کد خبر: ۸۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - 08 September 2016
حسن روحانی رییس جمهوری در جلسه هیات دولت با گرامیداشت سالگرد شهادت مظلومانه حجاج مظلوم بیت الله الحرام گفت: دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران هرگز از خون این شهیدان مظلوم نخواهد گذشت و به پیگیری های حقوقی و سیاسی خود برای احقاق حقوق آنان ادامه خواهد داد.
روزنامه رسالت در شماره پنجشنبه 18 شهریور نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری در جلسه هیات دولت با گرامیداشت سالگرد شهادت مظلومانه حجاج مظلوم بیت الله الحرام گفت: دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران هرگز از خون این شهیدان مظلوم نخواهد گذشت و به پیگیری های حقوقی و سیاسی خود برای احقاق حقوق آنان ادامه خواهد داد.

این روزنامه با اختصاص تیتر یک به عنوان آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد، به نقل از رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده های شهدای منا، نوشت: بی کفایتی سعودی ها و ناامنی تحمیل شده از سوی آنان بر حجاج خانه خدا، حقیقتاً نشان داد این حکومت، لایق اداره حرمین شریفین نیست که این واقعیت باید در جهان اسلام ترویج شود و جا بیفتد.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان هیچ تحریمی علیه نهادهای داخلی نخواهیم داشت، می نویسد: علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: مطلقاً هیچ تحریمی علیه هیچ نهادی را در داخل کشور نداشته و نخواهیم داشت. هرگز تحریم های ظالمانه را به رسمیت نمی شناسیم و معتقدیم تحریم ها برای انزوای ایران صورت گرفته است. هیچ گونه تعریف بین المللی راجع به تروریسم وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران از تعاریف هیچ نهاد یا کشوری در این زمینه تبعیت نمی کند. به هیچ وجه مبادله اطلاعات با این نهاد بین المللی صورت نخواهد گرفت و تنها در صورت توافق با کشورها به صورت دو یا چندجانبه خواهد بود که ممکن است اطلاعاتی مبادله شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان آل سعود می خواهد انتقام شکست های خود را در حج بگیرد، نوشت: آیت الله مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید شیعیان در ابتدای درس خارج فقه در مسجد اعظم قم گفت: عربستان سعودی به دلایل سیاسی و برای انتقام گیری از شکست در عراق، سوریه و یمن با شروط خود مانع حضور ایران در حج امسال شد. اداره حرمین شریفین چه از لحاظ اصولی و چه غیر اصولی نباید بر عهده عربستان باشد. کشورهای اسلامی باید گروهی را تعیین کنند تا حج را اداره کند و باید متعلق به همه باشد. اداره عربستان بر حرمین شریفین موجب کشته شدن بسیاری از مسلمانان طی سال های گذشته شد در حالی که اجتماع اربعین با حضور میلیونی زائران بدون هیچگونه اتفاقی برگزار می شود.

خشم عربستان از شکست در سوریه، عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: در حالی که آل سعود و مهره های تکفیری وابسته به آن روز به روز در منطقه و در کشورهای مختلفی چون عراق، یمن ، سوریه و ....ضعیف تر می شوند، شاهد خشم و نارضایتی مقامات سعودی نسبت به این روند هستیم. این نارضایتی روز به روز در میان مقامات آل سعود بیشتر می شود. در سوریه، آل سعود با منطق سر بریدن و آتش زدن انسانهای بی گناه و حمایت از تکفیری هـای متوحش ( از جمله اعضای داعش و النصره) سعی کرد نظام حاکم بر دمشق را سرنگون سازد اما در این هدف خود ناکام ماند. هم اکنون سوریه به نماد شکست و سقوط آل سعود تبدیل شده است. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «آیت الله محمد علی موحدی کرمانی: حمایت از روحانی مطرح نیست، مواضع جامعه روحانیت را من می گویم»، «ولایتی: آمریکا توان اعمال تصمیمات خود علیه ایران را ندارد» و «آل اسحاق: «اف آی تی اف» تحریم هدفمند با ابزار سیستم بانکی است» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: