کد خبر: ۸۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - 16 October 2016
روزنامه جوان در شماره یکشنبه 25 مهر با اشاره به سخنان باراک اوباما مبنی بر اینکه دموکراسی امریکایی در انتخابات ریاست ‏جمهوری نوامبر در معرض خطر و ترامپ یک دیکتاتور است، نوشت:«او (ترامپ) کسی است که می گوید اگر انتخابات مطابق میل او به ‏‏پیش نرود، ‏علتش چیزهایی که او گفته نیست بلکه علتش تقلب و دخل وتصرف در انتخابات است اما شما نباید پیش ‏‏از آنکه ‏بازی را انجام دهید درباره داورانش شروع به شکایت کنید. درست است؟»

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان منابع و هزینه های انتخاباتی نامزدها باید اعلام شود، اختصاص داد و آورد: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست های کلی «انتخابات» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن سیاست های کلی انتخابات که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به این شرح است: 4- ـ تعیین حدود و نوع هزینه ها و منابع مجاز و غیرمجاز انتخاباتی، شفاف سازی منابع و هزینه های انتخاباتی داوطلبان و تشکل های سیاسی و اعلام به مراجع ذی صلاح و اعمال نظارت دقیق بر آن و تعیین شیوه و چگونگی برخورد با تخلفات مالی. 

روزنامه جوان با درج عنوان اتمام حجت در لوزان، نوشت: وزرای خارجه قدرت های جهانی و منطقه روز شنبه در لوزان سوئیس درباره بحران سوریه گردهم آمدند؛ این دیدار پس از آن صورت گرفت که ارتش سوریه و متحدانش، در پی بدعهدی امریکا به آخرین توافق خود، حملات خود را برای بازپس گیری مناطق باقی مانده در کنترل گروه های مسلح تحت حمایت غرب تشدید کرد ه و موفق شده اند تروریست ها را به صورت قابل توجهی به عقب برانند. حالا تهران و مسکو دو متحد کلیدی دمشق تصمیم گرفته اند این بار بدون توقف حملات و به صورت موازی به مذاکرات سیاسی در لوزان فرصت دهند؛ هرچند مقامات ایرانی و روسی نسبت به موفقیت آمیز بودن این دور از مذاکرات ابراز بدبینی کرده اند. 

تحریم 30 ساله شرکت ملی نفتکش ایران ازسوی اروپا، دیگر عنوان برجسته صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این خبر می خوانیم: به گزارش فارس، شرکت ملی نفتکش از طرف دادگاهی در اتحادیه اروپا وارد تحریم بسیار سنگینی شده است. براساس این حکم که در یک لایحه 27 صفحه ای به شرکت ملی نفتکش ابلاغ شده است، هیچ دادگاهی در اتحادیه اروپا حق فسخ این حکم را تا 30 سال آینده ندارد. بر اساس این حکم، بیمه های اروپایی نیز از این پس حق بیمه کردن نفتکش های ایرانی را ندارند. مهم ترین و عجیب ترین بخش حکم این دادگاه اروپایی، تحریم سهامداران شرکت ملی نفتکش یعنی شستا، صندوق بازنشستگی نفت و صندوق بازنشستگی کشوری است. بر اساس این گزارش، پیش تر دادگاهی در اروپا حکم به لغو تحریم های شرکت ملی نفتکش داده بود که حکم اخیر دادگاه اروپایی، نقض حکم قبلی در دادگاه های اتحادیه اروپا تلقی می شود. یکی از مهم ترین تحریم های وضع شده از سال های گذشته علیه ایران، تحریم نفتکش های ایرانی و به خصوص بیمه این نفتکش ها بود که برای تردد این نفتکش ها و پهلو گرفتن آنها در بنادر جهان مشکلات زیادی ایجاد می کرد. 

روزنامه جوان با درج عنوان تردید تجدیدنظرطلبان در حمایت از روحانی 96، نوشت: «در واقع انتخابات ریاست جمهوری از منظر اصلاح طلبان با یک نگاه نقادانه و ارزیابی روشن از آنچه اتفاق افتاده همراه خواهد بود. در ریاست جمهوری دوستان اصلاح طلب حرف و حدیث هایی دارند. آنها نمی توانند بدون ارزیابی کارکرد دولت وارد صحنه عمل شوند» این بخشی ازگفت وگوی عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز با روزنامه اعتماد در روز گذشته است که همانند برخی دیگر از چهره های برجسته تجدیدنظرطلبان حمایت از حسن روحانی در انتخابات96 را مشروط دانسته و تأکید می کند همانند انتخابات سال92 این جریان با چشم بسته از رئیس جمهور کنونی کشور حمایت نخواهد کرد.

وزیر دولت اصلاحات در ادامه همین مصاحبه یکی از شروط جریان خودی برای روحانی را اینگونه عنوان می کند: «... انتقاداتی هم به دولت وارد باشد، شخص رئیس جمهوری باید بپذیرد و این طبیعی است. وی باید واقع بینانه تر وارد عرصه شود و روحیه امید به آینده را باید در بین مردم زنده نگه دارد و این امر با تغییر برخی همکاران، رفتارها و روش ها شدنی است.»

«تنبیه های بدنی دانش آموزان به کمپین حمایت از وزیر ختم شد!»، «غلامرضا موسوی: منشا پول ساخت برخی سریال های شبکه نمایش خانگی نامعلوم است»، «سناریوی دخالت عربستان در حمله به ناو آمریکایی» و «ورود 1000 تن قاچاق از در پشتی منطقه ارس!» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های «اولین قربانی سناریوی دوقطبی سازی» به قلم محمدجوان اخوان، «بازگشت قاهره مقابل ریاض» نوشته احمد کاظم زاده،«وزارت نفت دقت کن!» به قلم وحید حاجی پور و «آقای تاج این بار اهمال پذیرفتنی نیست» نوشته فریدون حسن را منتشر کرد.
برچسب ها: اوباما ، انتخابات ، ترامپ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: