کد خبر: ۸۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 03 October 2016
با توجه به رکود ایجاد شده، تلاش های گسترده ای از طرف دولت یازدهم شروع و گام های خوبی برداشته شد که البته کافی نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا با ایجاد آرامش ، سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور موجب ایجاد اشتغال شود.
 روزنامه جام جم در شماره دوشنبه 12 مهر در تشریح تیتر یک با اشاره به سخنان محمد شریعتمداری در بازدید از موسسه فرهنگی و مطبوعاتی جام جم اقتصاد مقاومتی را محور اشتغالزایی دانست و از قول وی نوشت: با توجه به رکود ایجاد شده، تلاش های گسترده ای از طرف دولت یازدهم شروع و گام های خوبی برداشته شد که البته کافی نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا با ایجاد آرامش ، سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور موجب ایجاد اشتغال شود.

این روزنامه در صفحه نخست عنوان تجارت مرگ در جاده ها با رمز ویژه را به چاپ رساند و آورد: «تو راهی یا بیداری» از اسم رمزهایی است که برخی صاحبان رستوران های بین شهری یا مغازه های سوغاتی فروشی متخلف به کار می برند.این اسم رمز برای بسیاری از رانندگان برون شهری آشناست، اما رانندگان متخلفی که به نظر می رسد تعدادشان نیز کم نیست علاقه بیشتری به شنیدن آن دارند، زیرا محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه راهور ناجا در گفت و گو با جام جم از این می گوید که فقط در ماه های تیر و مرداد گذشته پلیس راهور با 4000 راننده حمل و نقل عمومی به دلیل اعتیاد و تخلفات حادثه ساز برخورد کرده است. 

روزنامه جام جم با درج عنوان نگاهبانی از یاد شهدا یک وظیفه است، نوشت: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، هدف از جنگ نرم و پنهان دشمن را «دور کردن مردم از عرصه جهاد و مقاومت، بی اعتنا کردن آنها به آرمان ها و تصرف فضای فکری و روحی کشور» دانستند و خاطرنشان کردند: ملت ایران با مقاومت و ایستادگی خود، قدرت های جهانی را در بسیاری از اهدافشان ناکام کرده و سلطه گران با ابزارهای فراوان، تبلیغات هنگفت و گویندگان سخن به مزد و همچنین فشارهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی، در تلاش برای مأیوس و از صحنه خارج کردن ملت هستند. رهبر انقلاب اسلامی، ترویج یاد و نام شهیدان را یکی از عوامل مهم در مقابله با این برنامه دشمن و حفظ مقاومت توأم با شوق و طراوت در ملت خواندند و افزودند: امروز نگاهبانی یاد شهدا یک وظیفه است.

کربلایی به وسعت ایران، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این خبر می خوانیم: با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان، رسانه ملی هم تدارک ویژه خود را برای پوشش همه جانبه عزاداری های این ماه آغاز کرده و ویژه برنامه هایی را برای پخش از شبکه های گوناگون صداوسیما تدارک دیده است. البته که این برنامه سازی تنها به شبکه های سراسری محدود نمانده و مراکز استان ها هم در این زمینه از ظرفیت های خوبی برخوردار بوده و هرکدام خود برنامه هایی را برای پخش تدارک دیده و پیش بینی کرده اند.

روزنامه جام جم با بررسی عنوان جزئیات حقوق های نجومی به روایت دیوان محاسبات، آورد: در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، گزارش دیوان محاسبات کشور درباره حقوق ها و پرداختی های نامتعارف که پس از چهار ماه بررسی حقوق 13 هزار مدیر ارشد نهادهای دولتی و عمومی تهیه شده، قرائت شد که حاوی اطلاعات تکان دهنده ای از تخلفات شماری از مدیران دولتی است. دیوان محاسبات با اعلام این که تعداد مدیرانی که حقوق های نجومی دریافت کرده اند، درصد ناچیزی از کل مدیران کشورند، از تشکیل پرونده برای متخلفان خبر داده و اعلام کرده است که تاکنون تعداد 498 پرونده مربوط به حقوق و سایر مزایا و پرداختی ها از جمله پاداش و وام به مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی مربوط به عملکرد سال های 1388 تا 1394 در دادسرا و هیات های مستشاری این دیوان رسیدگی شده که بعضا به صدور رأی نیز منجر شده است.

«جاده سمنان- مشهد قربانگاه یوز ایرانی»، «افتتاح 170 مسجد در مناطق محروم»، «پایان مرگبار آشنایی در تانگو» و «مهدی فخیم زاده: افکار منفی را به درونم راه نمی دهم» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود.

روزنامه جام جم همچنین در ضمیمه چاردیواری عنوان «خانواده اولویت اول زندگی من» و در ضمیمه وزرش و سی نما عنوان «فوتسال در اوج» را به چاپ رساند.

این روزنامه در ستون یادداشت عنوان های «محرم و تئوری چندگانگی رسانه ها» به قلم باقر ساروخانی استاد دانشگاه و «نجات یوزها با طرح ملی» نوشته هومن جوکار مدیر پروژه بین المللی حفاظت از یوزپلنگ و در ستون ویژه عنوان «میز جامعه» به قلم اصغر محمدی فاضل کارشناس محیط زیست را منتشر کرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: