کد خبر: ۸۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 17 October 2016
روزنامه روزان در شماره دوشنبه 26 مهر با اشاره به نشست لوزان در تیتر یک، نوشت: تصمیم گیری برای بحران سوریه به لوزان هم رسید، اما بی نتیجه پایان یافت. بازی با جمع صفر نزدیک ترین تعبیر است به آنچه که در سوئیس اتفاق افتاده است. حضور موافقان و مخالفان اسد در لوزان شرایط را برای رسیدن به صلح در سوریه دشوارتر می کند.
این روزنامه با انتشار عنوان کاهش 13 درصدی آرا وضعیت مطلوب روحانی را نشان می دهد، آورد: درحالی که نتیجه انتخابات 94 از اوضاع نامطلوب اصولگرایان در نزد افکارعمومی خبر می دهد اما مغلوبان این جریان سیاسی با نزدیک شدن به انتخابات 96 مدعی اند نظرسنجی ها از ریزش 10 تا 13 درصدی آرای حسن روحانی خبر می دهد. فیاض زاهد، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر واقعا آرای آقای روحانی با افت 13 درصد مواجه شده است، خیلی خوب است؛ چرا که این درصد نشان می دهد ایشان خیلی هم موفق بوده است. معمولا آرای روسای جمهور در پایان دوره اول چهارساله خودشان با افت بسیار بیشتری روبه رو می شوند. اگر شما به نظر سنجی های فرانسه یا آمریکا نگاه کنید این رقم خیلی پایین تر است. باتوجه به دسته گل هایی که وزرای آقای روحانی در بخش اقتصادی، سازمانی یا حوزه های صنعتی و مسکن به آب داده اند به نظر می رسید شاهد افت بیشتری در ارای ایشان باشیم. البته بنده این درصد را به خاطر نجابت و موفقیت روحانی در بخش های دیگر می دانم. به عبارت دیگر کاهش 13درصدی آرا نشان دهنده وضعیت مطلوب ایشان است.

روزنامه روزان با انتخاب عنوان چند روز صبر کنید، می نویسد: در حالی که ماجرای استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد چندان جدی به نظر نمی رسید و سخنگوی این وزارتخانه این استعفا را در حد گمانه زنی های رسانه ای دانسته بود اما پاسخ روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع قابل تامل بود. علی جنتی در پاسخ به این سوال که شایعه رفتنش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تایید می کند یا نه، به این جمله اکتفا می کند که «من درباره این موضوع صحبت نمی کنم. چند روز صبر کنید تا نتیجه مشخص شود.» این در حالی است که حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور هم درباره استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد گفته بود این موضوع را نه رد می کند و نه تأیید. عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات در گفتگو با اصلاحات گفته بود: باتوجه به شرایط کنونی پذیرش استعفای وزیر ارشاد به معنای پذیرش فشارهایی است که به دولت وارد می شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان شبکه نمایش خانگی جای تجربه کردن نیست، نوشت: نسبت بین مخاطب عمومی و سینما مسئله ای است که همواره مورد توجه صاحبنظران قرار داشته است. در این زمینه اکران عمومی آثار در سینماها و تعیین زمان مناسبی برای نمایش آثار از جمله راهکارهایی است که می تواند مخاطب عمومی را به سال های سینما کشانده و گیشه سینماها را پررونق کند. با این همه، فعالیت در بستر نمایش خانگی مشکلات و محدودیت هایی نیز دارد که کمبود منابع مالی، سلیقه مخاطبان که کمتر به آثار متفاوت اجازه ظهور می دهند، تبلیغات محدود و... از جمله مهم ترین این مشکلات است. در همین راستا بیژن بیرنگ، کارگردان سینما و تلویزیون درباره اهمیت شبکه نمایش خانگی و تجربه در این فضا برای ساخت آثار نمایشی، معتقد است: «دو بار تلاش کردم در این حوزه آثار متفاوتی تولید کنم، اما متوجه شدم نمایش خانگی جای تجربه کردن نیست.»

5 فرمان بانک مرکزی برای مراودات جهانی؛ عنوان دیگر روزنامه روزان محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: چندماهی از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام می گذارد. هرچند برداشته شدن تحریم ها، اقتصاد ایران را در آستانه روزهای بهتری قرار داده، اما اجرایی نشدن برخی وعده های مطرح شده در توافق هسته ای و برجام هنوز هم ایجاد مشکل می کند. هفته گذشته بود که وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای از برخی محدودیت های مبادلات بین المللی برپایه دلار را حذف کرد. از طرف دیگر روز گذشته بانک مرکزی در بخشنامه ای موارد پنج گانه را به منظور تعامل با بانک ها و بنگاه های اقتصادی خارجی به شبکه بانکی ابلاغ کرد. در این بخشنامه آمده است که از منظر جمهوری اسلامی ایران، تمامی تحریم های وضع شده علیه کشور، ظالمانه، غیرقانونی و نامشروع می باشند و اجرای تحریم ها در داخل کشور و توسط اشخاص و نهادهای ایرانی، در هیچ سطح و توسط هیچ شخصی قابل پذیرش نمی باشد. مطالب ذیل، جهت تبیین تعهدات مالی و بانکی کشورهای گروه 1+5 مندرج در برجام و مقررات ناظر بر آن و پیگیری اجرای آن تعهدات اعلام می شود. این بخشنامه در ادامه پنج دستورالعمل برای تعامل با بانک ها و بنگاه های اقتصادی خارجی مطرح کرده است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «ناصر ضیغمی معاون مرکز بهداشت خوزستان: نداشتن فعالیت فیزیکی، معضل سلامت زنان»، «انتخابات 96 مهم ترین انتخابات برای نسل حاضر»، «اسماعیل بشری: دیپلماسی متنوع دولت روحانی»، «زهرا نعمتی، قهرمان پرافتخار تیر و کمان بانوان: به دنبال افتخارات بیشتری هستم» و «همه چیز درباره سرطان سینه» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان های ««اصولگرایان روی احمدی نژاد حسابی باز نکرده بودند» به قلم حسین کنعانی مقدم و «نگاهی به قانون جرم سیاسی» نوشته کامبیز نوروزی را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: