کد خبر: ۸۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 17 October 2016
روزنامه جام جم در شماره دوشنبه 26 مهر در تیتر یک نوشت: رسانه های مجازی در سال های اخیر بازار پررونقی پیدا کرده و مخاطبان پرشماری را برای خود دست و پا کرده اند. این رسانه ها با تمام قابلیت ها و امتیازاتی که دارند، اما به نظر می رسد با مقوله ای به نام حق مالکیت معنوی کاملا غریبه هستند و انس و الفتی با آن ندارند.

این روزنامه با انتشار عنوان سلامت زنان پیش نیاز سلامت خانواده، می نویسد: جامعه ای که در آن سلامت زنان در وضعیت مطلوب نباشد، جدای از آن که در این جامعه، بازدهی نیمی از جمعیت مولد و فعال جامعه افول پیدا می کند، سلامت خانواده هم به خطر می افتد.با نیم نگاهی به آمارها می بینیم که وضعیت سلامت زنان در ایران، تعریف چندانی ندارد. گرچه طی سه سال اخیر و با اجرای طرح تحول سلامت، تلاش شد که شاخص سلامت زنان ایرانی ارتقا پیدا کند و اتفاقا در این حوزه دستاوردهایی هم حاصل شد، اما به دلیل عقب ماندگی تاریخی در این حوزه، تا رسیدن به وضعیت استاندارد سلامت زنان ایرانی، فاصله معناداری داریم.

روزنامه جام جم با اشاره به عنوان موصل خط پایان تروریست ها در عراق، آورد: برخی منابع خبری 19 اکتبر (پس فردا) را زمان آغاز عملیات بزرگ موصل اعلام کرده اند اما این خبر از سوی منابع رسمی اعلام نشده است. گفته می شود در این عملیات قریب به 60 هزار نیروی عراقی اعم از ارتش و پلیس، نیروهای حشد الشعبی (بسیج شیعیان)، پیشمرگه های کرد، نیروهای موسوم به حشد الوطنی (بسیج اهل تسنن با 9000 نفر) و حدود 5000نفر از اقلیت های عراقی اعم از مسیحی، ترکمن و ایزدی شرکت خواهند کرد. این جدا از حملات هوایی ارتش عراق همراه ائتلاف بین المللی خواهد بود. روزگذشته نیروهای عراقی و ائتلاف تحت رهبری آمریکا، حملات هوایی و توپخانه ای شدیدی را علیه تروریست ها در این شهر آغاز کردند، در این حملات مراکز مشخصی در داخل موصل هدف قرار گرفت. این مساله می تواند به منزله شروع عملیات بزرگ موصل باشد.عملیات موصل مانند آزادسازی فلوجه و تکریت قرار است ابتدا به صورت هوایی و توپخانه ای شروع شده و بعد نیروهای زمینی عملیات خود را شروع کنند. عملیات موصل بزرگ ترین و سرنوشت سازترین عملیات ضدتروریستی در عراق خواهد بود که در صورت موفقیت، طومار گروه تکفیری داعش به رهبری ابوبکر البغدادی را در این کشور درهم خواهد پیچید.

انتقاد فریبرز عرب نیا از ارشاد؛ عنوان دیگر این روزنامه محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: فریبرز عرب نیا، بازیگر آثاری چون مختارنامه، سلطان، شوکران و «چ» تا همین چندوقت پیش، فیلم «گاهی» را در گروه سینمایی هنر و تجربه روی پرده داشت و همچنین قرار است فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» ساخته فرزاد موتمن هم با بازی او به نمایش عمومی درآید. این بازیگر بتازگی در گفت وگویی که در سینماپرس آمده، انتقادات تند و تیزی از وزارت ارشاد کرده و گفته: با صراحت اعلام می کنم تا وقتی مسئولان فعلی ارشاد از وزیر تا مدیران میانی بر سرکار هستند، من دیگر در سینمای ایران کاری نخواهم کرد. از همه بیشتر هم خودم متاسف هستم، اما این تنها راهی است که دارم.

روزنامه جام جم با درج عنوان واکسن علیه فصل زرد، نوشت: هرچند بیمار شدن ربطی به فصل خاصی ندارد، اما برخی بیماری ها در فصل های خاصی از سال شیوع بیشتری دارند. پاییز هم از این موضوع مستثنا نیست و این فصل هم بیماری های خاص خودش را دارد. بد نیست بدانید سرماخوردگی، سینوزیت، آنفلوآنزا و عفونت های ویروسی از بیماری های شایع در فصل پاییز هستند، اما می توانیم با واکسن زدن جلوی ابتلا به برخی بیماری های مرتبط با فصل پاییز را بگیریم. دکتر جلال عزتیان، متخصص بیماری های داخلی در گفت وگو با جام جم می گوید: فصل پاییز و همزمانی آن با آغاز سال تحصیلی و در نتیجه افزایش تجمع دانش آموزان تاثیر زیادی بر شیوع بیماری های عفونی و ویروسی دارد. به عنوان مثال در این فصل سرماخوردگی، دستگاه تنفسی فوقانی (بافت مخاط بینی) را درگیر می کند؛ بیماری شایعی که در بیشتر مواقع ویروسی بوده و بهترین واکسن برای پیشگیری از آن شستن مداوم دست هاست.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «40سال زندگی عاشقانه زیر یک سقف»، «محسن مرادی دالوند: اعتماد به احساس ربات»، «ارز همچنان 2 نرخی و گران»، «بخشش آخرین درس استاد» و «رقابت برای جذب گردشگر با آزادسازی نرخ هتل ها» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان های «خلق و آفرینش در پیوند با مالکیت فکری» به قلم عباس کریمی استاد دانشگاه تهران و «عملیات موصل با سازماندهی عراقی» نوشته حسین رویوران کارشناس مسایل غرب آسیا را برجسته کرد.
روزنامه جام جم در ویژه نامه چاردیواری عنوان «اسباب بازی ها دست و پا شکسته، چرا؟!» را انتشار داد و ستون ویژه را با عنوان «میز جامعه» به قلم اصغر محمدی فاضل کارشناس محیط زیست منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: