کد خبر: ۸۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 22 September 2016
اقدامات اخیر اصولگرایان در حذف کاندیداهای احتمالی اصولگرا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آتی نمونه دیگری از سند وجود انشقاق بین گروه های وابسته به این جناح است به همین دلیل نمی توان به حصول وحدت بین آنها در مدت زمان باقی مانده تا انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هم خوشبین بود.
روزنامه ابتکار در شماره پنجشنبه یکم مهر در مقدمه گزارشی دربردارنده گفت وگو با کارشناسان سیاسی نوشت: اقدامات اخیر اصولگرایان در حذف کاندیداهای احتمالی اصولگرا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آتی نمونه دیگری از سند وجود انشقاق بین گروه های وابسته به این جناح است به همین دلیل نمی توان به حصول وحدت بین آنها در مدت زمان باقی مانده تا انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هم خوشبین بود.

روزنامه ابتکار با انتخاب عنوان «دیپلماسی پسابرجامی روحانی در آمریکا»، آورد: سیاسی – مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هر چند به خودی خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما دیدارهای حاشیه ای آن نیز، حاشیه هایی هستند که حتی گاه مهم تر از متن می شوند. حسن روحانی در اولین روز سفر خود به آمریکا، دیدار و گفت وگو با نخست وزیران ایتالیا و بریتانیا، روسای جمهور فرانسه، ترکیه، سوییس و اسلوونی و نیز رهبران مسلمان جامعه آمریکا را در برنامه داشت. حسن روحانی روز سه شنبه به وقت محلی برای شرکت در هفتادویکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، وارد نیویورک شد و در فرودگاه جان اف کندی، مورد استقبال سفیر و کارکنان دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل قرار گرفت. رئیس جمهوری پس از حضور در نیویورک دیدارهای خود را در حاشیه هفتادویکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با سران کشورهای جهان آغاز کرد. او عصر سه شنبه به وقت محلی (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) ابتدا با متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا دیدار کرد و پس از آن گفت وگوهایی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه داشت. روحانی همچنین در جلسه ای با حضور رهبران مسلمان جامعه آمریکا شرکت کرد. روحانی با روسای جمهوری سوییس و اسلوونی نیز دیدار کرد.

روزنامه ابتکار با درج عنوان «دوباره اسید پاشی»، نوشت: شب سه شنبه در خیابان سی و هفتم منطقه گیشا صدای داد و فریاد دختری جوان همسایه ها را از خانه بیرون کشاند. آرزو 24 ساله از درد سوختگی فریاد می کشید و همسایه ها او را به بیمارستان شهید مطهری تهران انتقال دادند. هومن مرد 27 ساله ای که به مدت 3 ساله با آرزو دوست بوده و شب وقوع حادثه نیز آرزو در منزل هومن حضور داشت که این اتفاق به وقوع پیوست. شب حادثه آرزو در منزل هومن بوده و پس از وقوع حادثه همسایگان متوجه ماجرا شده و دختر جوان را به بیمارستان منتقل کردند.آرزو را برای درمان و تسکین درد ناشی از اسیدپاشی به بیمارستان شهید مطهری تهران انتقال دادند.بر اساس اطلاعات موجود تا میزان مصدومیت ناشی از اسید پاشی آرزو 40 درصد سوختگی عنوان شده است.

از این روزنامه زیر عنوان «نمایش بخش های مختلف سامانه موشکی اس 300»، می خوانیم: صبح دیروز (چهارشنبه) در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، جدیدترین ادوات و تجهیزات و سامانه های پدافندی نیروهای مسلح کشورمان در معرض نمایش قرار گرفت. این مراسم در تهران با حضور فرماندهان ارشد نظامی کشورمان از جمله سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردارسلامی جانشین فرمانده کل سپاه، امیر سرلشکر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی انتظامی آغاز شد. فرماندهان نیروی زمینی و پدافند هوایی ارتش و نیروهای زمینی و هوافضای سپاه به همراه برخی از معاونان و مسئولان نظامی، انتظامی و ستادکل نیروهای مسلح کشورمان، جمعی از وابستگان نظامی خارجی مستقر در ایران و نیز جمعی از خانواده های شهدا در مراسم رژه نیروهای مسلح کشورمان حضور دارند. در مراسم رژه دیروز، بخشی از آخرین تجهیزات نظامی و دفاعی کشورمان به نمایش در آمد و یگان های نمونه پیاده و محمول نیروهای نظامی و انتظامی کشور از مقابل جایگاه رژه رفتند. در رژه یگان های محمول قرارگاه پدافند هوایی ارتش، بخش هایی از سامانه موشکی اس 200 به نمایش گذاشته شد. همچنین بخش های مختلف سامانه پدافندی اس 300 از جمله رادار 64 سامانه اس 300، رادار 30 N سامانه اس300، زیپ سامانه پدافند هوایی اس 300 و خودروی رله ارتباطی این سامانه در معرض دید عموم قرار گرفت.

روزنامه ابتکار سرمقاله اش را به عنوان ««ج» مثل «جنگ»، مثل «جوان»» به قلم رضا دهکی اختصاص داد.

«داوود گنجه ای: استاد، خودش آفتابی است که می درخشد» و «76کلمه و چندین خط!» دیگر عنوان های این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: