کد خبر: ۸۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 05 October 2016
تنها یک مجرای محدود نظامی مانده تا نیروهای دوطرف در سوریه با یکدیگر درگیر نشوند، تحولی که مناسبات بحرانی روسیه و آمریکا در سوریه را تا دوران جنگ سرد عقب برد که دو طرف برای جلوگیری از درگیری نظامی مجرای محدودی به نام تلفن قرمز تعبیه کرده بودند.
روزنامه جوان در شماره چهارشنبه 14 مهر با اشاره به تعلیق مناسبات واشنگتن با مسکو بر سر بحران سوریه، نوشت: تنها یک مجرای محدود نظامی مانده تا نیروهای دوطرف در سوریه با یکدیگر درگیر نشوند، تحولی که مناسبات بحرانی روسیه و آمریکا در سوریه را تا دوران جنگ سرد عقب برد که دو طرف برای جلوگیری از درگیری نظامی مجرای محدودی به نام تلفن قرمز تعبیه کرده بودند.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان علوی: بین «مسئولیت» و «دوتابعیتی» یکی را انتخاب کنید، اختصاص داد و آورد: هشدار حجت الاسلام علوی درباره دارندگان گرین کارت و دوتابعیتی را بیش از هر چیزی باید ناشی از نوعی نگرانی درباره خطر نفوذ ارزیابی کرد؛ خطری که بارها از سوی دلسوزان نظام گوشزد شده و اکنون عالی ترین مقام امنیتی کشور که خود نیز چندی پیش گفته بود امروز خطر نفوذ از هر زمان دیگری جدی تر شده است، درباره تبعات آن هشدار می دهد. در جلسه عصر دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع درخواست تحقیق و تفحص از دوتابعیتی ها و دادن گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد کشور با حضور وزیر اطلاعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به گفته سخنگوی این کمیسیون، ابطحی نماینده خمینی شهر به نمایندگی از درخواست کنندگان تفحص توضیحاتی نسبت به خطرات امنیتی و سیاسی وجود دوتابعیتی ها در دستگاه های اجرایی و مدیریتی داشته و خواستار تصویب تفحص شده است. 

روزنامه جوان با انتشار عنوان امنیت، رکن اساسی پیشرفت و نیروی انتظامی رکن تأمین امنیت است، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر دیروز به مناسبت روز نیروی انتظامی در دیدار فرماندهان و مسئولان این نیرو، «امنیت» را یکی از ارکان اساسی رشد و پیشرفت کشور خواندند و با تأکید بر نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت خاطرنشان کردند: توانایی ها و آمادگی های نیروی انتظامی و عزم و ایمان کارکنان آن باید روز به روز ارتقا پیدا کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، امنیت را به معنای «آرامش روانی فردی و آرامش عمومی اجتماعی» برشمردند و افزودند: در نبود امنیت، حتی با وجود توانایی و انگیزه در میان افراد یک جامعه، امکان فعالیت های متنوع اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و خدماتی از بین می رود.

پیکر مطهر 78 شهید دفاع مقدس به میهن بازگشت، دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه محسوب می شود، در تشریح این خبر می خوانیم: همزمان با دومین روز محرم پیکر گلگون کفن 78 شهید دوران هشت سال دفاع و حماسه صبح دیروز از مرز بین المللی شلمچه وارد کشور شد. مسئول کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این شهدا مربوط به عملیات های والفجر یک، خیبر، والفجر8، ایذایی و کربلای4 هستند که در مناطق عملیاتی زبیدات، شرق دجله، مجنون، ام الرصاص و غرب اروندرود به شهادت رسیدند. سردار سید محمد باقرزاده افزود: از این تعداد پیکر 20 شهید شناسایی شده است. گفتنی است، پیکر پاک و مطهر این شهدا به شهرستان شوش منتقل شده و از سوی مردم شهیدپرور شوش مورد استقبال قرار گرفت. 

روزنامه جوان با درج عنوان جریان نفوذ در دانشگاه ها علناً برای سران فتنه تبلیغ می کند!، آورد: « مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان گونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند.» این یکی از جملات تأکیدی رهبر انقلاب درباره اصلی ترین خط قرمز نظام یعنی نزدیکی به سران فتنه است، با وجود این جریان نفوذ در اصلی ترین پایگاه یعنی دانشگاه های کشور وارد شده و شاهد تبلیغات مستقیم برای سران فتنه هستیم. نمونه اش آیین استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه علم و صنعت در روز بازگشایی دانشگاه ها که غرفه های انجمن اسلامی رشد و آرمان با نصب عکس هایی از سران فتنه و تزئین غرفه به رنگ سبز پذیرای دانشجویان جدید الورود بودند. 

«آمارسازی های تابلو برای نجات مقطعی دولت ازبحران»، «شرکت پرشیا: آزادگان را به ما بدهید» و «رئیس مجلس و وزیر خارجه گابریل را «راه» ندادند» دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود.

روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های«چالش سازی برای انفعال روحیه انقلابی گری» نوشته عباس حاجی نجاری، «پاسخ طالبان به صلح حکمتیار» به قلم اسماعیل باقری و «حال اقتصاد خوب است اما تو باور نکن!» نوشته مهران ابراهیمیان را انتشار داد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: