کد خبر: ۸۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 10 September 2016
در همکاری با این نهاد بین المللی هیچ گاه اطلاعاتی به این سازمان داده نمی شود و تمام همکاری ها براساس تفاهمنامه های دو یا چند جانبه و در راستای منافع و امنیت داخلی با سایر کشورها صورت می پذیرد.
 روزنامه ایران در شماره شنبه 20 شهریور در تشریح تیتر نخست با اشاره به اینکه مسئولان دولتی در هفته های اخیر از طرق مختلف بارها به ابهامات و انتقادات در خصوص عضویت ایران در FATF یا کارگروه اقدام مشترک علیه پولشویی و تأمین مالی تروریسم، پرداخته اند از قول حسین قضاوی، نوشت: در همکاری با این نهاد بین المللی هیچ گاه اطلاعاتی به این سازمان داده نمی شود و تمام همکاری ها براساس تفاهمنامه های دو یا چند جانبه و در راستای منافع و امنیت داخلی با سایر کشورها صورت می پذیرد.

این روزنامه با بررسی عنوان نیکوکاری؛ حلقه وصل اهالی فرهنگ و هنر، آورد: نام «رخشان بنی اعتماد» که به میان می آید پاسخ به دعوت ها جنسش متفاوت می شود؛ شنیده ها همه تعریف است وقدردانی. اشتیاق به دیدن کار تازه او آنقدر هست که برنامه ها و مشغولیت های روزانه تکانی بخورد و به احترام تماشای «آی آدم ها» دقایق به نظم شود. و بانوی قصه های سینما و نگاه مادرانه اش آن گونه آشنا هست که مرز بین سیاست و ورزش و هنر و اقتصاد را بردارد و همه را زیر یک سقف جمع کند. قرارمان شامگاه نیمه شهریورماه است، آنها که وعده دیدار گرفته اند خودجوش ساعت 18 پانزدهم شهریور را مرور می کنند و پایبند بودن به ساعت قرار را جویا می شوند. نیم ساعت مانده به موعد دیدار، بانوی رخشان سینمای ایران و همراه همیشه هایش جهانگیر کوثری نخستین میهمانانی هستند که وارد سالن آمفی تئاتر روزنامه ایران می شوند.

روزنامه ایران با انتشار عنوان آزمایش بمب اتمی «پیونگ یانگ» جهان را لرزاند، نوشت: هنوز 5 سال نشده که زمام امور کره شمالی را به دست گرفته و پس از مرگ پدر، به عنوان «وارث کبیر» بر تاج و تخت تکیه زده است اما در همین مدت، 5 بار آزمایش هسته ای انجام داده و در آخرین و بزرگترین آزمایش هسته ای که بامداد جمعه انجام داد، باعث بروز زلزله مصنوعی 5.3 ریشتری در منطقه «پونگی – ری» شده و بار دیگر خواب را از چشمان رهبران منطقه ای و غربی گرفته است.

تلویزیون دولتی کره شمالی ضمن تأیید «آزمایش هسته ای روز جمعه» اعلام کرد، این کلاهک هسته ای برای جاسازی روی یک موشک بالستیک طراحی شده است و پس از انجام این آزمایش هسته ای هیچ ماده رادیواکتیوی در فضا نشت نکرده است. وزارت حفاظت از محیط زیست چین نیز گفت، سطح رادیواکتیو در مرز بین چین و کره شمالی در وضعیت نرمال است. با وجود این نگرانی ها درباره احتمال انتشار مواد رادیواکتیو در پی این آزمایش هسته ای وجود دارد و توکیو دو جنگنده ارتش را به منظور اندازه گیری سطح تشعشعات رادیواکتیو به مناطق مرزی خود اعزام کرده است.یک مقام ارشد نظامی کره جنوبی نیز به خبرگزاری یونهاپ گفت، برآورد می شود، بمب اتمی آزمایش شده توسط کره شمالی 10 کیلوتن و تقریباً دو برابر بمب هسته ای شلیک شده در 6ژانویه 2016 بوده است. این بزرگ ترین بمب اتمی آزمایش شده کره شمالی به شمار می رود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم: همراهی بانک های «سپه» و «ملت» با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) ستودنی است، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه همکاری بانک ها از جمله سپه و ملت با این قرارگاه ستودنی و قابل قدردانی است، گفت: انتظار داریم این همکاری ها در جهت دستیابی به اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی در آینده نیز گسترش پیدا کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، سردار عبادالله عبدالهی افزود: بانک های سپه و ملت در حمایت از طرح های بزرگ و ملی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) نقش مؤثری داشته و برای اجرای طرح های ملی و زیربنایی همکاری مطلوبی با قرارگاه دارند.وی با بیان اینکه بانک سپه بانک بزرگ و با اصالتی است و ما از خدمات بانک سپه به خوبی یاد می کنیم و هر جا که لازم بوده است از آن حمایت کرده و می کنیم، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در تحقق فعالیت های اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد. وی اظهار داشت: این قرارگاه در حال حاضر در حوزه های مختلفی از جمله طرح های عمرانی و کشاورزی نیز فعالیت دارد.

این روزنامه با درج عنوان پاسخ رحمانی فضلی به دادستانی: وزارت کشور امنیت کنسرت ها را تامین می کند، آورد: وزیر کشور از دادستانی خواست درباره تأمین امنیت کنسرت ها، از وزارت کشور نظرخواهی کند. عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت و گو با ایسنا درباره موضع وزارت کشور نسبت به پیشنهادات دادستان تهران در رابطه با کنسرت ها اظهار کرد: وزارت کشور مسئول تأمین امنیت بوده و هیچ نقشی در محتوای کنسرتها ندارد؛ دراین مدت هم هیچ مسأله امنیتی رخ نداده که ما مقصر باشیم. اما وقتی دادستانی حکم قضایی می دهد نمی توانیم مقابل آن بایستیم و فرمانداران ما نمی توانند از اجرای آن استنکاف کنند. قاضی تشخیص داده که اگر کنسرتی برگزار شود، ناامنی ایجاد می کند. با وجود اینکه نظر ما مخالف بوده، نمی توانیم در مقابل حکم قضایی بایستیم و آن را لغو کنیم. ولی بهتر است در این مواقع، موضوع به فرمانداری ارجاع شود تا به عنوان متولی امنیت موضوع را بررسی و اقدام نماید.

«واکنش کارگردان «فروشنده» علیه حاشیه سازی ها»، «بازهم پای «مترو» در میان است، «مجوز شکایت خانواده قربانیان 11 سپتامبر از عربستان»، «یک روز در بیمارستان مسیح دانشوری/ داستان با سرفه مظفرالدین شاه آغاز شد» و «زندگی محیطبان ارتفاعات وسیع دهلران/ کوهستانی سیراب از چشمه مهربانی یک مرد» از دیگر عنوان های برجسته این روزنامه به شمار می رود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: