کد خبر: ۸۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - 06 September 2016
آل سعود با عقد یک قرارداد، تأمین امنیت حجاج را از طریق مچ بندهای الکترونیکی و دیگر اقدامات امنیتی در مراسم حج به یک شرکت اسرائیلی واگذار کرد. شرکت انگلیسی اسرائیلی «جی فوراس» مچ بندهای الکترونیکی که به «جی پی اس» مجهز است برای حجاج تأمین می کند که از این طریق می تواند محل حجاج را به نیروهای امنیتی سعودی اطلاع دهد.
روزنامه کیهان در شماره سه شنبه 16 شهریور، نوشت: آل سعود با عقد یک قرارداد، تأمین امنیت حجاج را از طریق مچ بندهای الکترونیکی و دیگر اقدامات امنیتی در مراسم حج به یک شرکت اسرائیلی واگذار کرد. شرکت انگلیسی اسرائیلی «جی فوراس» مچ بندهای الکترونیکی که به «جی پی اس» مجهز است برای حجاج تأمین می کند که از این طریق می تواند محل حجاج را به نیروهای امنیتی سعودی اطلاع دهد.

این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان گریبان حاکمان سعودی را رها نکنید، آورد: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، پیام مهمی خطاب به برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان صادر نمودند. این پیام، امسال در حالی منتشر می شود که با کارشکنی های حکّام سعودی، هیچ زائر ایرانی در مراسم حج بیت الله الحرام حضور ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در پیام امسال خود تأکید نمودند: «جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتّاک و بی ایمان و وابسته و مادّی آنان را بدرستی درک کنند؛ باید به خاطر جنایاتی که در گستره جهان اسلام به بار آورده اند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید به خاطر رفتار ظالمانه آنان با ضیوف الرّحمان، فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئله حج بکنند. کوتاهی در این وظیفه، آینده امّت اسلامی را با مشکلات بزرگ تری مواجه خواهد ساخت.»

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان سیف: هیچ یک از بانک ها حق ندارند تحریم های خارجی را اعمال کنند، نوشت: نخستین ثمره روشنگری در زمینه FATF البته موضع گیری گسترده افراد مختلف بود و در نتیجه آن دیروز روابط عمومی بانک مرکزی نامه ای را از رئیس کل این بانک منتشر کرد. ولی الله سیف در نامه اش به بانک ها و موسسات اعتباری، محدودیت در ارائه خدمات بانکی با استناد به تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا را ممنوع اعلام کرد. در بخشی از متن این نامه آمده است: خروج اشخاص و نهادهای مزبور از فهرست تحریم ها بدین معناست که شرکت ها، بانکها و موسسات مالی خارجی می توانند بدون هیچگونه محدودیتی که ناشی از تحریم ها باشد با آن اشخاص روابط مالی و تجاری داشته باشند و ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل چنین معاملاتی، اقدام به وضع اقدامات محدودکننده یا تنبیهی علیه بانک ها و موسسات مالی خارجی نخواهند کرد.

بیانیه دفتر هاشمی رفسنجانی و پاسخ کیهان، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: دفتر آقای هاشمی رفسنجانی با صدور بیانیه ای به انتقادهای صورت گرفته درباره اظهارات اخیر ایشان اعتراض کرده و مدعی شده است که منتقدان، اظهارات وی در «اجلاس 30 مرداد مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور» را تحریف کرده اند! بیانیه دفتر آقای هاشمی به چند جمله بریده و تقطیع شده از یادداشت روز کیهان یکشنبه 95.6.14 با عنوان «برای داعش کارت دعوت نفرستید» استناد کرده و یادداشت مزبور «با هدف تخریب شخصیت هاشمی» معرفی شده است! کیهان اگرچه انتقاد خود را به طور کاملاً مستند در یادداشت روز یکشنبه بیان کرده است اما از آنجا که در بیانیه دفتر آقای هاشمی کیهان- بدون ذکر نام، ولی با اشاره به جملاتی از یادداشت مزبور- به تحریف سخنان ایشان و تلاش سازمان یافته! برای تخریب شخصیت وی متهم شده است، نکاتی را درباره بیانیه دفتر آقای هاشمی عنوان کرد.

روزنامه کیهان با درج عنوان بعیدی نژاد مسافر انگلیس شد/ لندن: تعیین سفیر، آغاز مذاکرات حقوق بشری و منطقه ای است، آورد: دولت یازدهم در اقدامی غیرقانونی با تخلف از مصوبه مجلس شورای اسلامی، سفیر جدید کشورمان در انگلیس را معرفی کرد. در همین حال، وزیر خارجه انگلیس، این اتفاق را آغازگر گفت و گو درمورد مسائلی چون حقوق بشر و نقش ایران در منطقه دانست. بعدازظهر دیروز(دوشنبه) حمید بعیدی نژاد سفیر جدید کشورمان در انگلیس و نیکولاس هاپتون سفیر جدید انگلیس در تهران بطور همزمان در وزارت امور خارجه دو کشور حضور یافته و با تسلیم رو نوشت استوار نامه خود با وزرای خارجه ملاقات کردند. به گزارش تسنیم، یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان با اعلام خبر فوق گفت: بیش از یکسال است که سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران و بریتانیا فعال بوده و کلیه امور جاری توسط کاردارهای دو کشور هدایت می شده است. اکنون در پی محقق شدن شرایط برای ارتقای روابط دو کشور تصمیم گرفته شد که سفرای خود در تهران و لندن را مستقر کنند.

این روزنامه در ستون یادداشت روز به عنوان «رشته های خارجی و داخلی در امنیت ستیزی» پرداخت و در بخش خبر ویژه عنوان «هیجان زدگی ارگان سیا از خبط 2 بانک ایرانی» را منتشر کرد.
«خبرگزاری حامی دولت: شاخص بورس را دستکاری می کنند! » دیگر عنوان نیم صفحه نخست روزنامه کیهان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: