کد خبر: ۸۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - 09 October 2016
طرحی با عنوان "ادغام سازمان های آب منطقه ای و آب و فاضلاب روستایی با آب و فاضلاب شهری" در یک ماده واحده و دو تبصره تنظیم شده که در صورت تصویب آن، شرکت مادرتخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور باید با شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران تجمیع شود.
به گزارش  تسنیم، 21 نماینده مجلس شورای اسلامی طرح ادغام سازمانهای آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب روستایی با آب و فاضلاب شهری را ارائه کردند.

بر اساس این طرح، تمامی شرکت های آب منطقه ای در استانهای مختلف کشور با شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی تجمیع شده و یک سازمان واحد آب و فاضلاب تسکیل می شود.

در تشریح دلایل توجیهی ارائه چنین طرحی آمده است: "در کشور به تعداد 35 شرکت آب و فاضلاب شهری و 30 شرکت آب و فاضلاب روستایی وجود دارد که همگی به عنوان زیرمجموعه شرکت آب و فاضلاب کشور به فعالیت خود ادامه می دهند. 27 درصد قیمت تمام شده آب مربوط به هزینه نیروی کار و هشت درصد مربوط به خدمات قراردادی است. واضح است که یکی از عوامل افزایش قیمت آب، گستردگی ساختار این شرکت ها است. ساختار خاص هر شرکت مشتمل بر مدیر و معاونان مربوط و همچنین عدم تلفیق شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی همگی باعث گستردگی ساختار این شرکت ها شده که نتیجه ای جز کاهش بهره وری نیروی انسانی و افزایش قیمت اب نخواهد داشت."

این طرح با عنوان "ادغام سازمان های آب منطقه ای و آب و فاضلاب روستایی با آب و فاضلاب شهری" در یک ماده واحده و دو تبصره تنظیم شده است.

ماده واحده - از تاریخ تصویب این قانون، سازمان های آب منطقه ای و آب و فاضلاب روستایی با آب و فاضلاب شهری ادغام و سازمانی به نام سازمان امور آب و فاضلاب جمهوری اسلامی ایران تشکیل می گردد.

تبصره یک - کلیه اختیارات، اموال و نیروی انسانی به سازمان جدید منتقل می شود.

تبصره دو - دولت ملکف است ظرف مدت 6 ماه از تصویب این قانون نسبت به تهیه آیین نامه لازم اقدام نماید.

با این حساب، در صورت تصویب چنین طرحی، شرکت مادرتخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور باید با شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران تجمیع شود و سپس ادغام به ادغام تمامی شرکت های اب منطقه و آب و فاضلاب روستایی و شهری شود.

این طرح اکنون از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده و هنوز زمانی برای بررسی آن مشخص نشده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: