کد خبر: ۸۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 10 September 2016
بحث وابستگی های اقتصادی، تنها دلیل سکوت کشورهای اسلامی نیست بلکه تفرقه افکنی فرقه وهابیت به رهبری آل سعود در میان مسلمانان، یکی دیگر از دلایل این مساله است.
 روزنامه جام جم در شماره شنبه 20 شهریور با اشاره به بی کفایتی رژیم سعودی در برگزاری مراسم حج و فاجعه ای که سال قبل در منا افتاد، در گفت و گو با کارشناسان ریشه اصلی بروز تفرقه در جهان اسلام را بررسی کرد و نوشت: بحث وابستگی های اقتصادی، تنها دلیل سکوت کشورهای اسلامی نیست بلکه تفرقه افکنی فرقه وهابیت به رهبری آل سعود در میان مسلمانان، یکی دیگر از دلایل این مساله است.

این روزنامه با درج عنوان ضیافت با شیطان، آورد: این روزها کلیدپارتی یا سوئیچ پارتی یا استخرپارتی یا رنگ پارتی طرفدار دارد؛ مهمانی های شومی که آب پاکی را روی دست آنهایی که ادعای حفظ فرهنگ و گسترش سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی دارند، می ریزد؛ مهمانی هایی که به گفته کارشناسان، تیر خلاص را به فرهنگ و سنت های جامعه می زند.بررسی های میدانی جام جم نشان می دهد قرارهای این نوع مهمانی ها به صورت آنلاین گذاشته می شود، نشانی محل مهمانی نیز در آخرین ساعات از طریق شبکه های اجتماعی با مهمانان به اشتراک گذاشته می شود. باغ های حاشیه کلانشهرها محل خوبی است برای این مهمانی های پرسر و صدا. بساط نوشیدنی های غیرمجاز پای ثابت این مهمانی است.

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان قصه، برگ برنده سریال های خیابان خلوت کن، نوشت: سریالی پخش می شود و بسرعت خیابان ها را خلوت می کند؛ مردم طوری برنامه ریزی می کنند که زمان پخش سریال در راه نباشند، شام را خورده باشند یا آن را می گذارند برای وقتی که سریال تمام شد، حتی مهمانی ها و شب نشینی هایشان را طوری برنامه ریزی می کنند که تماشای مجموعه نمایشی مورد نظر را از دست ندهد. حتما دلایل متعددی برای جذابیت یک سریال وجود دارد اما چیزی که باعث می شود مخاطبان آغاز یک مجموعه خوب تلویزیونی را به هم خبر دهند و اطرافیان خود را به تماشای سریال مورد نظر تشویق کنند، قصه جذاب و گیرای آن است. کارگردانی فوق العاده، تمهیدات فنی و تکنیک های بصری جذاب یا حتی بازیگران پرطرفدار هم بدون یک قصه محکم و پرکشش نمی توانند تماشاگران را به خود جلب کنند اما چه قصه هایی برای تلویزیون مناسب هستند؟ حامد عنقا، نویسنده سریال هایی چون «نردبام آسمان»، «انقلاب زیبا» و «تنهایی لیلا» معتقد است که بیشتر از خود قصه، شیوه پرداختن و نحوه روایت آن در کشش و جذابیتش اهمیت دارد.

تعامل رسانه ملی با قوای سه گانه برای تحقق اهداف کشور، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: نخستین نشست دو روزه رشد و تعالی مراکز استان ها با هدف ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه ای در مراکز استانی و با حضور رئیس سازمان صداوسیما، معاونان و مدیران رسانه ملی، امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی عسکری در این نشست گفت: تعامل و همکاری با قوای سه گانه و کمک به دولت، برای تحقق اهداف وظیفه صداوسیماست و در این راستا علاوه بر انعکاس دستاوردها و پیشرفت ها در شبکه های ملی، از مراکز صداوسیمای استانی خواسته ایم تا با استانداران و مسئولان استانی همکاری کنند.

روزنامه جام جم با بررسی عنوان کاشی ایرانی در انبار کاشی وارداتی در بازار، آورد: صنعت تولید کاشی و سرامیک ایران در حالی با رکودی قابل توجه دست و پنجه نرم می کند و کارخانه ها یکی پس از دیگری دچار وقفه در تولید می شوند که به گفته کارشناسان، حجم بالای واردات قانونی و غیرقانونی کاشی و سرامیک، بازار را تسخیر کرده است. روند افزایشی واردات محصولات کاشی و سرامیک خارجی از کشورهای مختلف بخصوص چین در حالی است که جعفر سرقینی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیمه دوم مرداد با تائید بحرانی شدن شرایط رکود در صنعت سرامیک گفت: هم اکنون نزدیک به 800 میلیون مترمربع محصولات تولیدشده کارخانه های مختلف صنعت کاشی و سرامیک به دلیل نبود بازار فروش در انبارها زمینگیر شده است.

این روزنامه یادداشت های «تنزل جایگاه آل سعود در داخل و خارج» و «جشن های نامتعارف مرثیه ای برای فرهنگ» را به ترتیب به قلم صباح زنگنه نماینده پیشین ایران در سازمان کنفرانس اسلامی و کتایون مصری روزنامه نگار منتشر کرد. 
«مُفسّر»»، «نقد و نظر» و «هندسه هنر» عنوان ستون های ویژه روزنامه جام جم را به خود اختصاص داد.

این روزنامه در نیم صفحه نخست عنوان های«داغ منا هنوز تازه است»، «ویتامینD متهم اصلی ام اس !»، «انتقام مرگبار از خانواده عروس» و « فریدون حسن پور: برای جذب مخاطب نباید دست به هر کاری زد» را نیز به چاپ رساند. 
روزنامه جام جم در ضمیمه قاب کوچک عنوان «دوست دارم نقش های متفاوت بازی کنم» را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: