کد خبر: ۸۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 10 September 2016
روزنامه الاخبار لبنان با جمع آوری اسنادی به اثبات بی لیاقتی آل سعود در مدیریت حج و تضمین امنیت جانی حجاج پرداخته و نوشته، این رژیم فقط طی 14 سال گذشته باعث کشته و مجروح شدن ده ها هزار حاجی شده است.
 روزنامه کیهان در شماره شنبه 20 شهریور در تشریح تیتر یک، نوشت: روزنامه الاخبار لبنان با جمع آوری اسنادی به اثبات بی لیاقتی آل سعود در مدیریت حج و تضمین امنیت جانی حجاج پرداخته و نوشته، این رژیم فقط طی 14 سال گذشته باعث کشته و مجروح شدن ده ها هزار حاجی شده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان محکومیت جنایات آل سعود و آل خلیفه در راهپیمایی نمازگزاران جمعه سراسر کشور، به نقل از خبرگزاری فارس، نوشت: راهپیمایی با شکوه علیه 2 رژیم گرگ صفت آل سعود و آل خلیفه و حمایت از «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین در تهران و 850 شهر در سراسر کشور و پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد. راهپیمایان در این تظاهرات با لباس احرام و با سر دادن شعارهای «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر مرتجعین منطقه» و «مرگ بر آل خلیفه» انزجار و نفرت خود را از مستکبران جهانی و این 2 رژیم ملعون به جهانیان اعلام کردند. شرکت کنندگان در تظاهرات گسترده در محکومیت جنایات آل سعود و آل خلیفه در فاجعه منا و هتک حرمت به شیخ عیسی قاسم در پایان تجمع عظیم خود بیانیه ای صادر کردند.

سالانه 10 هزار میلیارد تومان پوشاک قاچاق به کشور وارد می شود، عنوان دیگر روزنامه کیهان است، در این مطلب می خوانیم: سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت گفت: سالانه 2.7 میلیارد دلار پوشاک به صورت قاچاق، وارد کشور می شود که معادل 10 هزار میلیارد تومان است. یدالله صادقی در گفت وگو با خبرگزاری فارس در مورد میزان واردات پوشاک قاچاق به کشور گفت: رقم دقیقی از میزان واردات پوشاک قاچاق موجود نیست، اما حجم قابل توجهی از پوشاک از طریق قاچاق به کشور وارد می شود. بر اساس آماری که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده سالانه 2.7 میلیارد دلار پوشاک به صورت قاچاق به کشور وارد می شود.رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان تصریح کرد: این رقم با دلار 3500 تومان تقریبا معادل 10 هزار میلیارد تومان می شود که اگر در چرخه تولید داخلی کشور قرار گیرد، قطعا تحول خوبی در اشتغال و رونق تولید کشور ایجاد می کند.

این روزنامه با درج عنوان برای خشکاندن ریشه تروریسم باید ریشه وهابیت سوزانده شود، آورد: «احمد کریمه» استاد شریعت اسلامی دانشگاه الازهر مصر در گفت وگو با پایگاه خبری «الوقت» «وهابیت» و «آل سعود» را آماج حملات بی سابقه خود قرار داد. وی اعلام کرد، نشست اهل سنت در گروزنی (اخیرا در چچن برگزار شد و مواضع تندی علیه عربستان و وهابیت اتخاذ شد) به دنبال آن بود تا با روشن کردن مفهوم «اهل سنت» این تعبیر را که وهابی ها از آن خود کرده و تنها خود را اهل سنت می دانستند، از وهابی ها پس بگیرند«احمد کریمه» با اشاره به مسئله «تروریسم در جهان» نیز اعلام کرد: «اگر جهان می خواهد ریشه تروریسم را بخشکاند باید با قطعیت در برابر وهابیت ایستادگی کنند، زیرا این ها اساس همه فتنه ها و تنش های جهان ما هستند و بدون شک به این نشست (نشست گروزنی در چچن علیه وهابیت) حمله می کنند، در واقع امیدواریم در نشست های آتی اهل سنت، برادران شیعه و اباضی هم برای گفت وگو گرد هم بیایند».

روزنامه کیهان در ستون یادداشت روز به عنوان «مراقب باشید شرمنده نشوید!» پرداخت و در بخش خبر ویژه عنوان «پیام آیت الله خامنه ای به عربستان کوبنده و توبیخ آمیز بود» را منتشر کرد.
«پیام تسلیت رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت همسر فرمانده کل ارتش» و «خروجی FATF ورودی داعش است» از دیگر عنوان های منتشره در نیم صفحه نخست روزنامه کیهان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: