کد خبر: ۸۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - 11 September 2016
توافق با FATF برای لازم الاجرا شدن طبق ماده 17 تامین مالی مبارزه با تروریسم باید در مجلس بررسی شود.
روزنامه کیهان در شماره یکشنبه 21 شهریور، از قول عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری نوشت: توافق با FATF برای لازم الاجرا شدن طبق ماده 17 تامین مالی مبارزه با تروریسم باید در مجلس بررسی شود.

این روزنامه در تیتر یک با درج عنوان حامیان فیش های نجومی مدعی مبارزه با پولشویی شده اند!، آورد: همین جماعت که مردم را در فیش های نجومی نامحرم می دانند، همین ها که مردم را در انعقاد FATF نامحرم می دانند و این پیمان مهم را چراغ خاموش امضا و اجرا کرده اند،حالا برای شفافیت و مبارزه با پولشویی گریبان چاک می کنند! آنها چنان برای مبارزه با پولشویی سینه سپر کرده اند و بر آن اصرار دارند که گویی همه امور کشور تحت تاثیر این پولشویی موهوم قرار گرفته و همه مشکل جامعه، چیزی است که آنها دوست دارند از آن بگویند! حالا رسانه هایی دم از پولشویی می زنند که چندی پیش از شهرام جزایری پول می گرفتند و حالا مستقیم و غیرمستقیم از ارشاد و مناطق آزاد و ... !حالا اینها مدافع گردش صحیح مالی شده اند و انگ حامی پولشویی به منتقدان FATF می زنند!در حالی که خودشان بهتر از هر کسی می دانند که رگ و ریشه رسانه اشان از پول بیت المال و منابع مشکوک است.

روزنامه کیهان با انتشار عنوان شلیک به چشم جوانان فلسطینی دستور کار جدید نظامیان صهیونیست، نوشت: به تازگی تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد رژیم صهیونیستی مدتی است در درگیری با فلسطینیان به عمد چشمان جوانان را نشانه می گیرد تا آنان را نابینا کند یا به شهادت برساند. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد غالب جوانان فلسطینی که طی ماه های اخیر با نظامیان صهیونیست درگیر شده اند از ناحیه یک چشم یا هر دو چشم مورد اصابت مستقیم گلوله قرار گرفته و نابینا شده اند.این تصاویر گزارش های پیشین مبنی بر سیاست کور کردن عمدی فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی را تصدیق می کند. جمعه شب نیز یک نوجوان 18 ساله فلسطینی به نام «عبدالرحمن الدباغ» پس از اصابت گلوله به نزدیکی چشمش به شهادت رسید. به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده این نوجوان فلسطینی در شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه هدف قرار گرفت به بیمارستان منتقل شد اما به خاطر خونریزی شدید به شهادت رسید.

این روزنامه با بررسی عنوان رئیس سازمان بورس شاخص سازی را رد نکرد، آورد: رئیس جدید سازمان بورس شاخص سازی در بازار سهام را رد نکرد. شاپور محمدی که چند صباحی است بر کرسی ریاست سازمان بورس تکیه زده، دیروز در نشست خبری خود با حجم انبوهی از سوالات خبرنگاران درباره شاخص سازی های تصنعی در بازار سهام مواجه شد. وی بدون اینکه موضوع شاخص سازی را رد کند گفت: قیمت سهام ها از شاخص مهمتر است چون سود و زیان مردم با قیمت سهام رقم می خورد نه با قیمت شاخص. بنابراین همه بایدتلاش کنند تا قیمت سهام ها دقیق و شفاف باشد. محمدی در عین حال درباره معاملات بلوکی که طی ماههای اخیر افزایش زیادی یافته و به عقیده فعالان بازار با هدف رشد تصنعی شاخص این معاملات بلوکی صورت می گیرد گفت: معاملات بلوکی دارای دستورالعملی است. اگر این معاملات خارج از ضابطه باشد حتما با آن برخورد می شود که قبلا هم در این مورد پرونده تشکیل شده است.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان کوبا: برای ما دستاورد رابطه با آمریکا «تقریبا هیچ» بوده است، نوشت: سال 2015 دو کشور کوبا و آمریکا بعد از 50 سال خصومت اعلام کردند که تصمیم گرفته اند به خصومت بین خود پایان داده و روابط خود را از نو برقرار کنند. جان کری به هاوانا رفت، سفارتخانه ها بازگشایی شد و در فروردین سال جاری نیز اوباما در قالب یک سفر که «تاریخی» عنوان شد، راهی کوبا شد. دولت آمریکا قول داده بود که تحریم های کوبا بعد از تجدید روابط برداشته می شود اما بعد از گذشت نزدیک به 2 سال از عادی سازی روابط از برداشتن تحریم ها خبری نشد که نشد. 27 مهرماه 94 و بعد از تجدید روابط دو کشور و خلف وعده های آمریکا سفیر این کشور در نشستی در تهران گفت:« به رغم ترمیم روابط با واشنگتن، چیزی تغییر نکرده و تحریم ها در دوره اوباما شدید تر نیز شده است.» اظهارات جدید وزیر خارجه کوبا نیز نشان می دهد که این تجدید روابط برای کوبا دستاوردی «تقریبا هیچ» داشته است.

این روزنامه در ستون یادداشت میهمان به عنوان «شجره ملعونه» پرداخت و در بخش خبر ویژه عنوان «آدرس اشتباه هاشمی درباره عاملان تشدید فشار علیه ملت ایران» را منتشر کرد.
«یادداشت عضو سابق بانک جهانی برای کیهان: هیلاری کلینتون و ترامپ هر دو سرباز اسرائیل هستند» دیگر عنوان نیم صفحه نخست روزنامه کیهان است.
برچسب ها: FATF ، تروریسم ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: