کد خبر: ۸۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 05 October 2016
افزایش سقف وام مسکن مهر از محل منابع حاصل از بازگشت اقساط مسکن مهر راهکار اساسی برای تکمیل واحدهای نیمه تمام است.
روزنامه جام جم در شماره چهارشنبه 14 مهر با اشاره به سخنان کارشناسان درباره افزایش 20 تا 40 میلیونی قیمت مسکن مهر در شهرهایی چون پردیس در تیتر یک، نوشت: افزایش سقف وام مسکن مهر از محل منابع حاصل از بازگشت اقساط مسکن مهر راهکار اساسی برای تکمیل واحدهای نیمه تمام است.

این روزنامه با انتشار عنوان افشای رد پای آل سعود در کودتای ترکیه، آورد: 25 تیرماه گذشته در ترکیه کودتای نافرجامی اتفاق افتاد که هنوز عامل یا عاملان اصلی آن، دست کم برای ما مشخص نشده اند. رجب طیب اردوغان از همان ابتدا فتح الله گولن رقیب خود را که در پنسیلوانیای آمریکا به سر می برد، به عنوان عامل این کودتا معرفی کرد و گفت او یک «دولت در سایه» تشکیل داده است. بعدها مقامات ترکیه، آمریکا را هم به نقش آفرینی در این کودتا متهم کرده و گفتند همین که آمریکا گولن را تحویل نمی دهد، نشانگر آن است که در این ماجرا دست داشته است. در این میان برخی خبرهای دیگری بود که حکایت از دست داشتن عربستان سعودی در کودتای نافرجام ترکیه داشت. اما مقامات سعودی با رد چنین خبرهایی گفتند ارتباطی استراتژیک بین دو کشور ترکیه و عربستان به وجود آمده و با این شایعات این رابطه سست نخواهد شد. حال بعد از گذشت 80 روز از کودتا، مقام های رسمی این کشور به نقش عربستان در این کودتا اعتراف و سفر اخیر محمد بن نایف ولیعهد عربستان به آنکارا را در جهت «عذرخواهی» بابت این موضوع می دانند.

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان «ناجا» رکن امنیت جامعه، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ظهر دیروز به مناسبت روز نیروی انتظامی در دیدار فرماندهان و مسئولان این نیرو، «امنیت» را یکی از ارکان اساسی رشد و پیشرفت کشور خواندند و با تأکید بر نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت، خاطرنشان کردند: توانایی ها و آمادگی های نیروی انتظامی و عزم و ایمان کارکنان آن باید روز به روز ارتقا پیدا کند. رهبر انقلاب اسلامی با استناد به قرآن کریم، امنیت را مایه افزایش ایمان مؤمنان دانستند و گفتند: یکی از مهم ترین ارکان امنیتِ کشور، نیروی انتظامی است، البته این رکن عظیمِ امنیت را نیروهای انسانی که اغلب آنها کارآمد، شریف و زحمتکش هستند تشکیل داده اند و باید دائما عزم، ایمان، انگیزه و روحیه این نیروها تقویت شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان معتادان خیابانی زخمی بر صورت شهر، آورد: در شش ماه اول امسال تا دیروز که سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر آمار می داد 71 هزار معتاد در کشور و 13هزار مصرف کننده متجاهر در تهران دستگیر شده اند، همگی به مراکز درمانی گسیل شده و عده ای از آنها که مایل بوده اند به مراکز توانمندسازی رفته اند. به این ترتیب باید محلات از معتادان متجاهر پاک شده باشد، ولی نه فقط این طور نشده که معتادان پاتوق ها به خانه شان برگشته اند، در تهران جایی در هرندی، شوش، مولوی، فرحزاد یا زیر پل های پیچ در پیچ بسته شده روی اتوبان های عریض و طویل. پرویز افشار دیروز اما نه در کسوت سخنگو که از جایگاه کسی که خودش را کارشناس می نامید، اعلام کرد که معتادان کف خیابانی کمتراز قبل شده اند، جمله ای که مشاهدات عینی ما خبرنگاران حاضر در نشست را به چالش کشید، ما که به عینه دریافته ایم هنوز بیشترین خرده سرقت های محله ای را معتادان انجام می دهند و همین ها هستند که با حضورشان در نزدیکی مناطق مسکونی باعث وحشت مردم می شوند، عده ای شان نیز شبانه یا در گرگ و میش هوا از پاتوق های حاشیه اتوبان بیرون می زنند و جلوی خودروهای عبوری می پرند و دردسر درست می کنند. جمله ای را که افشار درلابه لای صحبت های مفصل دیروزش به آن اشاره کرد، اما می توان آن را به نوعی به تداوم حضور معتادان در کف خیابان ها ربط داد.

دورهمی خانواده ها با «عصر خانواده»، عنوان دیگر روزنامه جام جم محسوب می شود؛ در این مطلب می خوانیم: کارشناسان معتقدند در عصر حاضر کمرنگ شدن یا حذف نقش خانواده منجر به پدید آمدن آسیب های اجتماعی شده است. به همین دلیل برنامه «عصر خانواده» با رویکرد بازخوانی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی به صورت تخصصی و با نگاهی خانواده محور از شبکه دو پخش می شود. لذت حضور در کانون خانواده و ارائه راهکارها و ایده های مناسب برای طرح الگوی خانواده مطلوب ایرانی ـ اسلامی ازجمله اهداف این برنامه تعریف شده که از شنبه تا چهارشنبه به تهیه کنندگی علی اکبر کریمی و سحر رضوی ساعت 18 روی آنتن می رود. اجرای این برنامه به عهده گیتی خامنه، سونیا پوریامین و محمودرضا قدیریان است. در ضمن فضای برنامه عصر خانواده و موضوعات آن در این ایام حال و هوای محرمی به خود گرفته است. برنامه عصر خانواده به موضوعات سلامت خانواده، فرزندپروری، مهارت های زندگی، خانواده و اجتماع شاد و با نشاط می پردازد. اجرای روزهای شنبه و سه شنبه برنامه به عهده سونیا پوریامین، یکشنبه ها گیتی خامنه و دوشنبه ها و چهارشنبه ها محمودرضا قدیریان است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «گفت و گو با پوریا آذربایجانی کارگردان «اروند»: روایتی متفاوت از شهدای غواص»، «معمای آلزایمر»، ««فردو»، مدهوش عطر شهدا»، «سناریوی شوهرکشی در تلگرام»، «عنایت شفیعی: برای نقش های مذهبی دستمزد تعیین نمی کنم» و «مردی با 41 نقش» را به چاپ رساند و در ستون یادداشت عنوان های «پلیس مردم محور» به قلم رضا غنی لو عضو هیات علمی دانشگاه پلیس و «راه سخت عربستان در جلب نظر ترکیه پس از کودتا» نوشته غلامرضا کریمی استاد دانشگاه خوارزمی را برجسته کرد.

روزنامه جام جم در ضمیمه تپش عنوان «هیس کودکان فریاد نمی کشند» را منتشر کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: