کد خبر: ۸۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - 15 October 2016
اسامی 12 باج‌افزار و 4 ابزار رمزگشای باج‌افزار در تازه‌ترین گزارش حوزه باج‌افزار منتشر شد.
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) در تازه‌ترین گزارش حوزه باج‌افزار، 12 باج‌افزار و 4 ابزار رمزگشای باج‌افزار را منتشر کرده است.

بنابر گزارش این مرکز، در سال‌های اخیر مهاجمان زیادی به سمت گونه‌ای از بدافزارها، که باج‌افزار نام دارند تمایل پیدا کرده و از طریق آن کسب درآمد می‌کنند.

آنها سعی می‌کنند از غفلت و سهل‌انگاری کاربران بهره برده و از روش‌های مختلفی مانند ایمیل‌ها، صفحات وب و پیام‌های آلوده، از افراد سواستفاده کنند.

برای جلوگیری از آلودگی توسط بدافزارها توصیه‌های متداولی از جمله عدم باز کردن ایمیل‌های ناشناس و مشکوک، عدم مراجعه به وبسایت‌های ناامن، استفاده و اطمینان از فعال بودن برنامه‌های ضدویروس روی سیستم و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات و ذخیره آنها روی یک حافظه خارجی، وجود دارد.

این توصیه‌ها اگرچه بسیار ساده هستند اما می‌توانند از خسارات جبران‌ناپذیری جلوگیری کنند.

مرکز ماهر در آخرین گزارش باج افزار‌ها مهم در ماه اخیر باج‌افزارهای FenixLocker HDDCryptor، Fantom، Locky، Nagini،Help_dcfile، DXXD، Princess Locker، od-A، TeamXrat، دونالد ترامپ و Nuke را گزارش کرده است.

در این لیست اسامی باج‌افزارهای Fantom، Locky و همچنین باج‌افزار دونالد ترامپ نیز به چشم می‌خورد.

باج‌افزار دونالد ترامپ از جمله بدافزارهایی است که در جریان انتخاباتی آمریکا ایجاد شده است.

البته این باج افزار در نسخه آزمایشی خود بوده و باجی برای رمزگشایی فایل‌ها دریافت نمی کند.

البته احتمال آنکه از این باج‌ها در هرزنامه‌های انتتخاباتی استفاده شود بسیاز زیاد است و به همین دلیل لازم است کاربران دقت بیشتری در گشودن این گونه ایمیل‌ها داشته باشند.

فایل‌های رمزنگاری شده دارای پسوند ENCRYPTED هستند.

متن این گزارش از این آدرس در دسترس است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: