کد خبر: ۸۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 28 September 2016
اصلاح قانون کار که تاکنون در چند دولت مطرح شده اما به علت حساسیت های فراوان آن هیچ گاه به سرانجام نرسید، اکنون در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته و البته مجددا همان حساسیت ها را به دنبال داشته است.
 روزنامه جام جم در شماره چهارشنبه هفتم مهر در تیتر یک نوشت: اصلاح قانون کار که تاکنون در چند دولت مطرح شده اما به علت حساسیت های فراوان آن هیچ گاه به سرانجام نرسید، اکنون در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته و البته مجددا همان حساسیت ها را به دنبال داشته است.

این روزنامه با انتشار عنوان آمریکا بدون رتوش، آورد: اولین دور از مناظره نامزدهای انتخاباتی آمریکا سه شنبه شب میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ به میزبانی شبکه ان. بی.سی، انجام شد و همان طور که از پیش هم انتظار می رفت، به یکی از جنجالی ترین و پربیننده ترین مناظرات انتخاباتی در تاریخ آمریکا تبدیل شد. مجری این مناظره لستر هولت، مجری شناخته شده ای بود که در سال های اخیر مجری برنامه های دیت لاین و تودی شبکه ان .بی.سی بوده و در حال حاضر مجری اخبار شامگاهی این شبکه است که میلیون ها بیننده دارد. ناظران پیش بینی کرده بودند این مناظره رکورد 80 میلیونی مناظره جیمی کارتر و رونالد ریگان را در سال 1980 بشکند.

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان پلیس کودک می آید، نوشت: پلیس قرار است تخصصی تر به مسائل کودکان و نوجوانان بپردازد، کارشناسان نیز این تصمیم را به فال نیک گرفته و بر لزوم شروع به کار پلیس اطفال تاکید می کنند؛ آن طور که آنها می گویند تخلفات راهنمایی و رانندگی، ضرب و جرح عمدی و سرقت عمده جرایمی است که کودکان و نوجوانان کشورمان مرتکب آنها می شوند و چنانچه هنگام برخورد با این متخلفان کوچک شرایط سنی، جسمی و روحی آنها در نظر گرفته نشود، می تواند زمینه را برای تبدیل شدن نوجوانان بزهکار به تبهکاران حرفه ای آماده کند. پلیس کودکان داستان تازه ای نیست، اما این که پس از سال ها هنوز فراگیر نشده، ماجرایی است قابل تامل. از دهه 80 تاکنون هرازگاهی مسئولان از لزوم ایجاد پلیس کودکان سخن می گویند،اما گفته های آنها هنوز آن طور که باید از مقام حرف فراتر نرفته است و به کارهای نمادین محدود شده، برای نمونه سال 85 گفته شد که 500 پلیس تخصصی کودک در 12 استان کشور فعال شده اند.

دولت خارج از مصوبات مجلس عمل نکند، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: علی لاریجانی، رئیس مجلس پس از ارائه گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی به نمایندگان درباره توافق با FATF به عنوان جمع بندی این جلسه گفت: برای توافق با FATF اگر تعهدی خارج از قوانین مجلس شکل گیرد، حتما این تعهدات باید به مجلس بیاید و جای دیگری نمی تواند آن را تصویب کند.به گزارش خبرگزاری صداو سیما، لاریجانی افزود: ما سه قانون درباره پولشویی و مبارزه با تأمین منابع مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی تصویب کرده ایم و لازم می دانیم که آنها بدرستی اجرا شوند.

روزنامه جام جم با درج عنوان «علمدار» مهمان تلویزیونی محرم، آورد: سریال تلویزیونی «علمدار» به کارگردانی داریوش موحد و شهرزاد سالمی برای پخش از یکی از شبکه های سیما در ایام محرم آماده می شود. این سریال روایتگر زندگی چند نوجوان است که پیرو راه پدرشان، تصمیم می گیرند مراسم تعزیه را در محرم اجرا کنند. در این سریال عنایت بخشی، فلور نظری، میرطاهر مظلومی و سیدجواد هاشمی به ایفای نقش می پردازند. به گزارش جام جم، حشمت آرمیده، عزت الله رمضانی فر، گلناز خالصی، مینا نوروزی، مرتضی اکبری و محمود مقامی دیگر بازیگرانی هستند که در این مجموعه نقش آفرینی می کنند. تصویربرداری این سریال از اواخر مرداد شروع شده و تا اول محرم ادامه دارد و نیز همزمان با تولید، تدوین انجام می شود. لوکیشن های سریال علمدار در تهران، لواسان و شهرهای شمالی است.

این روزنامه یاداشت های « به جای حاشیه سازی دنبال چاره کار باشیم» و «رقابت برای ترسیم چهره وخیم از آمریکا» را به ترتیب به قلم حمید حاجی عبدالوهاب معاون پیشین وزیر کار و محسن جلیلوند کارشناس مسایل آمریکا منتشر کرد.

«ایستاده در میدان مین»، «قزوین در انتظار رونق صنایع»، «فریب داروهای اینترنتی را نخورید» و «چطور به هکرها باج می دهید؟» از دیگر عنوان های صفحه نخست روزنامه جام جم است. این روزنامه همچنین ضمیمه را با عنوان «قاتلان مجنون » منتشر کرد.

روزنامه جام در ستون ویژه عنوان «مفسر»، «نقد و نظر» و «درنگ» را به ترتیب به قلم ابراهیم متقی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، اکبر عالمی استادیار دانشگاه و فریدون همتی استاندار قزوین به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: