کد خبر: ۸۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - 02 October 2016
ستاد، تخلفات اقتصادی کلان مالی و مفاسدی که در بحث نفت، گاز و دکل های نفتی اتفاق افتاد و همچنین موضوع املاک نجومی که در جامعه مطرح است را نیز در دست پیگیری دارد.
روزنامه ایران در شماره یکشنبه 11 مهر با اشاره به سخنان اسحاق جهانگیری مبنی بر اقدامات لازم در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی، به ویژه املاک نجومی از قول وی، نوشت: ستاد، تخلفات اقتصادی کلان مالی و مفاسدی که در بحث نفت، گاز و دکل های نفتی اتفاق افتاد و همچنین موضوع املاک نجومی که در جامعه مطرح است را نیز در دست پیگیری دارد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان شاهکار تاریخی فوتسال، اختصاص داد و آورد: دیدار رده بندی مسابقات جام جهانی فوتسال شنبه شب در کلمبیا برگزار شد و ملی پوشان ایران برای کسب مقام سومی به مصاف تیم پرتغال رفتند. تیم ملی ایران بعد از پیروزی برابر برزیل و پاراگوئه می توانست با غلبه بر روسیه در مرحله نیمه نهایی شگفتی خلق کند اما باخت نزدیک 4 بر 3 برابر این تیم آنها را به دیدار رده بندی مقابل پرتغالی فرستاد که در بین 4 تیم پایانی از آرژانتین شکست خورد تا برای کسب عنوان سومی با شاگردان ناظم الشریعه بجنگد. دیدار دو تیم در نیمه نخست با برتری نسبی تیم اروپایی آغاز شد و پرتغالی ها در چند صحنه می توانستند در همان دقایق ابتدایی دروازه ایران را باز کنند اما با هشیاری بازیکنان ایران از رسیدن به این مهم بازماندند. پس از سپری شدن دقایق ابتدایی نیمه نخست بازی را بازیکنان ایران به دست گرفتند و موفق شدند چند موقعیت خطرناک روی دروازه حریف خلق کنند اما در رسیدن به گل ناکام بودند و در نهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان دستور روحانی به نهادهای دولتی برای بهبود وضعیت سالمندان، نوشت: رئیس جمهوری، دیروز به همایش تکریم منزلت سالمندان، پیامی ارسال کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این پیام آمده است: جهان معاصر به سمت پیر شدن جمعیت و افزایش نسبت سالمندان پیش می رود و این رویداد جمعیتی بی سابقه است. دستاوردهای بهداشتی و ارتقای کیفیت زندگی انسان پیامد سالمندی را نیز به همراه داشته است. این پدیده در همه جهان در حال وقوع است و در کشورهای در حال توسعه نظیر ایران با سرعت بیشتری رخ خواهد داد. پدیده افزایش نسبت سالمندان، تحول جمعیتی مهمی است که پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عمیقی را در میان کشورهای مختلف به دنبال داشته است به گونه ای که در سال های اخیر سالمندان و مسائل آنان را به یکی از دغدغه های کشورها و سازمان های بین المللی تبدیل کرده است. موضوع پیر شدن جمعیت چالش و فرصتی پیش روی کشورهاست و این سؤال را طرح کرده که دولت ها و جوامع چه اندازه آماده رویارویی با این پدیده هستند. 

توافق «اوپک» بازار نفت را تکان داد، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: از سه سال گذشته تاکنون سیاست های عربستان عامل تسریع روند کاهشی قیمت نفت خام در بازار جهانی به شمار می رود. این کشور در سال های اخیر برای افزایش سهم خود در بازار جهانی نفت خام سیاست کاهش قیمت ها را دنبال کرد تا در قیمت های پایین هم نفت غیرمتعارف امریکا را از بازار بیرون کند و هم به ایران که درگیر تحریم ها بود فشار بیشتری وارد کند. به طوری که از زمان شروع مذاکرات هسته ای ایران و گروه1+5 این کشور سعی کرد تا در درجه اول مانع توافق شود و پس از شکست در این بخش تلاش کرد که هر طور شده، افزایش تولید نفت خام ایران را مهار کند و این بار هم همان سیاست 20 سال پیش خود را در پی گرفت تا ایران را در کوتاه مدت به زانو دربیاورد. این کشور گمان نمی کرد که ایران بتواند به توافق دست یابد و در کمتر از 6 ماه بخش زیادی از تولید و بازار از دست رفته خود را احیا کند.

روزنامه ایران با درج عنوان شب «سایه» شعر ایران، آورد: بیست و سومین جایزه تاریخی و ادبی محمود افشار به پاس بیش از 70 سال شاعری و تلاش برای ایجاد همدلی میان ایرانیان و دیگر فارسی زبانان جهان به استاد امیرهوشنگ ابتهاج اعطا شد. در این مراسم که شب گذشته در کانون زبان پارسی در بنیاد موقوفات محمود افشار برگزار شد، سید مصطفی محقق داماد، ریاست تولیت موقوفات افشار ضمن تشکر از حاضران، با اشاره به جایگاه هوشنگ ابتهاج در جامعه ایرانی گفت: امیرهوشنگ ابتهاج که از او اجازه می خواهم با همان تخلص سایه درباره اش صحبت کنم، در میان شخصیت های فرهنگی- ادبی حاضر شخصیتی برجسته به شمار می آید. وی در ادامه به فعالیت شعری ابتهاج در دو سبک شعری کهن و نو اشاره کرد و افزود: سایه علاوه بر شعر سرودن در این دو سبک شعری در ترانه سرایی، ترجمه و حتی برخی فعالیت های هنری هم دستی توانا دارد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «بزرگان فرهنگ در میهمانی «هنر تدبیر»»، «گردوخاک عربستان و عراق خوزستان را به تعطیلی کشاند»، «عقب نشینی آمریکا، پذیرش نامزدی«اسد» در انتخابات»، «ایران، شانزدهمین کشور جهان در تلفات آلودگی هوا» و «تهدیدی که باید به فرصت تبدیل شود/ کوله بران، چشم به راه حل مشکلات» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: