کد خبر: ۸۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 28 September 2016
موضوع FATF موضوع پیچیده ای است و هنوز نیازمند جمع بندی بیشتری هستیم، ضمن اینکه برای این کار باید استراتژی و دستور العمل اجرایی نوشته شود. در واقع ما در کشور به اندازه کافی برای شفاف سازی امور بانکی، مقابله با پولشویی و مقابله با تأمین منابع مالی برای تروریسم در کشور قانون داریم و به طور قطع بر خلاف برخی کشورهای منطقه که حامیان آشکار و پنهان تروریست هستند، در این مورد نظام اجرایی قوی داریم.
روزنامه جوان در شماره چهارشنبه هفتم مهر در تشریح تیتر نخست به نقل از دبیر شورای عالی امنیت ملی، نوشت: موضوع FATF موضوع پیچیده ای است و هنوز نیازمند جمع بندی بیشتری هستیم، ضمن اینکه برای این کار باید استراتژی و دستور العمل اجرایی نوشته شود. در واقع ما در کشور به اندازه کافی برای شفاف سازی امور بانکی، مقابله با پولشویی و مقابله با تأمین منابع مالی برای تروریسم در کشور قانون داریم و به طور قطع بر خلاف برخی کشورهای منطقه که حامیان آشکار و پنهان تروریست هستند، در این مورد نظام اجرایی قوی داریم.

این روزنامه با بررسی عنوان مسابقه ضدایرانی در مناظره انتخاباتی امریکا، آورد: دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری امریکا از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در مناظره ای رودرروی هم قرار ‏گرفتند و تا توانستند سعی کردند انتقاد بار هم کنند و از کارزار انتخاباتی بیرون بزنند اما با وجود مواضع تند، هر دو نامزد نشان ‏دادند پر از عقده ها و کینه های ایران‏ستیزانه هستند و تنها تاکتیک های این ستیزه‏گری ممکن است متفاوت باشد. در موضوع نحوه مواجهه امریکا با ایران، هر دو نامزد نشان دادند که از هیچ فرصتی برای ابراز و اعمال دشمنی با ایران ‏نمی گذرند، هیلاری کلینتون ژست ضد ایرانش را به تهدید آمیخت و گفت: هر کشوری برای ما مشکل ایجاد کند با او برخورد می ‏کنیم‎. کلینتون مدعی شد وقتی که او وزیر خارجه امریکا شده ایران تنها چند هفته با سلاح های اتمی فاصله داشته است و او با تشکیل ‏ائتلافی متشکل از روسیه و چین، توانسته سخت ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کند‎. کلینتون در راستای نشان دادن عمق افکار ضد ایرانی اش گفت: من در دوران سناتور بودنم به تمام تحریم های ایران رأی موافق دادم ‏و بعد به سیاست اوباما اشاره کرده و گفت: اما پس از آن ‏امریکا در صدد برآمد که در کنار تحریم ها با سایر کشورها وارد ‏تعامل شود و با تشکیل ائتلاف ایران را پای میز مذاکرات ‏بکشاند؛ بدون آنکه جنگی رخ دهد‎. 

روزنامه جوان با انتخاب عنوان برنامه ای برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی سال آینده ندارم، نوشت: محمود احمدی نژاد با ارسال نامه ای به مقام معظم رهبری اعلام کرد که در عمل به منویات مقام معظم رهبری، برنامه ای برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی سال آینده ندارد. همان گونه که مستحضر هستید در دیدار مورخ نهم شهریورماه سال جاری، اینجانب برنامه های تبیین انقلاب در سراسر کشور را تشریح نمودم، پس از آن حضرت عالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و اینجانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم. ضمن تشکر از بیانات مهم حضرت عالی در جلسه درس خارج فقه مورخ پنجم مهرماه جاری، به استحضار می رسانم که در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب، برنامه ای برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی سال آینده ندارم.

تبلیغ قرص های لاغری بدون مجوز روی آنتن!، دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: تلویزیون را که روشن می کنید با تصاویری از یک مرد چاق با شکمی بر آمده مواجه می شوید. در ذیل این تصاویر صدایی پخش می شود؛ صدایی که بر فقدان اعتماد به نفس برای حضور در اجتماع به خاطر چند کیلو اضافه وزن دلالت دارد و از معایب و مضرات چاقی می گوید. در ادامه این برنامه تلویزیونی انتظار دارید که به ورزش و رژیم غذایی مناسب و پرهیز از مصرف غذاهای مضر و پرکالری توصیه کند اما چنین توصیه ای در کار نیست. این بار خانمی به صحنه می آید و قرص هایی را به مخاطب معرفی می کند که کاملاً گیاهی است و بدون هیچ عوارضی ماهی چهار تا هشت کیلو شما را لاغر می کند، بدون اینکه نیازی به تغییر رژیم غذایی یا افزایش فعالیت بدنی داشته باشید.

روزنامه جوان با بررسی عنوان حمله سینمایی به داعش، آورد: فیلم جدید نجدت انزور، کارگردان سوری که با ساخت فیلم «پادشاه شن ها» به شهرت جهانی رسید، در چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت اکران شد. این بار کارگردان سوری ضمن نگاهی میهن پرستانه به شرایط کشورش و تقویت دیدگاه های ملی، به داعش و ریشه های آن در عربستان پرداخته است. اکران فیلم سینمایی «فانی و از هم گسیخته» از جمله مهم ترین رخداد های چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت به شمار می آید، همان طور که «پادشاه شن ها» اتفاق مهم دوره قبلی جشنواره مقاومت بود. نشان دادن پشت پرده داعش در فیلم «فانی و از هم گسیخته» و تأکید کارگردان بر اینکه نگاه داعش به دین تعارض آشکاری با آموزه های دینی دارد، در تقابل میان اعضای داعش و امیر این گروه با معلم زن مدرسه که قرآن به دختران می آموزد، آشکار است. کارگردان تلاش می کند از زبان معلم قرآن و با بیان آموزه های قرآنی در مواجهه با افکار انحرافی داعش نشان دهد که داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد. 

«تراکم جمعیت تاثیر معکوس بر باروری دارد»، «افغانی و ایرانی«خون شریک» شده اند» و «بسته نجات آمریکا و دوستان برای تروریست های سوری» دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه محسوب می شود.

روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های «برجام از توجیه گری دیروز تا فرصت سوزی امروز» به قلم محمد اسماعیل، «مسئولیت شرکای جنگ و جنایت صدام» نوشته هادی محمدی، «ذبح حقایق پای توتال» به قلم وحید حاجی پور و «کجا به دنبال فساد می گردیم؟» نوشته دنیا حیدری را انتشار داد. 
برچسب ها: FATF ، پولشویی ، تروریسم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: