدام فیلم ها این روزها می فروشند؟، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: یک ماه از فصل پاییز گذشته و گیشه سینما تقریبا با شرایط خوبی روبه روست. «خشکسالی و دروغ» و «فروشنده» میلیاردی هستند و می توان به فروش برخی فیلم های روی پرده هم امیدوار بود. امسال سینما سال پرباری را پشت سر گذاشته است، فروش خوب فیلم ها و استقبال مردم از هنر هفتم سال نسبتا خوبی را برای سینما رقم زده است. اکنون فیلم های «فروشنده» اثر اصغر فرهادی، «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی، «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده، «این زن حقش را می خواهد» کاری از محسن توکلی و «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان روی پرده سینما هستند. آن طور که ایسنا اعلام کرده است، «فروشنده» با بیشترین تعداد سالن بعد از 40 روز نمایش بیش از 12 میلیارد فروخته و در کنار آن فیلم های تازه اکران شده با سالن های کم تعداد به دنبال محکم کردن جای پایشان در گیشه هستند.

روزنامه جام جم با درج عنوان شهادت 3 ایرانی در کرکوک، نوشت: حمله سه انتحاری عضو گروه تکفیری صهیونیستی داعش در ایستگاه برق منطقه الدبس کرکوک به جان باختن و زخمی شدن بیش از 20 نفر از جمله کارفرمایان ایرانی منجر شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در حملات انتحاری دیروز مرکز فرماندهی پلیس شهر کرکوک و همچنین ایست های بازرسی و یگان های گشتی هدف حمله قرار گرفتند. عبدالله نورالدین الصالحی، شهردار دبس گفت: سه عامل انتحاری ساعت 6 صبح به نیروگاه برق حمله کردند. در این حمله، 13 عراقی و 3 تکنیسین ایرانی جان باختند. سعدالله مسعودیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه گفت: در این حمله تروریستی سه مهندس ایرانی شهید و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

این روزنامه در بخش سخن روز عنوان «انتخاب بین بد و بدتر» را به قلم مراد عنادی مدیرمسوول منتشر کرد و به یادداشتی با عنوان «نقشه راه اقتصاد کشور» نوشته مهدی تقوی استاد دانشگاه پرداخت.

«مفسر» و «نقد و نظر» عنوان های ستون ویژه روزنامه جام جم را به خود اختصاص داد. 

این روزنامه در ضمیمه قاب کوچک عنوان «قهرمان ها دیگر سخن نمی گویند» را برجسته کرد.

«گره کور رکود باز شود»، «کامیون ها کابوس شبانه کلانشهرها»، «امدادگر ایرانی قهرمان درسی کودکان عراقی» و «علی شمخانی: سناریوسازی واشنگتن برای فرار به جلو» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: