کد خبر: ۸۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - 21 September 2016
حزب روسیه واحد حامی ولادیمیر پوتین در اوج تنش ها با غرب توانست با دستیابی به 54 درصد آرا، پیروز انتخابات روز یک شنبه دومای روسیه شود؛ پیروزی بی سابقه ای که رئیس جمهور روسیه آن را نتیجه فشار خارجی و تحریم های ضدروسی توصیف کرده است.
روزنامه جوان در شماره چهارشنبه 31 شهریور در تشریح تیتر نخست با اشاره به کسب 105 کرسی بیشتر حزب روسیه واحد در مقایسه با دوره قبل، نوشت: حزب روسیه واحد حامی ولادیمیر پوتین در اوج تنش ها با غرب توانست با دستیابی به 54 درصد آرا، پیروز انتخابات روز یک شنبه دومای روسیه شود؛ پیروزی بی سابقه ای که رئیس جمهور روسیه آن را نتیجه فشار خارجی و تحریم های ضدروسی توصیف کرده است.

این روزنامه با درج عنوان رهبر معظم انقلاب: به آینده خوش بینم، آورد: همزمان با عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت و عید الله الاکبر، صبح دیروز هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند. رهبر انقلاب اسلامی در عین حال حرکت عمومی کشور را به برکت جوان های بی شماری که برای احیای اسلام و اقامه دین تلاش بی وقفه می کنند، خوب توصیف کردند و افزودند: این جوان ها به فضل الهی هر دشمنی از جمله امریکا و رژیم صهیونیستی را به زانو در خواهند آورد. حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: علت اینکه مکرر در صحبت های خود، نسبت به آینده اظهار خوش بینی می کنم، وجود همین واقعیت های خوب است که می تواند کشور را به پیش براند. ایشان، جوانان مؤمن، با انگیزه بالا و آماده حضور در میدان های مجاهدت و دفاع از کشور را فراوان خواندند و تأکید کردند: این، همان انگیزه ای است که کشور را نجات خواهد داد و باید آن را تقویت کرد. 

روزنامه جوان با انتشار عنوان افتخار آفریدید، نوشت: مشعل بازی های پارالمپیک ریو در حالی بامداد دوشنبه خاموش شد که کاروان کشورمان با کسب هشت طلا، 9 نقره و هفت برنز و قرار گرفتن در رده پانزدهمی در این رقابت ها به کارش پایان داد. با پایان رقابت های پارالمپیک ریو، مقام معظم رهبری با ارسال پیامی از کاروان منا تقدیر کردند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است: «کاروان پارالمپیکی شهدای منا! افتخار آفریدید و ملت عزیز را خرسند کردید. آوازه شهیدان مظلوم منا را در فضای جهان پخش کردید. لباس مبارک احرام را به رخ دشمنان شعائر اسلامی کشیدید. صمیمانه قدردانی و تشکر می کنم. امیدوارم در تقید به ضوابط شرعی مانند همیشه با اعتماد به نفسی که شایسته شماست، ظاهر شوید. سانحه دردناک برای جانباز و رزمنده ورزشکار، بهمن گلبارنژاد عزیز مرا متأسف و متأثر کرد.»

روحانی: ایران و کوبا نماد مقاومت هستند/ کاسترو: ملت ایران را تحسین می کنم، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی که به دعوت رسمی رئیس جمهوری کوبا برای سفری دو روزه وارد هاوانا شده، عصر دوشنبه به وقت محلی (بامداد سه شنبه به وقت تهران) در دیدار فیدل کاسترو رهبر انقلاب این کشور، گفت: خوشحالم که نخستین سفر دو جانبه من به امریکای لاتین از کوبا آغاز می شود که نماد مقاومت و مبارزه با استعمار در این قاره است. رهبر انقلاب 1959 کوبا مقاومت ملت ایران در برابر فشارها و تحریم ها را تحسین برانگیز خواند و افزود: این موضوع نشئت گرفته از آگاهی و رشد فرهنگی مردم ایران است. رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت های ایران و کوبا هر دو در مقابل فشارهای خارجی استقامت کردند، افزود: انقلاب مردم کوبا تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی امریکا قرار گرفت و ملت ایران نیز در طول هشت سال جنگ تحمیلی در حالی ایستادگی کرد که شرق و غرب به متجاوز کمک می کردند، لذا ایران و کوبا نماد مقاومت در برابر شدیدترین تحریم ها هستند.

روزنامه جوان با بررسی عنوان ارزان فروشی 3هزار میلیاردی پالایشگاه تهران، آورد: «پنت گیت» مخفف پالایشگاه نفت تهران است که مفت فروشی سهام این شرکت مشمول واگذاری از طریق بازار سهام در سال 91 بیش از 3هزار میلیارد ریال آن هم در اوج تحریم های ظالمانه که عمده مردم در فشار بودند به بیت المال ضرر زد اما عده ای در اثربرخورداری از سهمیه های خاص در عرضه اولیه، سرمایه شان ظرف شش ماه 17برابر شد و در مدت کوتاهی ره صد ساله را پیمودند. به گزارش «جوان»، رشد 17برابری سهام شرکت پالایشگاه نفت تهران پس از عرضه اولیه در مهر ماه 91 در حدود 3هزار میلیارد ریال به بیت المال از محل عرضه ارزان شرکت خصوصی سازی شده پالایشگاه نفت تهران ضرر زد و جالب آنکه برخی از کارگزاری های نور چشمی سهمیه خاصی را به برخی از مشتریان خود از عرضه اولیه این شرکت اختصاص دادند که ظرف شش ماه دارایی آنها 1600درصد رشد کرد. 

«اوباما: 99 درصد اقتصاد جهان در دست یک درصد است»، «باج های سنگین برای برجام»، «چه کردی با خود چاووش خوان» و «آیت الله آملی لاریجانی: دستگاه قضایی ایران مترقی، مدرن و منطبق با قوانین اسلامی است» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود.
روزنامه جوان در ستون یادداشت امروز عنوان های «خطر براندازی گفتمانی نظام اسلامی» به قلم محمد جواد اخوان، «قفل 4 ساله زنگنه بر صنعت نفت» نوشته وحید حاجی پور و «معنای اعلام جنگ کردی از لندن» به قلم هادی محمدی را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: