کد خبر: ۸۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 14 September 2016
اکثریت مردم سراغ وکیل نمی روند کسانی که به گفته قاضی کرامت بلاغی، وکالت در ذهنشان مترادفِ تجارت شده است.
روزنامه جام جم در شماره چهارشنبه 24 شهریور، با اشاره به حق الوکاله های گران و افزایش هزینه های دادرسی، نوشت: اکثریت مردم سراغ وکیل نمی روند کسانی که به گفته قاضی کرامت بلاغی، وکالت در ذهنشان مترادفِ تجارت شده است.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان اختلاف آماری؛ بلایی بزرگ است، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر دیروز در دیدار مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اعضای شورای عالی آمار کشور و مدیران مرکز آمار ایران، «آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی» را پایه اصلی در تصمیم گیری کارآمد برای کشور خواندند و با تأکید بر اهمیت طرح سرشماری عمومی، خطاب به مردم خاطرنشان کردند: همه مردم عزیز باید به طور جدی در این طرح مهم مشارکت کنند. حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه، اختلاف در آمارهای مراکز آماری را «بلایی بزرگ» خواندند و افزودند: گاهی مراکز مختلف درخصوص نرخ بیکاری یا نرخ تورم و رشد اقتصادی، آمارهای متفاوتی بیان می کنند که این مساله موجب ایجاد بی اعتمادی در مردم می شود.

روزنامه جام جم با انتشار عنوان امنیت یعنی زندگی در کنار خانواده، نوشت: سیروس الوند کارگردان 66 ساله ایرانی که فهرستی از بهترین فیلم های سینمایی را در کارنامه خود دارد، در گفت و گویی اظهار داشت: متاسفانه الان بیشتر جوان ها درباره کار، ازدواج و... خود را از مشاوره والدین بی نیاز می دانند و اگر پدر و مادر به آنها مشاوره بدهند، آن را دخالت می دانند. استقلال یعنی پیدا کردن هویت اجتماعی، نه زندگی در آپارتمانی که پدرت برایت اجاره کرده و تو آنجا زندگی می کنی! این استقلال آسیب زاست. در جامعه سنتی ما فرزندان تا زمان ازدواج در خانه پدری زندگی می کردند و من طرفدار این سبک زندگی هستم. جوان وقتی با خانواده زندگی می کند به دلیل حریم امن خانواده، درگیر بسیاری از ناهنجاری ها نمی شود اما وقتی جوان مستقل می شود ناهنجاری ها به او نزدیک شده و به زندگی او راه پیدا می کند. 

گذشته ام را دوست دارم، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: مریم سعادت بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گویی تصریح کرد: سنم را دوست دارم و همین طور گذشته ام را. خاطرات زیبایی دارم اما اصلا دلم نمی خواهد به عقب برگردم. دوست دارم در لحظه ها زندگی کنم و همان جایی باشم که هستم. هفت یا هشت سال پیش از جایی خواستند که رزومه خیلی کاملی از کارهایم تحویل بدهم. چند روز با تمرکز تک تک کارهایم را نوشتم و در مواردی از دوستان و همکارانم پرس و جو کردم تا این که بالاخره این رزومه آماده شد. وقتی به آن نگاه کردم به خودم گفتم این روزمه کاری یک نفر دیگر است، واقعا من در زندگی این همه کار کرده ام؟! البته حالا دیگر باور کرده ام، ولی آن زمان وقتی یکباره مجموع همه کارهایم را کنار هم دیدم، باورم نمی شد. آدم تا وقتی جوان است متوجه حجم و میزان تاثیر کار هایی که انجام می دهد نیست.

روزنامه جام جم با درج عنوان دفاع مقدس، الگوی رسانه ملی در کار فرهنگی، آورد: رئیس سازمان صداوسیما در دیدار رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، نبرد رسانه ملی در جنگ نرم را ادامه راه رزمندگان در جبهه دفاع مقدس دانست. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عبدالعلی علی عسکری که روز گذشته میزبان سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بود، پیروزی در جنگ تحمیلی را مرهون درک حماسه کربلا توصیف کرد و گفت: دفاع مقدس در امتداد حماسه انبیا و اولیای الهی است و اگر رسانه با این حماسه عجین شود، می تواند مخاطبان خود را به سمت تعالی و ارزش های عمیق انسانی هدایت کند.

این روزنامه یادداشت های «با اختلاف آماری به رشد پایدار نمی رسیم» و «تعرفه های کیفری محلی برای مناقشه» را به ترتیب به قلم محسن جلال پور رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران و مهدی دواتگری قاضی دادگستری منتشر کرد. 

«مفسر»» و «هندسه فرهنگ» عنوان ستون های ویژه روزنامه جام جم را به خود اختصاص داد.
این روزنامه در نیم صفحه نخست عنوان های«فاز تازه تفرقه افکنی آل جنون»، «فوت و فن جدال با هکرها»، «همدان قطب اهدای عضو می شود»، «انتقامگیری عجیب از نوعروس» و «جوانمردی: دلشان نمی خواست طلا بگیرم» را نیز به چاپ رساند. 

روزنامه جام جم در ضمیمه تپش عنوان «عذاب یک جنایت ناخواسته» را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: