کد خبر: ۸۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - 08 September 2016
جنبش جوانان 14 فوریه بحرین روز گذشته اعلام کرد که روزهای 9 و 10 سپتامبر (جمعه و شنبه) تظاهراتی با شعار «آل سعود الشجره الملعونه» برگزار خواهد کرد.
 روزنامه جوان در شماره پنجشنبه 18 شهریور با اشاره به آغاز جنبش سیاسی علیه عربستان پس از پیام رهبری درباره فاجعه منا نوشت: جنبش جوانان 14 فوریه بحرین روز گذشته اعلام کرد که روزهای 9 و 10 سپتامبر (جمعه و شنبه) تظاهراتی با شعار «آل سعود الشجره الملعونه» برگزار خواهد کرد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان شجره خبیثه ملعونه آل سعود لیاقت اداره حج را ندارد، اختصاص داد و آورد: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار خانواده های شهدای منا و مسجدالحرام، کوتاهی و بی کفایتی آل سعود در این حادثه را، اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثه ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین خواندند و تأکید کردند: اگر راست می گویند و در حادثه بی تقصیرند، بگذارند یک هیئت حقیقت یاب اسلامی- بین المللی، واقعیات مسئله را از نزدیک بررسی و روشن کند. 

دنیای اسلام برای تنبیه عربستان با هم هماهنگ شوند، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب به نقل از حسن روحانی در جلسه هیات دولت آمده است: کشورهای منطقه و دنیای اسلام برای حل مشکلات موجود و تنبیه دولت عربستان باید اقدامات هماهنگی انجام دهند تا از یکسو حج شرافتمندانه و ابراهیمی به معنای واقعی کلمه در مکه و مدینه و حرمین الشریفین انجام شود و از سوی دیگر کشورهای منطقه از حمایت های این رژیم از تروریسم نجات یابند و مردم یمن نیز بتوانند در صلح و امنیت زندگی کنند.
روزنامه جوان با درج عنوان «طیب نیا: دغدغه های FATF در چارچوب آیین نامه شورای عالی امنیت ملی رفع می شود» نوشت: علی طیب نیا که این بار حضورش در صداو سیما با سخنان کلیشه ای همراه نبود به دفاع از اقدامات مشترک این وزارتخانه و بانک مرکزی در پیوستن به FATF پرداخت و گفت: به هیچ وجه تعریف بین المللی در رابطه با تروریسم وجود ندارد و از هیچ مرجع و مصادیق دیگر کشورها تبعیت نمی کنیم، همچنین در این گروه مبادله اطلاعات وجود ندارد و با هیچ کشوری بدون توافق دو یا چندجانبه، تبادل اطلاعات مالی صورت نخواهد گرفت. طیب نیا در ادامه به مردم تضمین داد که همکاری با FATF در چارچوب قانون اساسی خواهد بود و افزود: نمی توانیم از سوی مجلس تعهد بدهیم و قانون اساسی نیز اجازه چنین کاری نمی دهد، بنابراین در چارچوب آیین نامه ای که در شورای عالی امنیت ملی تهیه شد دغدغه ها را مرتفع می کنیم.
«بیمه فروشی به جوانان دم بخت به جای تمرکز بر سیاست های خانواده»، « معاونی که به فمنیسم خیره شده است» و »عباس شیبانی: طالقانی منحصر به هیچ گروهی نبود» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود.
روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های «عنان ریاض در واشنگتن» به قلم عباس حاجی نجاری، «گناه ضد بشری» نوشته هادی معصومی، »نقدی بر دفاعیه نیلی از عملکرد اقتصادی دولت (بخش نخست)» به قلم مهران ابراهیمیان و «بود و نبود کفاشیان فرقی هم دارد؟!» نوشته دنیا حیدری را برجسته کرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: