کد خبر: ۸۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - 06 September 2016
سه بانک ایرانی در مونیخ دایر می شود. این خبر، ماحصل سفر ایلزه آیگنر (Ilse Aigner)، وزیر اقتصاد ایالت «باواریا»ی آلمان، به تهران است. آن گونه که مقامات ارشد بانکی خبر می دهند، بانک های خاورمیانه، پارسیان و سینا مجوز افتتاح شعب خارجی را از بانک مرکزی ایران دریافت کردند.
روزنامه شرق در شماره سه شنبه 16 شهریور نوشت: سه بانک ایرانی در مونیخ دایر می شود. این خبر، ماحصل سفر ایلزه آیگنر (Ilse Aigner)، وزیر اقتصاد ایالت «باواریا»ی آلمان، به تهران است. آن گونه که مقامات ارشد بانکی خبر می دهند، بانک های خاورمیانه، پارسیان و سینا مجوز افتتاح شعب خارجی را از بانک مرکزی ایران دریافت کردند.

این روزنامه با اشاره به عنوان FATF میراث کیست، در تشریح تیتر یک، آورد: FATF لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم است که با امضای احمدی نژاد به عنوان رئیس دولت دهم در سال ٨٩ تقدیم مجلس هشتم شده بود. بهمن ماه ٩٠ هم این لایحه در مجلس اصولگرای هشتم تصویب شد. ٢٢ اسفند ماه سال ٩٠ شورای نگهبان اعلام کرد این لایحه ماهیت قضائی دارد و باید از قوه قضائیه به مجلس بیاید. ٣١ تیرماه سال گذشته مجلس نهم این لایحه را با انجام اصلاحاتی برای رفع ایرادهای شورای نگهبان مجددا تصویب کرد؛ اما ١٠ مرداد سال گذشته باز هم شورای نگهبان این مصوبه را این بار در مجلس نهم رد کرد. در نهایت لایحه در جلسه روز ١٣ بهمن ٩٤ به تصویب مجلس رسید. ١٣ اسفند ٩٤ هم شورای نگهبان بر سومین مصوبه مجلس اصولگرا درباره این لایحه، مهر تأیید زد.

جهان اسلام گریبان حاکمان سعودی را رها نکند، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: در آستانه ایام حج، حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری، در پیام مهمی به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت الله الحرام، حج ابراهیمی را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی در مقابل زورگویان بین المللی خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولت ها و ملت های اسلامی تأکید کردند: «جهان اسلام، اعم از دولت ها و ملت های مسلمان باید حاکمان سعودی را به درستی بشناسند و به خاطر جنایاتی که در گستره جهان اسلام به بار آورده اند، گریبان آنها را رها نکنند و فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله حج بکنند».

این روزنامه با انتخاب عنوان تهران و لندن سفیر تبادل کردند، می نویسد: حدود پنج سال پس از حمله به سفارت انگلیس در ایران، روز گذشته دو طرف سفیران خود را برای استقرار در پایتخت های طرف مقابل معرفی کردند؛ «حمید بعیدی نژاد»، مدیر کل امور سیاسی وزارت خارجه، به عنوان سفیر راهی «لندن» شد؛ اما «نیکلاس هاپتون»، سفیر انگلیس در ایران، برای رسیدن به محل مأموریت نیازی به سفر نداشت، چرا که او از دی ماه سال گذشته به عنوان کاردار این کشور در تهران حضور دارد. پس از اعلام این انتصابات از سوی دو طرف، «بعیدی نژاد» و «هاپتون» عصر روز گذشته به طور هم زمان در لندن و تهران، رونوشت استوارنامه های خود را به وزیر خارجه طرف مقابل تقدیم کردند.

روزنامه شرق با درج عنوان پرونده شهرداری تهران را قاطع و بی طرفانه رسیدگی می کنیم، نوشت: روز گذشته، هم رئیس قوه قضائیه و هم رئیس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با پرونده واگذاری املاک شهرداری اظهارنظر صریح کردند. در این روز هر دو این مقامات از رسیدگی به این موضوع خبر دادند. آیت الله آملی لاریجانی در سخنانی در جلسه با مسئولان عالی قضائی اعلام کرد: «پرونده شهرداری تهران را قاطع و بی طرفانه رسیدگی می کنیم».ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز که در آیین تودیع و معارفه بازرس کل استان بوشهر سخنرانی می کرد، با اشاره به اینکه در پرونده واگذاری زمین در شهرداری تهران دو صفحه سؤال در اختیار مسئولان قرار گرفت تا از آنها دفاعشان اخذ شود، گفت: «هنوز گزارش نهایی در این پرونده تهیه نشده است».براساس گزارش روابط عمومی قوه قضائیه آیت الله آملی لاریجانی در جلسه روز گذشته خود با مسئولان عالی قضائی با تأکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با مفاسد بدون توجه به مسائل جناحی و سیاسی، گفت: پرونده واگذاری زمین از سوی شهرداری با دقت در چارچوب قانون بررسی شده و اجازه موج سواری و سوءاستفاده برخی را هم نمی دهیم.»

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «کرباسچی: شاید احمدی نژاد ، الگوی هاشمی سال 92 را در ذهن دارد»، «علوی تبار: مخالفان، از رویه برجام در داخل نگران اند»، «احیای سیاست منسوخ احمدی نژادی»، « شکایت آمنه بهرامی از تهیه کننده «لانتوری»: قصاص مال من است» و «عبداله ناصری: رسانه ها واقعیت های قبل و بعد ٩٢ را برای مردم تشریح کنند» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «یک درصد برای پژوهش و فناوری» نوشته ایوب آرپنائی پژوهشگر را به چاپ رساند.
*گروه اطلاع رسانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: