کد خبر: ۸۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - 07 September 2016
این روزها شائبه های بسیاری پیرامون آغاز زودهنگام برنامه های تبلیغات انتخاباتی برخی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری ایجاد شده است. دامنه این شائبه ها تاجایی گسترش یافته است که چندی قبل وزیر کشور و معاون سیاسی وی در این مورد به برخی افراد تذکر شفاهی دادند.
روزنامه ابتکار در شماره چهارشنبه 17 شهریور در تیتر یک در گفت و گو با کارشناسان به بررسی لزوم بازنگری در قانون انتخابات پرداخت و نوشت: این روزها شائبه های بسیاری پیرامون آغاز زودهنگام برنامه های تبلیغات انتخاباتی برخی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری ایجاد شده است. دامنه این شائبه ها تاجایی گسترش یافته است که چندی قبل وزیر کشور و معاون سیاسی وی در این مورد به برخی افراد تذکر شفاهی دادند.

این روزنامه با انتخاب عنوان ایران عامل ثبات، می نویسد: کلود بارتلون رییس مجلس ملی فرانسه که روز گذشته به ایران سفر کرده بود، با حسن روحانی رئیس جمهوری و هم چنین رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت وگو کرد. بارتلون، ایران را عامل مهم ثبات و امنیت در منطقه دانست و با اشاره به نقش تاثیرگذار کشورمان به ویژه در مبارزه با تروریسم، افزود: نقطه نظرات نزدیک و مشترکی در زمینه بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی میان ایران و فرانسه وجود دارد و دو کشور می توانند با همکاری نزدیک با یکدیگر نقش به سزایی در حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه و جهان ایفا کنند. رییس مجلس ملی فرانسه همچنین ادامه داد: امروز همگان معتقدند که برای مبارزه با تروریسم نیاز به اراده و تلاش جمعی و مقرراتی واحد داریم و مطمئنا حضور ایران در این عرصه می تواند، نقش بسزایی در از بین بردن بی ثباتی ها در منطقه ایفا کند.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان در موضوع فیش های حقوقی سیاسی رفتار شد، به نقل از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت، آورد: به نظر من در موضوع فیش های حقوقی سیاسی رفتار شد. در حالی که باید هر زمان فسادی صورت گرفته به شدت برخورد و مطابق قانون رفتار کرد. این موضوع موجب شد نگاه مردم به مسولان همراه با شک و تردید شود. در حالی که مردم همراه های اجتماعی مسولان هستند و نگاه شان بسیار پر اهمیت است. افزون بر این هر کسی هر جرمی مرتکب شده باید با او برخورد شود. در همین رابطه رئیس جمهوری نیز پیگیری دقیقی داشت و کمیته ای در این رابطه در دولت تشکیل شد. پس از این امر دستورالعمل ها را تغییر دادند. زیرا برخی اختیارات را به شرکت ها داده بودند که به طور مثال 10 درصد سود حاصله از فعالیت یک مجموعه را به عنوان پاداش بین هیات مدیره تقسیم کنند. این در قانون تجارت آمده و رقم خیلی بالایی هم دولت بخشنامه داد و برخی را مجبور به استعفا کرد. دولت نظارت جدی در این زمینه اعمال کرد و ذی حساب ها هم مسئول شدند تا موضوع پرداخت ها را تا آخر دنبال کنند خصوصا در وزارتخانه هایی که شرکت های زیادی دارند.

این روزنامه با درج عنوان پاسخ به شبهات و مقابله با نقشه دین زدایی مهمترین وظیفه روحانیون، نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، با اشاره به وجود برنامه های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، اولین و مهمترین وظیفه روحانیون را «مقابله با نقشه دین زدایی و عفت زدایی» خواندند. ایشان با اظهار تاسف از ناآشنایی برخی مبلغان دینی با ابزارهای جدید رایانه ای و همچنین عدم درک درست از اهمیت مسئله فضای مجازی در برخی مسئولان، افزودند: فضای مجازی، به صورت توامان دارای منافع و مضرات بی شماری است که باید با استفاده از فرصتهای آن، مفاهیم اسلامی را در سطح گسترده ترویج کرد و در همین خصوص، شورای عالی فضای مجازی با هدف تمرکز در فکر، تصمیم و اقدام تشکیل شد. حضرت آیت الله خامنه ای، شناسایی شبهات روز و پاسخ به آنها را از جمله کارهای مهم حوزه های علمیه برشمردند و افزودند: این کار هیچ منافاتی با فقاهت ندارد، زیرا فقه، منحصر به احکام عملی نیست، بلکه «فقه الله الاکبر» در واقع همان معارف اسلامی است و باید برای پاسخ به شبهات دینی نیز همانند کاوشهای دقیق و پردامنه فقهی، اقدام و عمل کرد.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان انتقاد از نحوه برخورد با رسانه ها در موضوع واگذاری املاک شهرداری، می نویسد: محمدعلی وکیلی در گفت وگو با پانا با اشاره به نحوه برخورد دولت و شهرداری با رسانه ها در موضوع فیش های نجومی و واگذاری املاک به افراد خاص اظهار کرد: رفتار دولت با شهرداری در این موضوعات متفاوت بوده است. متاسف هستم که این برخوردها با رسانه های منتشر کننده واگذاری املاک شهرداری صورت گرفته است. 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: برخورد و فیلتر رسانه ها نشان می دهد که دیوار کوتاه رسانه همچنان آسیب پذیر است و رسانه ها مرغ عزا و عروسی هستند. این برخوردها امنیت فعالیت رسانه ای را کاهش می دهد. اگر تخلفی در انتشار گزارش وجود داشته است منشا این تخلف رسانه ها نبودند، بلکه ظاهرا منشا این تخلف در انتشار گزارش غیررسمی، شهرداری بوده و از درون شهرداری این اتفاق افتاده است. این نماینده اصلاح طلب مجلس اضافه کرد: وقتی گزارشی سربرگ و امضای رسمی دارد و در دست رسانه ها قرار می گیرد، رسانه باید وظیفه اطلاع رسانی را انجام دهد. کار قضاوت بر عهده رسانه نیست. البته باید حساسیت داشت که با این اقدامات حیثیت افراد حفظ شود و اتهامی متوجه شخص بی گناهی نشود، اما اینگونه برخورد با حوزه رسانه در حالی که رسانه کاشف این گزارش ها نبوده بلکه انعکاس دهنده آن بوده برخورد با معلول است.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «بانک دهل تخریبگران» به قلم مهران کرمی اختصاص داد.
«توهم خود تحریمی»، «شطرنج سیاسی، اقتصادی کرملین»، «وقتی همه چیز رنگ نمایش می گیرد» و «برای فرزندان مان برند بسازیم» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: