کد خبر: ۸۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - 13 September 2016
در پی بحران مالی سال 2008، آمریکا برنامه ای برای مقابله با دارایی های سمی و بنگاه های مشکل دار در سه حوزه متمایز ثبات مالی بانک ها، ساماندهی بازار اعتبارات و واکسیناسیون نهادهایی همچون بیمه ها ارائه کرد. به این ترتیب بود که مداخله موثر دولت موجب شد آمریکا دوران کوتاه تری را در رکود سپری کند و سریع تر از آن خارج شود.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره سه شنبه 23 شهریور در تیتر یک، نوشت: در پی بحران مالی سال 2008، آمریکا برنامه ای برای مقابله با دارایی های سمی و بنگاه های مشکل دار در سه حوزه متمایز ثبات مالی بانک ها، ساماندهی بازار اعتبارات و واکسیناسیون نهادهایی همچون بیمه ها ارائه کرد. به این ترتیب بود که مداخله موثر دولت موجب شد آمریکا دوران کوتاه تری را در رکود سپری کند و سریع تر از آن خارج شود.

این روزنامه با انتشار عنوان بدبیاری «کلینتون» در یازده سپتامبر، آورد: آخر هفته (میلادی) هیلاری کلینتون نامطمئن از آب درآمد و این تزلزل درست در لحظات آغازین مبارزه وی با دونالد ترامپ همراه شد. به گزارش سی ان ان، غش کردن نامزد دموکرات ها روز یکشنبه و فیلمبرداری از لحظه غش کردنش به روی دستان محافظانش یک شروع بد را برای وزیر سابق امور خارجه ایالات متحده رقم زده است. به نظر می رسد حالا ادعاهای دونالد ترامپ در مورد سلامتی هیلاری کلینتون به واقعیت نزدیک می شود. محافظه کاران پیش از این به سلامتی هیلاری کلینتون به عنوان یک مساله حاشیه ای نگاه می کردند اما با وقایع اتفاق افتاده در آخر هفته (میلادی) این موضوع تبدیل به یک موضوع اصلی برای به چالش کشیدن هیلاری کلینتون شده است. در این وضعیت ناظران به طور قطع به سمت پرسش های سخت تری در مورد سلامت هیلاری کلینتون خواهند رفت، به ویژه اینکه وی به بیماری ذات الریه هم دچار شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد با درج عنوان حامی نامرئی خریداران مسکن، نوشت: تفاوت چشمگیر بین شیب تابستانی «پیش قیمت» و «قیمت قطعی» مسکن، پنج سیگنال از بازار ملک مخابره کرد. ریزنوسان 3 درصدی قیمت پیشنهادی فروشنده ها در مقایسه با رشد 7 درصدی قیمت آپارتمان های فروش رفته، بیانگر عزم سمت عرضه به فروش با قیمت پارسال است که این اقدام در نقش حامی نامرئی خریداران باعث رشد 30 درصدی حجم معاملات شده است. با این حال سبقت نرخ رشد قیمت قطعی آن هم با شیب دو برابری نسبت به نرخ رشد قیمت پیشنهادی، به تغییر کیفیت خریدها- شیفت معاملات به مناطق بالا و آپارتمان های میان متراژ- برمی گردد.

این روزنامه با انتخاب عنوان نیمه دوم سال نقطه عطف بورس؟، آورد: در حالی به آخرین روزهای فصل تابستان نزدیک می شویم که معاملات در بازار سهام در سطوح بسیار ضعیفی انجام می شود. موضوعی که در نوسانات محدود شاخص بورس قابل رویت است. اتمام شهریور ماه و رفع نگرانی از تسویه اعتبارات کارگزاران در کنار جذاب شدن قیمت برخی از سهام با نزدیک شدن به کف های حمایتی می تواند زمینه ساز تغییر در مسیر معاملات بورس تهران به سمت رونق شود. البته برخی کارشناسان معتقدند اگر این بهبود روند با هیجان همراه شود پایدار نیست و مجددا بازگشت به رکودی فراگیر را به همراه خواهد داشت.

روزنامه دنیای اقتصاد با تحلیل عنوان چهره واقعی سال 94، نوشت: بررسی ها نشان می دهد رشد اقتصادی سال گذشته و بهار سال جاری، حتی در صورت «دقیق» بودن هم، با «تحریک تقاضا» و بدون «اصلاح ساختاری طرف عرضه» حاصل شده و به همین دلیل، نمی تواند رشدی «بلندمدت» و «پایدار» باشد. این در حالی است که دقت محاسبات اخیر مرکز آمار با ابهاماتی مواجه شده و مرکز پژوهش های مجلس با تاکید بر برخی نارسایی های فنی و محاسباتی گزارش مرکز آمار و اشاره به نقش عوامل تداوم رکود، ارزیابی متفاوتی از چهره واقعی اقتصاد 1394 ارائه کرده است.

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «موانع و تهدیدهای رشد اقتصادی پایدار» را به قلم حمید آذرمند منتشر کرد و در ستون گزارش به عنوان «تجربه انگلیسی مدیریت تعطیلات» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: