کد خبر: ۸۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 22 September 2016
وزارت خزانه داری آمریکا دو مجوز برای فروش هواپیماهای مسافربری دو شرکت معتبر ایرباس و بوئینگ به ایران صادر کرد. بر این اساس، در مرحله اول فروش 17 فروند از هواپیماهای ایرباس به ایران ممکن خواهد شد و انتظار می رود که فروش هواپیماهای بوئینگ نیز در روزهای آینده آغاز شود.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره پنجشنبه یکم مهر درباره تیتر نخست نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا دو مجوز برای فروش هواپیماهای مسافربری دو شرکت معتبر ایرباس و بوئینگ به ایران صادر کرد. بر این اساس، در مرحله اول فروش 17 فروند از هواپیماهای ایرباس به ایران ممکن خواهد شد و انتظار می رود که فروش هواپیماهای بوئینگ نیز در روزهای آینده آغاز شود.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان نمایش موشک های «اس 300» در رژه نیروهای مسلح، چنین نگاشت: مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیروز همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس، به صورت همزمان در تهران و بندرعباس برگزار شد. این مراسم، که همه ساله با حضور رئیس جمهوری و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح اجرا می شود و معمولا رئیس جمهوری وقت در آن سخنرانی می کند، امسال به دلیل شرکت حسن روحانی رئیس جمهوری در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، بدون حضور او برگزار شد. سرلشکر پاسدار محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در غیاب حسن روحانی، سخنران این مراسم در تهران بود. همچنین در این رژه نظامی، تسلیحات نظامی از جمله تجهیزات موشکی به نمایش درآمد. رونمایی از تسلیحات نظامی از جمله تجهیزات موشکی یکی دیگر از برنامه های مراسم دیروز رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود.

این روزنامه زیر این عنوان پرسشی که طرح «سلامت» قابل دوام است؟ پاسخ داد: طرح تحول سلامت با یک استدلال منطقی مبنی بر کاهش هزینه های مردم در بهداشت و درمان کلید خورد؛ اما در ادامه با دو تهدید پایدار نبودن منابع مالی از سوی دولت و افزایش هزینه های درمانی ناشی از نیازهای واقعی یا القایی روبه رو شده است. در نتیجه این موضوع باعث شده که حجم مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت، رشد قابل توجهی داشته باشد. «دنیای اقتصاد» در یک گزارش تحلیلی به قلم دکتر فرخ قبادی به آسیب شناسی این طرح پرداخته است. آنچه دولت یازدهم را به اجرای طرح تحول سلامت واداشت، هزینه کمرشکن درمان در کشور، سهم بالای مردم از این هزینه ها و نارضایتی شدید مردم از وضعیت موجود بود.

«تخیلات اقتصادی نامزد میلیاردر» عنوان دیگر این روزنامه است که درباره آن می خوانیم: برنامه های اقتصادی ترامپ نگران کننده است. میلیاردر نیویورکی از سیاست حمایت از صنایع داخلی صحبت می کند؛ امری که به گفته کارشناسان در دنیای امروزی چندان طرفدار ندارد. او قصد دارد واردات را از چین کم کند؛ در حالی که آمریکا موارد اولیه را به این کشور صادر و در مقابل به صورت کالای تولیدی آن را دریافت می کند. وی در نظر دارد عوارض واردات را از مکزیک افزایش دهد.

 ترامپ می گوید: نرخ واقعی بیکاری در آمریکا 20 درصد است و این نرخ حاصل جهانی سازی و ورود کالاهای چینی و مکزیکی به این کشور است. امروز در حالی نام دونالد ترامپ مطرح می شود که سخنان وی تبدیل به تیتر رسانه های جهان شده است. سخنانی که علاوه بر تند و تیز بودن و عدم سابقه بین نامزدهای پیشین جمهوری خواهان آمریکا موجبات نگرانی های گسترده ای را فراهم آورده است تا جایی که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز اظهارات ترامپ را خطرناک توصیف می کند. از ایجاد موانع بر سر مهاجرت ها تا افزایش فشارها بردولت های دیگر و حتی متحدان. اما تا اینجا صحبت از سخنان اوست. آیا برنامه های اقتصادی او هم به همین میزان نگران کننده و ناکارآمد هستند؟ این طور به نظر می رسد که برنامه های او به همان اندازه غیرعملی بودن، نا کارآمد نیز هستند. برنامه هایی که اگر به مرحله عمل برسند دیگر بیش از این گفته ها نگران کننده خواهند بود.

روزنامه دنیای اقتصاد همچنین در ستون سرمقاله و یادداشت به ترتیب عنوان های «ائتلاف صنعت هوایی برای ایران» به قلم «مرتضی نظری» و «FATF و ضرورت ترمیم تیم اقتصادی» نوشته «محمدعلی کاشفی« را منتشر کرد و ضمیمه آخر هفته را با عنوان «بی سوادی مدرن» به چاپ رساند.
برچسب ها: ایرباس ، بوئینگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: