کد خبر: ۸۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - 18 October 2016
روزنامه ایران در شماره سه شنبه 27 مهر در تشریح تیتر نخست با اشاره به عملیات بزرگ آزاد سازی موصل، نوشت: «عملیات نهایی» با مشارکت نظامیان عراقی و نیروهای شیعی، سنی و کرد کلید خورد کاروان ابوبکر البغدادی هدف حمله هوایی قرار گرفت. در این حمله ابوموسی مغربی از فرماندهان «داعش» کشته شد.

این روزنامه با بررسی عنوان طنین موسیقی ایرانی در «ونیز»، آورد: جشنواره ونیز از سال 1930 یعنی 35 سال پس از برگزاری نخستین دورۀ بی ینال هنری ونیز (در سال 1895 میلادی)، کارخود را با تمرکز بر حوزۀ موسیقی معاصر آغاز کرد و نخستین اجراهای جهانی و اروپایی آثار موسیقی، اجرای ارکسترهای بزرگ و گروه ها و تک نوازان معتبر موسیقی را به نمایش گذاشت. در روزگار ناخوشایند موسیقی کشور، آوای ایرانی این بار در حضوری دیگر در صحنه های بین المللی در ونیز طنین انداز شد. جشنواره ای که موسیقی ایران بعد ازهشتاد و شش سال فرصت حضور در آن را پیدا کرد. هنرمندان مستعد و باانگیزه ای که توانستند در آن سوی مرزها خوش بدرخشند و معرف هنر والای موسیقی ایرانی باشند. البته پیش از این برخی از شاخه های هنر ایرانی نمایندگانی در این رویداد هنری داشته اند اما این، نخستین بار بود که موسیقی ایران در این جشنواره امکان حضور می یافت.

روزنامه ایران با درج عنوان بیرون آوردن ماشین اقتصاد کشور از درون گودال دشوار است، نوشت: روز گذشته معاون اول رئیس جمهوری در جمع تولید کنندگان به مناسبت روز ملی استاندارد و در دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو با فعالان اقتصادی کشور درد دل و گلایه های خود را از اتفاق های رخ داده در اقتصاد کشور مطرح کرد.اسحاق جهانگیری گفت: تورم 9 درصد و رشد اقتصادی 4.5 درصد با جیب مردم سازگار نیست و دولت کاملاً این موضوع را قبول دارد و قابل انکار نیست. دولت گذشته ماشین اقتصاد کشور را در گودالی انداخت که اگر بخواهد از این گودال بیرون بیاید و به حرکت بیفتد بسیار دشوار است. پیش از این هم دولت گذشته اذعان کرده بود که دولت های بعدی برای اصلاح اتفاق های 8 سال باید روزهای سختی را تحمل کنند. کاری که با اقتصاد کردند براحتی جبران نمی شود. فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه بند کاملی در زمینه استاندارد در سیاست های اقتصاد مقاومتی لحاظ شده است، گفت: برای حرکت در مسیر درست کشور، استاندارد جزو پیش نیازها است و در دنیای رقابت، جز با کیفیت مناسب نمی توانیم حضور داشته باشیم.

جوانان ورزش دوست، نمایش خوبی از بلوغ ایمانی داشتند، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت، پس از گزارش وزیران کشور و ورزش درباره برگزاری مسابقه فوتبال در روز تاسوعا از جوانان ورزش دوست و مؤمن که با احترام به سالار شهیدان و بزرگداشت تاسوعای حسینی و عزاداری در ورزشگاه، نمایش خوبی از بلوغ ایمانی، دلبستگی به خاندان عصمت و طهارت در زمان مسابقه فوتبال داشتند و نیز از وزارتخانه های ورزش و کشور، سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی و بسیج قدردانی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی، همچنین دست اندرکاران ورزش کشور را به پیش بینی بموقع و اقدام پیشگیرانه از تداخل مسابقات مهم ورزشی با مناسبت ها و مراسم مورد احترام جامعه توصیه کرد.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان پیوستن به «اف ای تی اف»، گذرگاه حضور فعال درجهان، در صفحه نخست آورد: با علی ماجدی، سفیر کشورمان در آلمان در بحبوحه بحث و جدال های داخلی درباره عضویت ایران در این تشکل جهانی دیدار کردیم. امری که باعث شد تا محور اصلی گفت وگوی ما با او که همزمان با سفر معاون صدراعظم آلمان به کشورمان، میهمان روزنامه ایران شده بود، به این موضوع اختصاص یابد. ماجدی که نمایندگی ایران را در یکی از مهم ترین شرکای اقتصادی کشور عهده دار است و خود پیش از این مناصب مهمی در حوزه های اقتصادی کشور داشته است ، در این مصاحبه از اهمیت حضور فعال ایران در نظام پولی جهان سخن گفت و تأکید کرد که ایجاد محدودیت برای بخش محدودی از نهادهای ایرانی نباید مانع از محرومیت ایران در چرخه مالی دنیا شود. مشروح این گفت وگو در ادامه از نظر می گذرد. آیا تهدیدی از سوی این پیمان متوجه منافع ملی می شود؟ زیرا گاهی پیوستن به یک توافق، سود و زیان دارد اما سودش خیلی بیشتر است و می توان زیان ها را به نفع سود آن نادیده گرفت؛ آیا این پیمان از آن نوع است؟ اگر می خواهید یک کشوری مانند کره شمالی را که ارتباطش با جهان قطع است اداره کنید، خب می توانید عضو «اف ای تی اف» نشوید اما وقتی عضو شبکه جهانی شدید و می خواهید در حد و اندازه خودتان بازیگر فعالی باشید، با جهان کار کنید و توسعه اقتصادی ملی داشته باشید، باید این عضویت را بدون هیچ تردیدی بپذیرید.

«عارف رئیس فراکسیون امید: پرونده حوادث انتخابات 88 باید بسته شود»، «جرم سیاسی قانون بدون متهم»، «شعبده بازی با آمارهای نرخ تورم»، ««دهیار نمونه» سال، چگونه روستایش را آباد کرد؟/ سلام زندگی به «موییل»» و «گفت وگو با «طیبی» لژیونر فوتسال ایران در قزاقستان» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه است.
برچسب ها: داعش ، موصل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: