کد خبر: ۸۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - 08 September 2016
بانكداري ايراني - نمادهای بانکی در بازار سرمایه در هفته منتهی به 19 شهریور ماه سال 95 با موج منفی گسترده ای روبرو شروع شده و بازدهی منفی 0.45 درصد را تجربه کرد. صنعت بیمه نیز وضعیت بهتری نسبت به بانکها نداشته و 2.22 درصد از بازدهی خود را در طول 5 روز کاری در هفته بیست و سوم سال جاری از دست داده‌اند.
 بانكداري ايراني -نمادهای بانکی در بازار سرمایه در هفته  منتهی به 19  شهریور ماه  سال  95 با موج منفی گسترده ای روبرو شروع شده و بازدهی منفی 0.45 درصد را تجربه کرد.  صنعت بیمه نیز وضعیت  بهتری نسبت به بانکها نداشته و 2.22 درصد از بازدهی خود را در طول 5 روز کاری در هفته  بیست و سوم سال جاری از دست داده‌اند.

به گزارش بانکداری ایرانی، فضای بازار سرمایه در هفته‌های اخیر با رکود شدید مواجه شده و تنها در دو روز آخر هفته اخیر با  رونق اندکی مواجه شد . 

بر همین اساس صنایع بانک و بیمه نیز از این وضعیت مستثنی نبوده‌اند. کما اینکه اخبار حاشیه‌ای پیرامون صنعت بانک نیز عاملی برای نزول بیشتر این صنعت در بورس شده است. 

کاهش نرخ سود بانکی از 15 به 12 درصد ، موضوع عدم ارائه خدمات به برخی نهادهای داخلی بر اساس چارچوب‌های  قوانین FATF  و   بسته بودن بسیار از نمادها  موضوعاتی  است  که این روزها تاثیر زیادی بر صنعت بانک گذاشت.

صنعت بیمه اما وضعیت متفاوتی داشت، اغلب نمادهای بیمه‌گری به دلیل اصلاح قیمتی با رِنجِ منفی ربرو شده و بازدهی خود را کاهش دادند. 

هرچند شرکت‌های  بیمه  دانا، بیمه سامان ، بیمه ما و میهن  با وضعیت مناسبی روبرو شدند اما بیمه گرانی چون بیمه پارسیان ،  بیمه البرز ، بیمه اتکایی امین و بیمه ملت   در افت شاخص صنعت بیمه تاثیر قابل توجهی  داشتند. 

به گزارش بانکداری ایرانی ، شاخص صنعت بانک در ابتدای هفته با رقم 726  واحد کار خود را آغاز و در پایان هفته به 723  واحد رسید .  شاخص صنعت  نیز با رقم 4 هزار و 734 واحد کار خود را آغاز و با 67 واحد افت به رقم 4هزار و 667 واحد رسید. 

وضعیت شاخص کل  بورس در هفته منتهی به 19 شهریور  
 

وضعیت شاخص کل فرابورس در هفته سوم شهریور 95 
 

وضعیت شاخص بانکها در هفته  بیست و سوم سال 95 
 
وضعیت صنعت بیمه در 5 روز کاری گذشته 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: