کد خبر: ۸۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 10 September 2016
رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت برخورد جناحی با مفسدان را باعث ایجاد فساد در کشور عنوان کرد.
ایلنا: رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت برخورد جناحی با مفسدان را باعث ایجاد فساد در کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد توکلی؛ رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت درباره اینکه زمان فاش شدن فیش‌های حقوقی هیچ رسانه‌ای بسته نشد، اما با طرح مساله واگذاری املاک از طرف شهرداری چند رسانه فیلتر شدند؛ بیان کرد: متاسفانه یکی از مسائلی که در کشورمان وجود دارد و باعث فساد شده، برخورد جناحی با مفسدان است و وقتی این مساله جناحی شود؛ فاسدان اصولگرا و فاسدان اصلاح طلب پشت جناح خود می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم؛ مفسدان نه اصولگرا هستند و نه اصلاح‌طلب و این افراد دزد هستند، خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ای سندی منتشر کرده و ادعا می‌کند؛ مدیران ارشد یک نهاد حکومتی از اختیارات خود سوءاستفاده کرده‌اند؛ باید اول به مساله سوء استفاده رسیدگی شود که اگر این مساله درست بود، دیگر این مساله افترا نبوده و رسانه مذکور مفتری نیست.

توکلی با طرح این سوال که آیا واقعا رسیدگی به مسائل مدیرانی که امانت‌دار مردم بوده و به آن دست برده‌اند مهم‌تر از فیلتر یک رسانه تلقی نمی‌شود، گفت: شهردار تهران نیز گفته گزارش مخدوش است و این به معنای آن است که گزارش اعلامی آمیخته‌ای از درست و غلط بوده، لذا ابتدا باید این موضوع بررسی می‌شد که آیا گزارش مطروحه در کدام قسمت درست است و بعد از معماری‌نیوز بپرسند که چرا این اسناد را منتشر کرده است؟

وی خاطرنشان کرد: اگر مشخص می‌شد که رسانه‌های منتشر کننده گزارش می‌دانستند؛ این گزارش دورغ است و قصدشان از انتشار اضرار به غیر بود، آن وقت موضوع قابل تعقیب بود، اما اگر این مساله اثبات نشود رسانه مورد نظر قابل تعقیب نیست، لذا من این برخورد را درست نمی‌دانم.

نماینده سابق تهران با تاکید بر اینکه مردم با شنیدن این که یک مدیر 57 میلیون تومان دریافتی داشته است، خودشان را مقایسه می‌کنند و به برکت رسانه‌های اجتماعی همه موضوع را حس کرده‌اند، گفت: دولت زمینه رسیدگی به این موضوع و حمایت مردم را داشت، اما هنوز کار خود را در این زمینه تمام نکرده و اگر در مورد فیش‌های حقوقی نجومی خوب برخورد می‌کرد در موضوع واگذاری املاک می‌شد؛ برخورد راحت‌تری داشت.

توکلی درباره فیلترشدن برخی سایت‌ها به خاطر انتشار گزارش واگذاری املاک گفت: در این موضوع به ماده 23 قانون جرائم یارانه‌ای استناد شده بود، در حالی که رسانه‌ها جواز خود را از وزارت ارشاد می‌گیرند و تابع قانون مطبوعات هستند نه قانون جرایم رایانه‌ای.

وی درباره سکوت اصولگرایان در مقابل انتشار گزارش واگذاری املاک از طرف شهرداری گفت: من این موضوع را توجیه نمی‌کنم و اگر آنها نیز به این مساله رسیدگی می‌کردند؛ خدا هم راضی‌تر بود، لذا تاکید می‌کنم نباید اجازه دهیم مبارزه با فساد سیاسی شود؛ اگر چه بستر این موضوع سیاسی است.

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با یادآوری اینکه در سال 84 اولین فردی بودم که از احمدی‌نژاد دفاع کردم و در دوره وی اولین کسی بودم که علیه خطاهای او بیانیه دادم، تصریح کرد: تعلقات جناحی باید ذیل تعلقات ملی تعریف شود.

توکلی خاطرنشان کرد: در بحث فیش‌های حقوقی استدلال حقوقی من آن بود که تمام این دریافت‌ها غیرقانونی است و حتی پرداختی‌های دولت نیز باید در شورای دستمزد مطرح شده و مجوز بگیرد.

وی گفت: دولت باید تمامی فیش‌های نجومی حقوقی را افشا کند و عدم‌النفع تمام پول‌های دریافتی را بگیرد.

نماینده سابق تهران با تاکید بر اینکه تعداد افرادی که در موضوع فیش‌های حقوقی متخلف هستند، کم نیست، گفت: ماهیت کار در قضیه فیش‌های حقوقی و واگذاری املاک مهم‌تر از کمیت آن است، زیرا در مسائل حکومتی ماهیت رفتار حاکمان مهم‌تر از نتیجه رفتار آنان است.

وی تصریح کرد: اگر روحانی در خصوص مبارزه با فساد قاطعانه برخورد کند؛ در دور بعد رئیس جمهور می‌شود در غیر اینصورت ممکن است؛ جایگاه خود را از دست بدهد. معتقدم؛ رئیس جمهوری که به مهم‌ترین مساله نظام اهتمام ورزد، انسان لایقی است.

توکلی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان شهرداری کرباسچی پیگیر موضوعات مربوط به او بودید، اما در دوران قالیباف این اتفاق نیفتاد، خاطرنشان کرد: کرباسچی پایه‌گذار بسیاری از مفاسد فعلی شهرداری بود و اگر آن روز که من می‌گفتم به این موضوع توجه می‌شد؛ امروز شهرداری به این فضاحت نمی‌افتاد. من آن زمان روزنامه‌نگار و بعدها وکیل ملت شدم.

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در پایان تصریح کرد: موضوع عملکرد هیئت رئیسه و اعضای شورای شهر تهران را نیز در موضوع واگذاری املاک به مدیران شهرداری بررسی می‌کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: