کد خبر: ۸۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - 17 September 2016
یک نویسنده بحرینی در مصاحبه‌ای تاکید کرد که اقدام رژیم آل خلیفه در تعویق محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم با هدف کاهش خشم و غضب مردم بحرین است.

یک نویسنده بحرینی در مصاحبه‌ای تاکید کرد که اقدام رژیم آل خلیفه در تعویق محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم با هدف کاهش خشم و غضب مردم بحرین است.

به گزارش تسنیم، رژیم آل خلیفه محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین را که قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود، به 26 سپتامبر (5 مهر) موکول کرد.

این در حالی است که مناطق مختلف بحرین روز پنجشنبه صحنه برگزاری تجمع، تحصن و راهپیمایی‌‌های مردمی در اعتراض به محاکمه شیخ عیسی قاسم مرجع عالی‌قدر شیعیان این کشور بود.

تظاهرات کنندگان تأکید کردند که محاکمه غیابی شیخ عیسی قاسم صوری و کاملاً غیرعادلانه است و هدف از آن سرکوب صدای ملت و معارضان است.

شایان ذکر است که رژیم آل خلیفه بیستم ژوئن سال جاری میلادی (31 خرداد) در راستای هدف قرار دادن نمادهای معارض، حق شهروندی را از شیخ عیسی قاسم سلب کرد. از آن زمان تاکنون تحصن شهروندان بحرینی در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم به‌منظور جلوگیری از تعرض نیروهای امنیتی رژیم به شیخ قاسم ادامه دارد.

رژیم بحرین در راستای نقض آشکار حقوق بشر تاکنون تابعیت حدود 300 تن از شهروندان این کشور را به‌دلایل سیاسی لغو کرده و 7 نفر از آنها را به خارج تبعید کرده است.

این در حالی است که معارضان بحرینی در خارج روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: ادامه محاکمه سیاسی آیت الله قاسم توهین به ملت بحرین و اعتقادات آنها است و در راستای هدف قرار دادن صلح ملی و ثبات منطقه‌ای صورت می‌گیرد.

رژیم آل خلیفه اخیراً در راستای سرکوب معترضان، شیخ عیسی قاسم  رهبر نهضت اسلامی بحرین را به «پول‌شویی و کمک به تروریسم» متهم کرده است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

"عباس بوصفوان" نویسنده و فعال رسانه‌ای بحرینی در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح آخرین تحولات بحرین پرداخت.



تعویق محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم با هدف کاهش خشم و غضب مردم بحرین است

وی در این مصاحبه درباره اقدام اخیر رژیم آل خلیفه در به تعویق انداختن زمان محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم گفت: خیلی سخت به نظر می‌رسد که برداشت مثبتی از این اقدام رژیم آل خلیفه داشته باشیم و می‌توان اینگونه برداشت کرد که این اقدام رژیم آل خلیفه با هدف کاهش خشم و غضب مردم بحرین و مدیریت پروژه هتک حرمت آیت‌الله عیسی قاسم و فشار به مردم باشد. همچنین سخت به نظر می‌رسد که بگوییم این اقدام رژیم آل خلیفه با هدف حل شرایط کنونی باشد. تاکنون هیچگونه بیانیه‌ای از رژیم صادر نشده که بیانگر عقب‌نشینی این رژیم از مواضع گذشته خود باشد بلکه بر عکس، هر روز که می‌گذرد اقدامات سرکوبگرانه خود را تشدید می‌بخشد. تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم همچنان لغو است و تحصن در منطقه دراز همچنان از سوی رژیم آل خلیفه تحت محاصره قرار دارد و شخصیت‌های دینی در بحرین همچنان بازداشت می‌شوند و بنابراین نمی‌توانیم هیچگونه برداشت مثبتی از این اقدام رژیم آل خلیفه داشته باشیم.

بیانیه ابراز نگرانی انگلیس از لغو تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم گمراه‌کننده و تنها یک نمایش سیاسی است

وی در ادامه درباره ابزار نگرانی انگلیس درباره لغو تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم گفت: این بیانیه‌ها کاملا گمراه کننده بوده و به هیچ وجه با هدف فشار بر رژیم آل خلیفه نمی‌باشد و انگلیس از صدور این بیانیه‌ها اهداف دیگری دارد و تنها یک نمایش سیاسی است و به هیچ وجه بیانگر همدردی و همراهی انگلیسی‌ها نیست. از سوی دیگر می‌توان گفت که اقداماتی که رژیم آل خلیفه در دوره اخیر اتخاذ کرده بسیار شدید بوده و شرایط به گونه‌ای ایجاب می‌کند که مقامات انگلیسی تا حدودی خود را طرفدار مردم نشان دهند.



فروپاشی رژیم‌ آل‌خلیفه دیر یا زود روی خواهد داد

این نویسنده بحرینی درباره ادامه سرکوبگری‌ها توسط رژیم آل‌خلیفه گفت: رژیم آل‌خلیفه دیر یا زود فروخواهد پاشید و این فقط نیازمند زمان است. رژیم آل خلیفه قدرتمند از رژیم صدام در عراق یا رژیم علی عبدالله صالح در یمن یا دیگر رژیم‌های دیکتاتوری نیست. موضوعی که هم اکنون مطرح است این بوده که رژیم آل‌خلیفه در حال از بین بردن شرایط کنونی نیست بلکه مشکلاتی را نیز برای آینده بحرین ایجاد می‌کند. این رژیم مانع از انتقال مسالمت‌آمیز به مرحله دموکراتیک بوده و در حال نابودی فرصت‌های دموکراسی است.

بروز تغییر در بحرین اجتناب ناپذیر است

وی گفت: این رژیم در حال سرکوب شرایط کنونی است تا مانع از ایجاد آینده‌ای مناسب برای بحرین باشد. این رژیم در حال ایجاد طائفه‌گری و ترساندن مردم از یکدیگر و ایجاد کینه و نفرت و گسستگی میان بخش‌های مختلف جامعه است و در حال ایجاد شرایطی همانند شرایطی است که در عراق و در یمن روی داده است. معتقدم که موضوع بقای رژیم آل خلیفه موضوعی بسیار پیچیده است و نابودی این رژیم تنها نیازمند زمان است. تغییر در بحرین اجتناب ناپذیر بوده و سرانجام روی خواهد داد اما سوال این است که این تغییرات به صورت مسالمت‌آمیز روی خواهد داد یا خیر.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: