کد خبر: ۸۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - 13 September 2016
مسلمانان در سراسر دنیا به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان نماز جماعت اقامه کردند. در کشورهای اسلامی مراسم دعای عرفه و مراسم برائت از مشرکین برگزار شد.
 روزنامه همشهری در شماره سه شنبه 23 شهریور، نوشت: مسلمانان در سراسر دنیا به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان نماز جماعت اقامه کردند. در کشورهای اسلامی مراسم دعای عرفه و مراسم برائت از مشرکین برگزار شد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان اگر مرد کار نیستید، چوب لای چرخ دیگران نگذارید، اختصاص داد و آورد: شهردار تهران خطاب به شایعه پردازان گفت: اگر مرد کار نیستید، چوب لای چرخ دیگران نگذارید. به گزارش همشهری، محمد باقر قالیباف، صبح روز یکشنبه طی سخنانی در آیین بهره برداری از 80 پروژه اجتماعی، فرهنگی، خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی منطقه 14، ضمن تبریک عید سعید قربان، تصریح کرد: وقتی کار را در شهرداری تهران شروع کردیم به مردم در جنوب شهر عرض کردیم که انقلاب این موقعیت های کاری را در اختیار ما قرار داده است؛ ما نیز حق نداریم به دنبال کاری جز خدمت به مردم با اولویت مناطق محروم و مستضعف باشیم.

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان فرونشست زمین این بار در جنوب بزرگراه آزادگان، نوشت: برداشت های بی رویه از منابع زیر زمینی آب این بار موجب فرونشست زمین در بخشی از اراضی جنوب بزرگراه آزادگان شد. این خبر را روز گذشته رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد و گفت که مشکل برداشت بی رویه آب در شهر تهران بسیار جدی است. معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرگزاری مهر درباره فرونشست های اخیر صورت گرفته در شهر تهران گفت: علاوه بر اتفاق رخ داده در خیابان پیامبر، در بزرگراه آزادگان نیز آثار و علائمی از فرونشست مشاهده شده است. محمد شکرچی زاده یادآور شد: در دوسه ماه گذشته، گزارش هایی از سوی سازمان زمین شناسی در اختیار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار گرفته است که نشان از ایجاد فرونشست هایی در مناطق جنوب غربی تهران به ویژه بزرگراه آزادگان دارد که عامل اصلی این فرونشست ها مربوط به برداشت بی رویه و غیر مجاز آب های زیرزمینی است.

وام خرید، رکود مسکن را درمان می کند؟ دیگر عنوان این روزنامه محسوب می شود، در تشریح این مطلب می خوانیم: دولت ها همواره کوشیده اند با پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید مسکن و تقویت توان خرید آنها، معضل بخش مسکن را حل کنند؛ سیاستی که کم و بیش در همه دوره ها در دستور کار بوده و در 2، 3 سال اخیر که رکود بر بازار مسکن سایه انداخته، بخث آن داغ تر نیز شده است؛ به گونه ای که دولت بر آن شد تا با وارد کردن همه بانک ها به موضوع پرداخت وام مسکن و همچنین به کارگیری ابزارهای دیگر حوزه مالی مسکن را توسعه بدهد و با قدرت بیشتری به رفع رکود و معضل مسکن بپردازد؛ در این مدت اما غیر از بانک مسکن، بانک دیگری حاضر به پرداخت وام مسکن نشد. 

روزنامه همشهری با انتشار عنوان اول پاییز؛ آخرین مهلت مهاجرت قو از تهران، آورد: کارخانه روغن نباتی قو تنها یک هفته دیگر فرصت دارد تا بار خود را ببندد و از شهر تهران مهاجرت کند. اواسط اردیبهشت ماه سال جاری بود که رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اعلام کرد که این واحد آلاینده تا پایان تابستان 95 به بیرون از شهر کوچ می کند. حالا اهالی محله خزانه و شهرک بعثت پایتخت در انتظار تحقق این خبر رحمت الله حافظی هستند. این عضو شورای شهر تهران حتی آن زمان عنوان کرده بود که چنانچه مسئولان این کارخانه باز هم در برابر تعطیلی و انتقال مقاومت کنند، جداگانه ازطریق کمیسیون سلامت شورا و کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران، موضوع تبدیل این محل به فضای سبز و خدماتی را دنبال خواهد کرد.

«بیمار آمریکایی»، «نظر کانون سردفتران درباره سندیت برگ سبز خودرو»، «عدم تشکیل کمیته حقیقت یاب، یک سال بعد از منا»، «آغاز سال نو با شادی و سرور»،« رئیس پلیس آگاهی: حمل سلاح سرد باید ممنوع شود» و «طلایی جنگ، نقره ای ریو» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه همشهری در ستون یادداشت عنوان «پیش بینی روند بورس تا اردیبهشت 96» به قلم محسن عباسی کارشناس بازار سرمایه را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: