کد خبر: ۸۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - 06 September 2016
خواننده سالاری حالا دیگر یکی از رویکردهای متداول در دنیاست. این یعنی تلاش برای این که مردم فقط به حضور خواننده و کلامی که او استفاده می کند، توجه کنند و نظرشان چندان به موسیقی جلب نشود، آن طور که کارشناسان و اهالی فن می گویند موسیقی این روزها همه جای دنیا در حاشیه کلام قرار گرفته است.
 روزنامه جام جم در شماره سه شنبه 16 شهریور، آورد: خواننده سالاری حالا دیگر یکی از رویکردهای متداول در دنیاست. این یعنی تلاش برای این که مردم فقط به حضور خواننده و کلامی که او استفاده می کند، توجه کنند و نظرشان چندان به موسیقی جلب نشود، آن طور که کارشناسان و اهالی فن می گویند موسیقی این روزها همه جای دنیا در حاشیه کلام قرار گرفته است.

این روزنامه در تیتر یک با درج عنوان جهان اسلام، گریبان حاکمان سعودی را رها نکند، نوشت: در آستانه ایام حج، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت الله الحرام، حج ابراهیمی را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی در مقابل زورگویان بین المللی خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولت ها و ملت های اسلامی تأکید کردند: جهان اسلام، اعم از دولت ها و ملت های مسلمان باید حاکمان سعودی را بدرستی بشناسند و به خاطر جنایاتی که در گستره جهان اسلام به بار آورده اند، گریبان آنها را رها نکنند و فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مساله حج بکنند.

روزنامه جام جم با انتشار عنوان معادله چند مجهولی FATF، آورد: به دنبال شدت گرفتن انتقادات از خودتحریمی نهادهای انقلابی توسط برخی بانک های داخلی که به تبعات اجرای توافق با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نسبت داده شده، روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی در نامه ای به شبکه بانکی اعلام کرد: محدودیت در ارائه خدمات بانکی به استناد تحریم ها، ممنوع است؛ با وجود این سؤالات بی پاسخ درباره این توافق همچنان ادامه دارد. توافق ایران با کارگروه اقدام مالی (FATF) با انتقاد مسئولان نظام و کارشناسان و افکارعمومی مواجه شده است. پایبندی بانک های ایرانی به تحریم های آمریکا علیه شرکت های ایرانی یکی از مفاد این توافق است و در این راستا اخباری مبنی بر قطع همکاری بانک های ملت و سپه با شرکت های وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا(ص) منتشر شده است. 

این روزنامه با انتخاب عنوان مجموعه های تلویزیونی جدید در راهند، نوشت: حسین کرمی که مدیریت شبکه های نسیم، نمایش و تماشا را برعهده دارد، پیش از این نیز با سیما فیلم همکاری داشته و مناسبات آن را می شناسد. با کرمی درباره تغییرات ایجاد شده، بازگشت شبکه تماشا و نیز رویکرد جدید رسانه ملی درخصوص سریا ل های تلویزیونی گفت وگو کردیم. کرمی اظهار داشت: جدول فعالیت های نمایشی هر شبکه تا تابستان سال آینده تقریبا مشخص شده است و امیدواریم از زمستان امسال هر پنج شبکه یک، دو، سه ، چهار و پنج بدون توقف سریال تازه داشته باشند. سیمافیلم قرار است به منظور کمک کردن و غنا بخشیدن در کنار گروه های فیلم و سریال باشد و اولویت ها و ماموریت ها یا موازی کاری های احتمالی را بررسی کند. یکی از مهم ترین اقدامات سیمافیلم برنامه ریزی آینده نگرانه برای تولیدات نمایشی تلویزیون است. در گام اول سعی کرده ایم حوزه های مغفول مانده را یافته و به آنها بپردازیم.

روزنامه جام جم با بررسی عنوان آنچه باید سال اولی های دانشگاه بدانند، آورد: تقریبا یک ماه و نیم قبل، ده ها هزار کنکوری بر سر کرسی های دانشگاهی به رقابت علمی پرداختند تا بتوانند در رشته و دانشگاه مورد علاقه شان تحصیل کنند. با گذشتن از خوان کنکور، بلافاصله خوان دیگری شروع می شود که اگر دانشجوی سال اولی نتواند این خوان را مدیریت کند، احتمال دارد تمام زحمات سال های گذشته اش هدر برود. ورود به سال اول دانشگاه را می شود شبیه دوران نوجوانی دانست. همان طور که دوران نوجوانی، دورانی گنک و مبهم است که فرد بین دوران کودکی و جوانی سرگردان است، بسیاری از دانشجویان سال اولی هم چنین حس معلق بودنی را تجربه می کنند. دانشجوی سال اولی، نه دیگر آن دانش آموز بازیگوش مدرسه است که دغدغه هایش محدود به خانه و مدرسه شود و نه دانشجوی سال آخری است که سال هاست، از فضای مدرسه دل کنده و حالا دغدغه هایی مشابه بزرگسالان را تجربه می کند. 

این روزنامه یادداشت های «عربستان؛ ناقض بزرگ تعهدات بین المللی» و « FATF برای ایران سودی ندارد» را به ترتیب به قلم کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر و ابوالقاسم حکیمی پور اقتصاددان منتشر کرد.

«مُفسّر» عنوان ستون های ویژه روزنامه جام جم در صفحه سیاسی است.
این روزنامه در نیم صفحه نخست عنوان های «هوشنگ مرادی کرمانی: کودک درونم قوی است»، «چرا گردنم درد می کند؟»، «تلگرام عامل قتل همسر» و «استقبال از پیشنهاد اسکاری جام جم» را نیز به چاپ رساند. 

روزنامه جام جم در ضمیمه جام سیاست عنوان «شمارش معکوس» را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: