کد خبر: ۸۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - 17 September 2016
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از ابلاغ الگوی قراردادهای جدید نفتی از سوی رییس مجلس به دولت خبر داد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از ابلاغ الگوی قراردادهای جدید نفتی از سوی رییس مجلس به دولت خبر داد.

به گزارش وزارت نفت، اسدالله قره خانی گفت: هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین پس از بررسی الگوی قراردادهای جدید نفتی، نبود مغایرت آن با قوانین بالادستی و توصیه های مطلعان و منتقدان را اعلام کرده است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد دولت منطبق با این الگو قراردادهای جدید نفتی را تنظیم می کند و افزود: در هر قراردادی ملاحظاتی وجود دارد که با ارزیابی توان شرکت ها، میزان انتقال فناوری، حجم سرمایه گذاری و فعالیت در مناطق جغرافیایی قراردادها متفاوت است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: دولت در مصوبه سوم نیز دغدغه منتقدان و دلسوزان نظام را اعمال کرد و هیات تطبیق مصوبات با بررسی ها، الگوی قراردادهای جدید نفتی را منطبق با قوانین بالادستی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: نظارت بر قراردادها بر اساس بندهای مندرج در الگو صورت می گیرد.

پیش از این هیات دولت کلیات قراردادهای جدید نفتی را به تصویب رسانده و قرار است با طی سایر مراحل قانونی، نخستین مناقصه بین المللی صنعت نفت در هفته پایانی مهرماه امسال برگزار شود.

وزارت نفت با هدف تسریع در توسعه میدان های مختلف نفت و گاز کشور به ویژه میدان های مشترک و دارای ریسک، اقدام به معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی کرده است.

برپایه مدل جدید قراردادی صنعت نفت، طرف قرارداد، یک پیمانکار است که در مقابل عملیات اجرایی خود مبالغی را در ازای کارکرد و نیز سود دریافت می کند و هیچ حق و حقوقی درخصوص مخزن، تاسیسات و حتی تولید ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: