کد خبر: ۸۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - 07 September 2016
مهمترین وظیفه روحانیون «مقابله با نقشه دین زدایی و عفت زدایی» است. حوزه های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت های آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند.
 روزنامه رسالت در شماره چهارشنبه 17 شهریور در تیتر یک با اشاره به سخنان آیت الله خامنه ای در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، به نقل از ایشان نوشت: مهمترین وظیفه روحانیون «مقابله با نقشه دین زدایی و عفت زدایی» است. حوزه های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصت های آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند.

این روزنامه با انتشار عنوان بازی آل سعود در زمین واشنگتن و تل آویو، آورد: بازی آل سعود در زمین ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی و سر سپردگی حکام سعودی به واشنگتن و تل آویو موضوعی است که خود را در موارد متعددی نشان داده است. در جریان جنگ 33 روزه در سال 2006 میلادی و همچنین در جریان مقاومت 22 روزه سال 2009 میلادی و جنگ های بعدی رژیم صهیونیستی علیه جریان های مقاومت، دست سران دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی عربستان سعودی در دست مقامات رژیم صهیونیستی بود. در خصوص بازی آل سعود در زمین ایالات متحده آمریکا نیز موضوع کاملا مشخص است. طی 5 سال اخیر، رژیم سعودی در راستای کشتار مردم مظلوم مسلمان در عراق، سوریه، یمن و بحرین از هیچ گونه اقدامی دریغ نکرده است. تجهیز داعش و النصره و دیگر گروه های تروریستی به انواع سلاح ها و مهماتی که از غرب به ریاض می رسد، موضوعی نیست که از دید افکار عمومی دنیا پنهان مانده باشد. دست آل سعود به خون صدها هزار انسان بی گناه در منطقه آغشته است. بدیهی است کشوری که در زمین ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی کند، لیاقت پرده داری خانه کعبه را ندارد.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان فاجعه منا ریشه آل سعود را از بیخ می کند، می نویسد: علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اشاره به پیام مهم رهبر انقلاب درباره حج، این پیام را پیامی قاطع و تعیین کننده عنوان کرد و گفت: رژیم آل سعود طی سال های گذشته اقداماتی را انجام داده که نظیر آن را در تاریخ اسلام کمتر می توان یافت. مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تأکید کرد که آل سعود در منطقه غرب آسیا به عنوان چماق آمریکا عمل می کند. وی با تصریح بر اینکه سعودی ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در خون های به زمین ریخته شده مردم بی گناه و مسلمان منطقه در سالیان گذشته شریک هستند، خاطرنشان کرد: آل سعود همان هایی هستند که از صدام حمایت کردند و در قتل عام صدها هزار نفری مردم بی گناه ایران و عراق از سوی صدام شریک هستند. ولایتی با یادآوری این نکته که بنیان های بنی امیه پس از ماجرای کربلا ریشه کن شد، تأکید کرد: قطعاً کربلای منا که هزاران نفر از مردم بی گناه کشورهای اسلامی از جمله ایران در آن شهید شدند، ریشه آل سعود را خواهد کند. وی از مسئولان کشور خواست تا ابعاد فاجعه منا را در مجامع بین المللی پیگیری کنند.

این روزنامه با اشاره به عنوان محور اصولگرایان برای انتخابات 96 جامعه روحانیت است، نوشت: محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره همگرایی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 96 گفت: درباره همگرایی جبهه اصولگرایان یا جبهه انقلابیون نه تنها به رأی چهره هایی مانند آیت الله مصباح یزدی نیاز داریم، بلکه به کوچک ترین رأی هم احتیاج داریم. اعتقاد ما در مجموعه اصولگرایان این است که باید حول محور جامعه روحانیت جمع شویم؛ هر قدر محورها را متعدد کنیم، جمع شدن سخت تر خواهد شد. باهنر درباره اجماع اصولگرایان بر روی چهره های جدید برای انتخابات عنوان کرد: بسیاری از عوامل برای انتخاب کاندیدای نهایی تأثیرگذار است، باید احتمال رأی آوری فرد را بر اساس پایش های کشوری بدهیم. حتی اگر فرد خوبی باشد اما رأی نداشته باشد، حمایت نمی کنیم. تحلیل این است که برخی اصولگرایان که خود را قبلاً آزمون زدند، اگر بخواهند در این دوره بازسازی شوند، کار دشواری است. وی یادآور شد: ممکن است فردی مواضعش با ما جور نباشد، در این صورت حتی اگر رأی هم داشته باشد، از او حمایت نمی کنیم.

هنوز به سطح رفاه سال 90 نرسیده ایم، عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: مسعود نیلی مشاور رئیس جمهورگفت: مردمانی که کشورشان به نفت وابسته است، ثباتی در رفاه ندارند. وی افزود: بخش ارزی درآمد حاصل از فروش نفت که به بانک مرکزی رفته، در یک طرف پایه پولی و حجم نقدینگی را اضافه می کند و در نتیجه تورم کل اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار می دهد و در طرف دیگر، قسمتی از درآمد حاصل از فروش نفت صرف واردات می شود، واردات بر حسب شدتی که دارد، می تواند مکمل تولید داخلی باشد یا اینکه جایگزین تولید داخلی شود. مشاور اقتصادی رئیس جمهور با به اشاره به اینکه هنوز به سطح رفاه سال 90 نرسیده ایم گفت: یک وقتی من ادعا می کنم که اقتصاد ما خیلی سرحال است، در حالی که من این را نمی گویم؛ من می گویم رکود تعریف دارد و ما الان مصداق تعریف رکود نیستیم.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «هفت پیشنهاد الگوی اسلامی پیشرفت برای رفع نواقص برنامه ششم»، «دادستان تهران: مدیر عامل سابق بانک دی بازداشت شد» و «کبری خزعلی: برای 11 میلیون جوان در سن ازدواج کاری بکنید» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: