کد خبر: ۸۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 05 September 2016
علی جنتی در حاشیه همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید در کتابخانه ملی، مبنی بر اینکه چرا در بحث کنسرت ها عقب نشینی کردید؟ یعنی چی که عقب نشینی کرده ایم؟ عقب نشینی نکرده ام. این را شما رسانه ها به عنوان عقب نشینی تلقی می کنید. الان کار جدیدی صورت نگرفته است.
روزنامه ایران در شماره دوشنبه 15 شهریور با اشاره به سخنان علی جنتی در حاشیه همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید در کتابخانه ملی، مبنی بر اینکه چرا در بحث کنسرت ها عقب نشینی کردید؟ از قول وی نوشت: یعنی چی که عقب نشینی کرده ایم؟ عقب نشینی نکرده ام. این را شما رسانه ها به عنوان عقب نشینی تلقی می کنید. الان کار جدیدی صورت نگرفته است.

این روزنامه با بررسی عنوان خیابان خانه من است، آورد: قرارمان ساعت 8 ونیم صبح یکی از روزهای گرم مرداد ماه 95 در ساختمان بهزیستی شهر تهران مجاور پیچ شمیران، برای همراه شدن با طرح ساماندهی و جذب کودکان خیابان در سطح شهر تهران است. طرحی که از 16 مرداد ماه کلید خورده است تا با اجرای آن کودکانی که به هر دلیلی در سطح شهر و کف خیابان رها شده اند شناسایی و جذب مراکزی شوند که بهزیستی به همین منظور آنها را راه اندازی کرده است. فرصت را غنیمت شمرده و بین راه سر صحبت را با منیژه جابری کارشناس اموراجتماعی بهزیستی که هرروز خودش پا به پای مددکاران دیگر درشناسایی کودکان سهم دارد، باز می کنم. از او می خواهم درباره جزئیات طرح برایم بگوید:

«طرح شناسایی و جذب کودکان خیابانی از 16 مرداد ماه امسال شروع شده و به مدت سه ماه ادامه دارد. این طرح در دوشیفت صبح وعصر از ساعت 9 صبح تا سه بعدازظهر و از ساعت 15 تا 21 هر روز در سطح شهر تهران اجرا می شود.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان دعایی: امام (ره) دستور دادند در «جماران» موسیقی زنده اجرا شود، آورد: جشن تولد هنرمندان مرداد و شهریور ماهی در حالی ظهر دیروز برگزار شد که بخش قابل توجهی از صحبت ها و درد دل­ های حاضران در این گردهمایی صمیمانه به حاشیه های برگزاری کنسرت در شهر مشهد و بازتاب های مختلف آن طی چند هفته اخیر اختصاص داشت. 

سیدمحمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات که به دعوت عظیمی پشت تریبون رفت از برخی بی احترامی هایی که طی چند ماه اخیر نسبت به هنرمندان صورت گرفته عذرخواهی کرد و گفت: «چندی پیش در کاشان، به تحریک یک فرد معمّم اتفاق هایی افتاد و به خانم فاطمه معتمدآریا، اهانت شد که البته فرزند نخستین نماینده امام راحل که ایشان هم روحانی هستند به جبران این اتفاق از هنرمندان و مردم عذرخواهی کردند.» دعایی به نیابت از هم لباسان خود از این اقدام ابراز تأسف کرد و ادامه داد: «از مردم می خواهم اتفاقی را که در ماجرای برگزاری کنسرت در مشهد رخ داد به تمام روحانیت تعمیم ندهند. این اقدام یک اعمال سلیقه شخصی بوده وگرنه روحانیت قدر هنرمندان را می داند.» او در پایان خاطره ای از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نحوه برخورد ایشان با مخالفان موسیقی را تعریف کرد و گفت که چگونه مخالفان در تشویق امام به مخالفت با موسیقی در نهایت شکست خوردند!مدیرمسئول روزنامه اطلاعات افزود: 
امام خمینی(ره) در حسینیه جماران که مکان مقدسی است؛ دستور دادند برنامه زنده موسیقی اجرا شود و هنرمندان نیز با اجازه امام سازهای مختلف را در آنجا نواختند و ایشان با این رفتار؛ نظر خود را به همه اعلام کردند.

مدل جدید قراردادهای نفتی در ترازوی سود و زیان، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: کارشناسان حوزه نفت و انرژی در میزگرد «ایران» بررسی کردند. نظرتان را درباره مدل جدید قراردادهای نفتی در یک جمع بندی بگویید؟ اسعدی: براساس اسناد فرادستی که در کشور وجود دارد و مجوزهایی که وزارت نفت از مجلس شورای اسلامی گرفته است این وزارتخانه می تواند در قالب قانون با سرمایه گذاران خارجی مشارکت کند. پاکدامن: مدل و چارچوب قراردادهای جدید نفتی طوری طراحی شده که هشت شرکت ایرانی با شرکت های بین المللی همکاری کنند اما به نظر من این رابطه ها شفاف نیست و مشخص نیست که این 8 شرکت در چه سطحی هستند. بهبهانی: قراردادهای جدید نفتی باید اجرا شود مگر اینکه به مرور زمان گزینه بهتری مطرح شود. ما باید وارد مذاکره شویم در جریان مذاکره اگر باز هم موردی وجود داشت اصلاح شود تا سرمایه، مدیریت و تکنولوژی از مسیر صحیح وارد کشور شود.

روزنامه ایران با درج عنوان انتقاد دفتر هاشمی از تحریف سخنان وی، آورد: دفتر آیت الله هاشمی به موج تخریب های اخیر واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا، در اطلاعیه این دفتر آمده است: آغاز دور جدید و هماهنگ حملات رسانه ای با عبارات و جملات متشابه، به شخصیتی که سخنگوی شورای عالی دفاع در زمان جنگ تحمیلی و به حکم امام راحل، فرمانده هشت سال دفاع مقدس بوده و بعدها به عنوان رئیس جمهوری، بیشترین نقش را در تقویت بنیه های دفاعی کشور داشته، آن هم به اتهام «تضعیف قوای نظامی کشور» نشان از یک توطئه منسجم است و این احتمال زمانی قوی تر می شود که توهین ها و تهمت ها ی زنجیره ای به یکباره در رسانه های ریز و درشت یک جریان خاص، تکرار می شود. این اطلاعیه می افزاید: البته همگان می دانند که دلیل اصلی آشفتگی رسانه ای آن جریان ـ لااقل در این ماجرا ـ دلسوزی برای تقویت بنیه نظامی کشور نیست، چرا که اگر با هر هدفی سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی غیر گزینشی و به طور کامل بازشنوایی شود، چنین استنباطی از آن نمی شود، مگر اینکه تعبیر «دوره دوم دولت روحانی» گناهی نابخشودنی و مجوز اخلاقی و شرعی برای تعابیری باشد که حتی دشمنان انقلاب اسلامی نیز با همه کینه ای که از انقلاب اسلامی و شخصیت های مؤثر آن دارند، درباره شخصیت های نظام به کار نبرده و نمی برند.

«شافعی رئیس «اتاق ایران» شد»، «شکایت آمنه بهرامی از «لانتوری»»، «سخنگوی «فراکسیون اصلاح طلبان» شورای شهر: رأی منفی اصولگرایان شورا به «تحقیق و تفحص» از شهرداری»، «2 خبرگزاری و 3 سایت خبری فیلتر شدند»، «گشتی در جلفا؛ از آبشار تا کلیسای «سنت استپانوس»/ ترانه ارس برای سارا» و «راز جا ماندن نشریات مکتوب چیست؟/ تغییر مسیر «آگهی ها» به سوی فضای مجازی» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه محسوب می شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: