کد خبر: ۸۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - 18 October 2016
روزنامه جام جم در شماره سه شنبه 27 مهر در تیتر یک، نوشت: شکارچی هایی که پشت تبلیغات مجازی مدلینگ ایستاده اند، معلوم نیست که هستند و به کجا وصل اند و از کجا تغذیه می شوند، فقط آن قدر می دانیم که بخشی از مدل های تاپ را می فرستند به آرایشگاه های سطح بالای لاکچری یا به مزون های لوکس لباس و تعداد بیشتری را نیز روانه می کنند به آتلیه های زیرزمینی که محصولش در نهایت در مجلات آن ور آبی و شبکه های مجازی چرخ می خورد.

این روزنامه با انتشار عنوان پشت پرده گرانی برنج وارداتی، آورد: با گرانی مستمر برنج داخلی در ماه های اخیر، مردم کشورمان به سمت خرید برنج وارداتی روی آورده اند، غافل از آن که برنج های خارجی نیز از گرانفروشی و سوءمدیریت، مصون نمانده است. قیمت برنج در بازارهای بین المللی نشان می دهد در واقع گران ترین قیمت برنج مربوط به برنج سوپر باسماتی دانه بلند پاکستانی با قیمتی معادل 950 دلار به ازای هر یک تن است و ارزان ترین قیمت هم به برنج شربتی دانه متوسط غیر باسماتی هندوستان با 660 دلار به ازای یک تن اختصاص یافته است. اما سوال اصلی این است که چطور قیمت این کالا در بازارهای داخلی ایران تقریبا دو برابر قیمت خرید آن از مبدأ است؟ درحالی که به نظر می رسد واردکنندگان، مقصر گرانی برنج خارجی هستند، اما واردکنندگان می گویند گمرک با هدف افزایش درآمد دولت از تعرفه واردات، قیمت پایه برنج وارداتی را بسیار بالا در نظر گرفته که سبب گرانی این نوع برنج ها در داخل شده است.

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان سراب ازدواج در دوستی های اینترنتی، می نویسد: همدیگر را می بینند و در یک نگاه دلباخته می شوند. خودشان اسم این حس را عشق می گذارند و خانواده هایشان دام. به امید فردای قشنگ و زندگی مشترک قشنگ تر قدم در مهلکه ای می گذارند که بعدها دامنگیرشان می شود. شبنم نداف، روان شناس و مشاور خانواده درباره آثار مخرب این دوستی ها در اینترنت می گوید: بسیاری افراد فکر می کنند آثار و صدمات روحی و جسمی دوستی های خیابانی فقط به زنان وارد می شود، اما این موضوع صددر صد اشتباه است. در این روابط مردان هم به اندازه زنان شکست می خورند و آسیب می بینند. حتی بسیاری از زنان هستند که با هدف گرفتن مهریه یا باج و... وارد زندگی مردان می شوند و از راه همین ارتباطات خیابانی و اینترنتی طعمه خود را پیدا می کنند. در سال های اخیر با گسترش شبکه های اجتماعی دوستی های خیابانی جای خود را به دوستی های اینترنتی داده است که سرانجامی جز هتک حیثیت، اخاذی، تجاوز و قتل ندارند. مجرمان هنگام معرفی خود، مهندس و دکتر با وضع مالی خوب می شوند و گاهی عکس های پروفایلشان دزدی و متعلق به افراد دیگر است.

این روزنامه با اشاره به عنوان جمع آوری قاچاق از بازار بدون عقب نشینی، نوشت: در حالی طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای مهر آغاز شد که هفته گذشته با دستور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، مسئولیت کشف و تشکیل پرونده قاچاق در سطح عرضه به اصناف مختلف واگذار شده است. این در حالی است که برخی کارشناسان و فعالان اقتصادی بر این باورند که سیاست تازه دولت به معنای عقب نشینی در برخورد با معضل قاچاق بوده است. سیدمحمدرضا عبادی، معاون فرهنگی و پژوهشی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ما تصمیم داریم با برنامه و هدفمند وارد میدان رقابت با معضل قاچاق شویم و به هیچ عنوان بحث عقب نشینی نیست. دوباره تکرار می کنم، مدیریت برنامه و طرح است. البته نباید فراموش کنیم که اصلاً منطقی نیست حاکمیت خود را به طور مستقیم با سطح عرضه درگیر کند و باید از ظرفیت های موجود بخش خصوصی استفاده کند. 

جانشینی برای پـراید؛ عنوان دیگر روزنامه جام جم محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: بازار خودروی ایران را می توان به مریض تشنه لبی تشبیه کرد که هر از گاهی لب هایش را با یک پنبه مرطوب خیس می کنند! بازاری کاملا تشنه و مستعد ورود خودروهای خوب با قیمت مناسب که در چند دهه اخیر، هیچ گاه نتوانست به جایگاهی با ثبات و در حد و اندازه بازارهای جهانی برسد. مسئولان صنعت خودروسازی کشور بارها سعی در ارائه محصولات ارزانقیمت جدیدتر به مصرف کننده ایرانی داشته اند. رنو کوئید را می توان آخرین تلاش خودروسازان وطنی برای عرضه یک محصول روز دنیا با قیمتی معقول به بازار ایران باشیم که معرفی این خودرو با حواشی زیادی همراه بود. در مطلب پیش رو، ضمن بررسی این حواشی، جایگاه کوئید در بازار جهانی و ایران را بررسی خواهیم کرد. رنو کوئید، یک کراس اوور فوق فشرده ساده و ارزانقیمت است که انحصارا برای بازار هندوستان طراحی شده و حتی تنها خط تولید این خودرو نیز در کشور مذکور قرار دارد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «سواد رسانه ای ضرورتی برای مخاطبان امروز»، «هک 4200 حساب بانکی با فیشینگ»، «آتش جهنمی بر سر داعش در موصل»، «بهنام صفوی و پژمان جمشیدی در جام جم امروز» و «قدردانی رئیس جمهور از صدا و سیما» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان های ««عملیات موصل و تاثیر مشخص بر تحولات حلب» به قلم عباس خامه یار کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا و «مدلینگ ابزار تهاجم فرهنگی» نوشته سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس را به چاپ رساند.
روزنامه جام جم در ضمیمه جام سیاست عنوان «بازی گرگ ها با جاستا» را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: