کد خبر: ۸۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 24 September 2016
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جمع روحانیون شهرستان خمین گفت: در سال ٨٨ در قضیه زندان کهریزک صددرصد مخالف بعضی از اعمال و رفتار مسوولان وقت بودم و در آن زمان به عنوان دادستان کل کشور دستور دادم که انتقال زندانیان صورت نگیرد و حتی آقای اژه ای و دیگران نیز مخالفت خود را در این موضوع اعلام کردند، ولی آنها خودسرانه دست به این حرکت غلط زدند، حالا بعد از ٧ سال اعلام می کنند که اشتباه کرده ایم.
روزنامه اعتماد در شمار شنبه سوم مهر در تیتر یک، نوشت: آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جمع روحانیون شهرستان خمین گفت: در سال ٨٨ در قضیه زندان کهریزک صددرصد مخالف بعضی از اعمال و رفتار مسوولان وقت بودم و در آن زمان به عنوان دادستان کل کشور دستور دادم که انتقال زندانیان صورت نگیرد و حتی آقای اژه ای و دیگران نیز مخالفت خود را در این موضوع اعلام کردند، ولی آنها خودسرانه دست به این حرکت غلط زدند، حالا بعد از ٧ سال اعلام می کنند که اشتباه کرده ایم.

این روزنامه با انتخاب عنوان سه پیشنهاد برای مجلس دهم، در گفت و گو با مرتضی الویری می نویسد: من فکر می کنم اگر مجلس دهم بتواند در سال اول کار خود علاوه بر امور نظارتی که در بالا اشاره کردم سه اقدام تقنینی انجام دهد کارنامه خوبی از خود به یادگار می گذارد. اول تصویب برنامه ششم به نحوی که کشور را از وضعیت نامطلوب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعلی با اتخاذ راهکارهای مناسب خارج کند. کلیه کمیسیون های مجلس باید در بخش هایی از برنامه ششم که به آنها مربوط می شود با جدیت ورود کنند. دوم حمایت از دولت در حوزه بین المللی و در راس آن «برجام» در مقابل کارشکنی های داخلی و خارجی و عنداللزوم تصویب قوانینی که دولت را برای تعامل با جامعه جهانی کمک کند. سوم اصلاح قانون انتخابات است. ممکن است برخی در مقایسه با دو موضوع قبلی اصلاح قانون انتخابات را بسیار کوچک و بی اهمیت بدانند. اما من بر این باور هستم که حل مشکلات کشور در گرو داشتن مجلسی پرقدرت، مردمی و درد آشناست.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان ورود ایرباس و بویینگ قیمت ها را کاهش می دهد، آورد: عباس آخوندی در برنامه زنده خبری شبکه یکبا اشاره به دلایل طولانی شدن صدور مجوز فروش هواپیما خطاب به ملت ایران یادآور شد: «باید در نظر داشت که رژیم صهیونیستی بزرگ ترین دشمن ملت ایران است و همواره لابی صهیونیست ها اقدامات گسترده ای علیه ایران انجام می دهند و نکته دیگر مربوط به بی تدبیری های 10 سال گذشته است که تمام بازار هوایی ایران را در اختیار سایر شرکت ها قرار داد و حذف نقش ایران نکته بسیار مهمی است که توسط دیگران پر شده است. لذا کسانی که آسمان ایران را تصاحب کرده اند در زمان بازپسگیری ساکت نخواهند نشست و اقداماتی علیه ما انجام خواهند داد.» وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مدیریت نرخ بلیت هواپیما نیز گفت: «قیمت ها رقابتی شد و بعد از این فرآیند قیمت ها در غیر از پیک به شدت کاهش پیدا کرده و همچنان رقابتی بودن بازار و حقوق مردم از اهمیت ویژه نزد ما برخوردار است».

این روزنامه با انتشار عنوان سلام خدا بر شهیدان که مایه اعتلای جامعه اسلامی هستند، می نویسد: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح پنجشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران، پیامی صادر کردند. متن این پیام که همزمان با مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان در سراسر کشور از سوی حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم خداوند عزیز و رحیم را سپاس که در دوران ما، معنی و مضمون والای شهادت را، تجسم بخشید و دل های پاک و روشنی را مشتاق آن ساخت. این نورافکن های فروزان، اکنون فضای زندگی را با معنویت خود روشن ساخته اند. چشم های بینا و دل های بیدار از آن بهره می برند و ذخیره معنوی که جان مایه حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است، روزبه روز افزایش می یابد و زندگی را روح و طراوت می بخشد. سلام خدا و اولیای او بر این جان های تابناک که هم زندگی و هم مرگ شان مایه اعتلای جامعه اسلامی است، و همواره چنین باد ان شاء الله.

روزنامه اعتماد با درج عنوان روحانی در خاک امریکا به واشنگتن هشدار داد، نوشت: آخرین حضور حسن روحانی، رییس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جامه رییس دولت یازدهم به همراه هیات همراه به فرصتی برای سخن گفتن از برنامه جامع اقدام مشترک و سرانجام توافق هسته ای جهان با ایران بدل شد. روحانی از تریبون سازمان ملل برای بیان بدعهدی های امریکا در اجرای برجام استفاده کرد. از خاک ایالات متحده به جانشین اوباما درس حقوق داد و تاکید کرد که برجام یک سند پذیرفته شده چندجانبه است. سندی نیست که اختیار رد یا تایید یا اعمال اصلاحاتی در آن تنها و تنها دست ایالات متحده باشد. سندی است که تعهد انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه، چین و اتحادیه اروپا را بر پیشانی خود دارد و اهمال نسبت به اجرای آن از سوی امریکا، تخلفی بین المللی تلقی خواهد شد و اعتراض جامعه جهانی را برخواهد انگیخت. روحانی در جملاتی کوتاه همه آنچه را که باید در خصوص نارضایتی های ایران از اجرای برجام می گفت بر زبان آورد و با یک تیر هم چندماه باقیمانده از دولت اوباما را نشانه رفت و هم به رییس جمهور بعدی هشدار داد که هر گونه بدعهدی در اجرای برجام، به بی اعتباری بیشتر ایالات متحده در سطح جهان منتهی خواهد شد.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «بمان استاد دنیا با شما زیباتر است» را به قلم سید طه هاشمی استاد حوزه و دانشگاه اختصاص داد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «عبدالله ناصری: احمدی نژاد برای انتخابات شورای شهر برنامه ای جدی دارد»، «وزیر آموزش و پرورش: معلمان نباید دغدغه معیشت داشته باشند»، «رییس مرکز تحقیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر: کشف نخستین محموله روانگردان های جدید»، «مهدی فخیم زاده: اگر من فیلم بد ساختم ایوبی را به مجلس و قوه قضاییه نبرید» و «زیگموند باومن: بحران بشریت» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: