کد خبر: ۸۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - 12 September 2016
ماموران امنیتی روسیه موفق شدند از آغاز سال جاری تاکنون چهارمین مبلغ و یارگیر داعش را در این کشور دستگیر کنند.
ماموران امنیتی روسیه موفق شدند از آغاز سال جاری تاکنون چهارمین مبلغ و یارگیر داعش را در این کشور دستگیر کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان امنیت روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: مرد بازداشت شده از منطقه قفقاز متهم به تبلیغ داعش در جمهوری کارلیا و استان مورمانسک در شمال غرب روسیه نزدیک مرز فنلاند و انجام تلاش برای عضو گیری شده است.

بنا به اعلام خبرگزاری روسیا سگودنیا، فرد بازداشت شده همچنین متهم است که در جمهوری قفقازی داغستان روسیه در کناره شمال غرب دریای خزر نیز اقدام های تبلیغی برای داعش انجام داده است.

ماه گذشته نیز اعلام شد دو متهم به عضویت در داعش که به عنوان مبلغ جذب نیرو برای این گروه تروریستی تکفیری در روسیه فعالیت می کردند در عملیات ماموران امنیتی این کشور در شهر سن پترزبورگ بازداشت شدند.

کمیته بازپرسی دادستانی روسیه اعلام کرده بود، بازداشت شدگان که اتباع تاجیکستان هستند به عنوان عامل داعش با جذب عضو این گروه را تبلیغ می کردند.

پیش از این نیز یک زن مقیم مسکو که به اتهام تحریک تنفر مذهبی و تبلیغ داعش از روسیه ممنوع الخروج شده بود، پیش از ورود به گرجستان با گذرنامه تقلبی بازداشت شد و دادگاه وی را به تحمل پنج سال زندان محکوم کرد. 

بنا به گزارش اعلام شده، مجرم که از طریق یک شبکه اجتماعی برای داعش، افراط گرایی و ترویج خشونت در برگیرنده دیدگاه های تروریستی تبلیغ می کرد، در صدد بود با استفاده از گذرنامه جعلی تاجیکستان از مسیر گرجستان و ترکیه راهی سوریه شود و به داعش بپیوندد.

با توجه به اینکه گروه تروریستی داعش تاکنون بارها روسیه را به دلیل همکاری با ارتش سوریه در بمباران مواضع تروریست ها به انتقام گیری تهدید کرده است، تدابیر امنیتی گسترده ای اجرا می شود و تاکنون ده ها نفر از عوامل داعش یا تروریست های بازگشته از خاورمیانه بازداشت شده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: