کد خبر: ۸۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 03 October 2016
کریمی قدوسی نماینده مشهد در جلسه دیروز در خلال تشریح سؤالات خود برخی ادعاهای امنیتی و نسبت های نادرست به دستگاه دیپلماسی وارد کرد که با پاسخ قاطع و صریح رئیس دستگاه دیپلماسی روبه رو شد. پاسخ هایی که با رضایت اکثریت مجلس نیز همراه شد.
روزنامه ایران در شماره دوشنبه 12 مهر در تشریح تیتر نخست با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی و پاسخ های شفاف وی به ابهامات و اتهامات علیه دستگاه دیپلماسی، نوشت: کریمی قدوسی نماینده مشهد در جلسه دیروز در خلال تشریح سؤالات خود برخی ادعاهای امنیتی و نسبت های نادرست به دستگاه دیپلماسی وارد کرد که با پاسخ قاطع و صریح رئیس دستگاه دیپلماسی روبه رو شد. پاسخ هایی که با رضایت اکثریت مجلس نیز همراه شد.

این روزنامه با درج عنوان تاخت و تاز ریزگردها درخوزستان و سیستان و بلوچستان، آورد: گرد و خاک شدید که چند روزی است بخش های جنوبی و غربی کشور را در نوردیده، روز گذشته گوشه جنوب شرقی و شرق کشور را هم فراگرفت تا سیستانی های محروم بار دیگر طعم تلخ خاک و شن را بچشند. اما در حالی که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود از عصر روز شنبه شدت ریزگردها در استان خوزستان کاهش می یابد خوزستان روز گذشته برای دومین روز متوالی در تعطیلی کامل بسر برد. شدت ریزگردها در این استان روز گذشته به قدری بود که ستاد مدیریت بحران استان، تمامی مدارس نوبت صبح و عصر، دانشگاه ها و ادارات را برای روز یکشنبه تعطیل اعلام کرد و از مردم خواست تا حد امکان از خانه های خود خارج نشوند. در همین حال اداره کل محیط زیست استان خوزستان نیز اعلام کرد که شدت غبار در هوای اغلب شهرهای استان همچنان تا بیش از 10 برابر حد مجاز است.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان کاهش فاصله دخل و خرج خانوار ایرانی، نوشت: کیفیت زندگی و روند تحولات مربوط به معیشت خانوارهای ایرانی در طول سالیان گذشته همواره یک مسیر مشخص را طی کرده است و آن هم فاصله بین هزینه و درآمد است. به بیان دیگر طی 10 سال گذشته هر ساله خانوارهای ایرانی در تلاش برای تأمین تمام هزینه های ماهیانه و سالانه خود با مشکل مواجه بوده اند. آمارهای ارائه شده توسط بانک مرکزی و مرکز آمار ایران این مشکل اساسی را تأیید می کند. با این حال بیشترین فشار در دوره 10 سال گذشته در بازه های زمانی سال های 90 تا 92 به خانوارهای ایرانی وارد شد. جایی که بر اثر سوء مدیریت در برقراری نظم و انضباط اقتصادی و به تبع آن بروز نابسامانی در بازارهای مختلف مالی، زمینه برای رشد سرسام آور هزینه های مصرفی و همچنین کاهش درآمد واقعی خانوارها فراهم شد و فاصله بین هزینه و درآمد خانواده های ایرانی به حد اعلای خود رسید. موضوعی که با اعمال تحریم های شدید علیه کشورمان به نحو فزاینده ای تشدید شد. با استقرار دولت یازدهم، روند توجه به بهبود شاخص های معیشتی همچون نرخ تورم و سطح دستمزد و حقوق در کنار سامان بخشی به اقتصاد و ایجاد انضباط مالی در دستور کار قرار گرفت.

تدوین طرح تحول و تشکیل مرکز مطالعات راهبردی در حوزه علمیه، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این خبر می خوانیم: رهبر معظم انقلاب بر تدوین طرح تحول و تشکیل مرکز مطالعات راهبردی در حوزه های علمیه تأکید کردند. حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب روز گذشته -یکشنبه - در دیدار اعضای شورایعالی حوزه های علمیه، حوزه علمیه را از حکومت اسلامی انفکاک ناپذیر دانستند و با تأکید بر نیازمندی حکومت اسلامی به حوزه علمیه «پرمغز و صاحب علم و پویا و نوآور و آشنا با نیازهای روز» به منظور امتداد معارف و احکام اسلامی در ابعاد مختلف زندگی و اعماق جامعه گفتند: یکی از نیازهای مهم حوزه علمیه در شرایط کنونی، «تدوین طرح تحول» در حوزه و برنامه ریزی بلندمدت، دقیق و زمانبندی شده براساس این طرح تحول و اهداف مورد نظر است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان با تأکید بر اینکه برنامه ریزی های حوزه علمیه در بخش های مختلف بویژه دانش آموختگی و دانشوری، اجرایی و عرصه حکومت باید با هدف پشتیبانی و تغذیه ارتباط با حکومت اسلامی باشد، افزودند: حوزه علمیه پشتوانه اقامه حکم اسلامی است، بنابراین اگر حکومت اسلامی، حکم اسلامی را بخوبی اجرا کند، حوزه علمیه باید با تمام وجود از آن حمایت کند و اگر دچار اشتباه می شود، تذکر دهد.

روزنامه ایران با بررسی عنوان 2 دهه فرار مالیاتی «ترامپ» به بهانه ورشکستگی، آورد: روزنامه نیویورک تایمز 38 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری امریکا، با انتشار اسناد سه برگی مربوط به پرداخت های مالیاتی سال 1995 دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، پرده از فرار مالیاتی دو دهه ای وی برداشت که اگرچه شخص ترامپ، اعضای ستاد انتخاباتی و حامیانش را در شوک و سردرگمی فرو برد اما با استقبال گسترده دیگر رسانه های آمریکایی از جمله سی ان ان، وال استریت ژورنال، بلومبرگ، سی بی اس نیوز و آتلانتیک و همچنین هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات وی روبه روشد. بنا بر گزارش نیویورک تایمز که نیمه شب شنبه اول اکتبر به وقت امریکا (بامداد دیروز یکشنبه به وقت ایران) منتشر شد، ترامپ در سال 1995 با مطرح کردن این ادعا که مبلغ 916 میلیون دلار ضرر مالی داشته، توانسته از قانون معافیت مالیاتی ورشکستگان به مدت 18 سال استفاده کند و هیچ مالیاتی به اداره مالیات فدرال امریکا پرداخت نکند.

«موسیقی را ابزار دعوای سیاسی نکنیم»، «آیت الله یزدی: بازی فوتبال ایران و کره جنوبی را لغو کنید»، «جزئیات تولید مدل های جدید «رنو» در ایران»، «رفتار شناسی هم عصران رخداد عاشورا/ عاشورا امتداد کعبه تا کربلا» و «ایجاد 300 هزار فرصت شغلی توسط بنیاد برکت» از دیگر عنوان های روزنامه های این روزنامه محسوب می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: