کد خبر: ۸۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - 02 October 2016
مشکلات گسترده مالی 'دویچه بانک' آلمان منافع اقتصادی و سپرده گذای های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در این نهاد مالی معتبر آلمان را بشدت در معرض خطر قرار داده است.
 مشکلات گسترده مالی 'دویچه بانک' آلمان منافع اقتصادی و سپرده گذای های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در این نهاد مالی معتبر آلمان را بشدت در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش ایرنا، مراودات مالی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با 'دویچه بانک' بسیار گسترده بوده و بر اساس اطلاعات منتشر شده این کشورها بیش از 52 میلیارد دلار در این بانک سرمایه دارند.

در حال حاضر تردید و نگرانی درباره وضعیت دویچه بانک، بخش بانکی در بازارهای بورس اروپایی را نیز با آشفتگی همراه کرده، چرا که اختلاف حقوقی بین دویچه بانک و دادگستری ایالات متحده آمریکا و احتمال پرداخت رقمی معادل 14 میلیارد دلار جهت حل و فصل این دعاوی برای بانک آلمانی بحران ساز شده است.

از سویی دیگر با این تحولات تمایل مشتریان به خروج سرمایه از این بانک افزایش یافته است، این روند ارزش سهام دویچه بانک را در اواسط کار روز جمعه بازار بورس فرانکفورت بشدت کاهش داد.
بحران دویچه بانک و گسترش آن به بخش بانکی اروپا حتی به بازار بورس نیویورک هم سرایت کرده است، دویچه بانک از ابتدای سال 2016 تاکنون بیش از 50 درصد از سرمایه بورسی خود را از دست داده است.

مقامات قضایی ایالات متحده 'دویچه بانک ' را به فروش اوراق بهادار دارای مشکل و فریب سرمایه گذاران متهم کرده اند، دستگاه قضایی آمریکا نیز برای حل و فصل این اختلاف رقمی معادل 14 میلیارد دلار از دویچه بانک طلب کرده است، در این بین دولت آلمان هم حاضر به کمک و حمایت از این نهاد نیست.

به نوشته روزنامه 'الانبا' کویت علاوه بر سپرده گذاری های کلانی که از سوی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در دویچه بانک صورت گرفته است، تعداد زیادی از شرکتهای تجاری در کشورهای حوزه خلیج فارس نیز قراردادهای میلیاردی همکاریهای اقتصادی را با بانک آلمانی امضا کرده اند و ثبات تمامی این دارایی ها هم اکنون به خطر افتاده است.

وقوع این مشکلات در حالی است که اعضای شورای همکاری خلیج فارس خود با معضلات عدیده مالی ناشی از کسری بودجه دست و پنجه نرم می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: