کد خبر: ۸۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - 13 September 2016
کمتر از دو ماه دیگر رئیس جمهور جدید آمریکا انتخاب می شود و در همین حال صحنه رقابت های انتخاباتی ‏این کشور با شرایط کم سابقه ای روبه رو شده است. هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات چنان مریض شده است که فعلاً نمی تواند حتی سفر انتخاباتی خود به ایالت مهم کالیفرنیا را انجام دهد. ‏
روزنامه جوان در شماره سه شنبه 23 شهریور با اشاره به انتخابات پیش روی ایالات متحده آمریکا نوشت: کمتر از دو ماه دیگر رئیس جمهور جدید آمریکا انتخاب می شود و در همین حال صحنه رقابت های انتخاباتی ‏این کشور با شرایط کم سابقه ای روبه رو شده است. هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات چنان مریض شده است که فعلاً نمی تواند حتی سفر انتخاباتی خود به ایالت مهم کالیفرنیا را انجام دهد. ‏

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان نقشه تو درتوی «معوقات» در شبکه فساد بانکی، آورد: فساد سازمان یافته ای در کشور وجود دارد که منابع بانکی را به معوقات بانکی تبدیل می کند. یک منبع آگاه در گفت وگو با «جوان» ضمن بیان مطلب فوق، گفت: امروزه حجم مطالبات معوق بانکی بنا بر آمارهای رسمی در حدود 100هزار میلیارد تومان است که به فرض اعتماد به این رقم، با این حجم منابع می توان به 10میلیون از 23میلیون خانوار موجود در کشور ایران، وام 10میلیون تومانی داد که با این وام تقاضا در اقتصاد تحریک شده و اقتصاد از رکود خارج می شود اما این رؤیا پردازی در شرایطی است که اراده ای برای بازپس گیری مطالبات معوق بانکی که آمارهای غیر رسمی از حجم 300تا 400هزار میلیاری این مطالبات حکایت دارد، وجود داشته باشد. 

روزنامه جوان با انتشار عنوان اقتصاد مقاومتی با ژنرال های پیر حاصل نمی شود، نوشت: برخورد شعاری با خواسته های عمومی، یکی از آفت های جدی در سطح کارگزاران است که در سال های گذشته به اشکال متفاوت بروز و ظهور پیدا کرده، به همین دلیل است که در فرآیند تبلیغات انتخاباتی انبوهی از شعارها و وعده ها از سوی نامزدهای انتخاباتی به مردم داده می شود و پس از روز برگزاری انتخابات همه آن وعده و وعیدها فراموش می شود و جای خود را به مسائل فرعی می دهد. چطور ممکن است دغدغه اصلی دولت مدیریت کشور براساس اقتصاد مقاومتی باشد و یکی از حساس ترین پست های اجرایی در عمل به شعار سال، به پیرترین فرد کابینه که حامیان متعصب دولت نیز از انتقاد شدید به وی ابایی ندارند، سپرده شود؛ فردی که اموال وی احساس مسئولیت وی در قبال مشکلات مردم را با چالش اساسی روبه روساخته است؛ آیا برخورد شعاری دولت با اقتصاد مقاومتی با انتخاب این فرد سالخورده را می توان ناشی از میزان اراده دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی دانست؟ 

تخریبگران شهرداری حداقل به اندازه دشمنان انصاف داشته باشند، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: محمد باقر قالیباف در آیین بهره برداری از 80 پروژه اجتماعی، فرهنگی، خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی منطقه 14 گفت: افرادی پیدا می شوند که دل در گرو بیگانگان دارند و با دشمنان نظام و صدای رادیوهای بیگانه، علیه انقلاب اسلامی و استقلال کشور همصدا می شوند و دروغ هایی را به مجموعه شهرداری نسبت می دهند اما ما هرگز دلشکسته نمی شویم. ابر همیشه نمی تواند مانع ماه شود، ماه روزی پدیدار خواهد شد و حقیقت روشن می شود. وی افزود:اگر حوصله ندارید کار کنید و مرد کار نیستید، چوب لای چرخ آنهایی که کار می کنند نگذارید، قصد آنها حتماً این است که ما کار نکنیم و دنبال کارهای دیگری برویم. وی افزود: ما امروز این را به آنهایی که جوسازی می کنند که ما را از خدمت باز بدارند تا کار نکنیم، می گوییم که بدانند شبانه روز با روحیه انقلابی وقف خدمت به مردم با اولویت محرومان و مستضعفان هستیم و یک دقیقه از وقت خودمان را هم برای دروغ های آنها سپری نخواهیم کرد؛ مردم عزیز ما هم بدانند با سلامت کار کردیم و ان شاءالله با سلامت هم کار می کنیم. 

روزنامه جوان با درج عنوان شکست شیمی درمانی در معالجه سرطان به قیمت منافع برخی پزشکان پنهان می شود، آورد: 97 درصد داروها تولید داخل و 3 درصد وارداتی هستند که یک سوم ارز دارویی کشور را به خود اختصاص می دهند. از این میان 15 درصد مصرف داروهای کل کشور به داروهای شیمی درمانی اختصاص دارد و هزینه های آن سالانه بالغ بر هزار و 500 میلیارد تومان است آن هم در شرایطی که بنا به تأکید پزشکان متخصص خیلی وقت ها شیمی درمانی نقش چندانی در درمان بیماری و افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان ندارد. با وجود این به دلیل فقدان راهنماهای درمانی مناسب از سوی وزارت بهداشت برای درمان سرطان، مبتلایان به این بیماری برای برخی پزشکان، آزمایشگاهی برای آزمودن نتایج داروهای بالینی تازه می شوند. شاید تا چند سال پیش اولین درمانی که برای سرطان به ذهن می رسید شیمی درمانی بود اما حالا یکی دو سالی می شود که برخی پزشکان متخصص پشت پرده های تازه ای را درباره شیمی درمانی آشکار کرده اند و اثرگذاری این روش درمانی پرهزینه و پر عارضه را زیر سؤال برده اند. 

«مرتضوی بالاخره عذر خواهی کرد، سران فتنه همچنان در سکوت»، «سعودی حاجی کش پشت «شبکه حج فارسی زبان» پنهان شد»، «محسن خزعلی: پدر همواره سرباز وظیفه اسلام بود» از دیگر عنوان های برجسته این روزنامه محسوب می شود.

روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های «شجره ملعونه ریشه مشکلات جهان اسلام» نوشته یدالله جوانی، «خطر ظهور ممجدد القاعده با افول داعش» به قلم محمدرضا عشوری مقدم، «چرا همچنان در رکود هستیم!» نوشته مهران ابراهیمیان، «فوتبال و بی اخلاقی تمام نشدنی!» به قلم فریدون حسن را انتشار داد.
*گروه اطلاع رسانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: