کد خبر: ۸۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 05 September 2016
امری که به گفته رئیس این صندوق در قالب معوقات به میراث رسیده از دولت قبل به میزان سه هزارو ٥٠٠میلیارد تومان می گنجد و خبری از اختلاس هشت هزارمیلیارد تومانی نیست. گویا دلواپسان پس از ناموفق بودن در پروژه هایی مانند حقوق های نجومی و قراردادهای نفتی، حالا به دنبال شبیه سازی برای فسادهای مالی دولت قبل می گردند.
روزنامه شرق در شماره دوشنبه 15 شهریور در تیتر یک نوشت: اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان چندی است که باب دندان دلواپسان شده و هرکدام سعی بر بالابردن رقم آن دارند؛ امری که به گفته رئیس این صندوق در قالب معوقات به میراث رسیده از دولت قبل به میزان سه هزارو ٥٠٠میلیارد تومان می گنجد و خبری از اختلاس هشت هزارمیلیارد تومانی نیست. گویا دلواپسان پس از ناموفق بودن در پروژه هایی مانند حقوق های نجومی و قراردادهای نفتی، حالا به دنبال شبیه سازی برای فسادهای مالی دولت قبل می گردند.

این روزنامه با درج عنوان بهشتی می گفت هیچ کس از فساد مصون نیست، می نویسد: روز گذشته بنیاد شهید قدوسی با این جمله که بر روی پلاکاردی بزرگ در حیاط زیبای این بنیاد نصب شده بود، سی وپنجمین سالروز شهادت حجت الاسلام محمدحسین قدوسی، دادستان کل انقلاب اسلامی را برگزار کرد.دکتر علیرضا بهشتی، فرزند شهید بهشتی به عنوان سخنران این مراسم گفت: «نام شهید قدوسی و شهید بهشتی که به میان می آید، نام مدرسه حقانی هم به ذهن مبادرت می کند که البته درباره این مدرسه قضاوت های درست و نادرست زیادی شده است».او افزود: اما حرف من این است که ای انقلابی سال ٥٧ نباید از انقلاب خود پشیمان باشی، اما باید از این نگران و پشیمان باشی که انقلاب خود را رها کنی و پاک دستی بزرگان انقلاب را به بقیه هم تسری بدهی، شهید بهشتی می گفت هیچ کس از فساد و خطا مصون نیست. ای انقلابی باید شفاف سازی می کردی، رسانه ها را آزاد می گذاشتی، احزاب را شکل می دادی و مسئولان را در اتاق شیشه ای قرار می دادی. اگر قرار باشد انقلابی ٥٧ پشیمان باشد باید نسبت به این غفلت های خود احساس پشیمانی کند».

روزنامه شرق با بررسی عنوان جمع آوری امضا برای محاکمه داریوش مهرجویی، آورد: پس از درگذشت مرحوم عباس کیارستمی و حواشی پیرامون آن بود که داریوش مهرجویی در مراسم بزرگداشت این کارگردان، سخنانی را علیه پزشکان بیمارستانی که کیارستمی در آن بستری بود، به زبان آورد. مسئله ای که از همان ابتدا واکنش جامعه پزشکی را به همراه داشت. هرچند مهرجویی بارها تأکید کرد روی سخنانش با همه پزشکان نبوده و خطاب او پزشکان بی مسئولیت هستند؛ اما این دلگیری ها ادامه پیدا کرد. تا جایی که یکی از پزشکان بیمارستان جم که کیارستمی در آن بستری بود، پلاکاردهایی اعتراضی خطاب به مهرجویی در دست گرفت و جلوی بیمارستان ایستاد. حال در آخرین واکنش، جامعه پزشکی اقدام به برپایی کمپینی برای مقابله با این گونه رفتار ها کرده است. پزشکان با جمع آوری امضا و نوشتن نامه ای به علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی، خواستار پیگیری و برخورد قضائی با داریوش مهرجویی شده اند.

این روزنامه با انتخاب عنوان واکنش دفتر هاشمی به موج تخریب های اخیر، نوشت: دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به حملات اخیر رسانه ای علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بعد از سخنرانی اخیر او در جمع مدیران و رؤسای آموزش وپرورش کشور، واکنش نشان داد. در توضیحی که از سوی دفتر ایشان برای رسانه ها ارسال شده، آمده است: «این حملات نسبت به شخصیتی که سخنگوی شورای عالی دفاع در زمان جنگ تحمیلی و به حکم امام راحل، فرمانده هشت سال دفاع مقدس بوده و بعدها به عنوان رئیس جمهور، بیشترین نقش را در تقویت بنیه های دفاعی کشور داشته، آن هم به اتهام «تضعیف قوای نظامی کشور!!» نشان از یک توطئه منسجم است و این احتمال زمانی قوی تر می شود که توهین ها و تهمت ها ی زنجیره ای به یکباره در رسانه های ریزودرشت یک جریان خاص، تکرار می شود».

روزنامه شرق با انتشار عنوان عارف: باید در شوراها انسان های پاکدست حضور داشته باشند، می نویسد: محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در دیدار اعضای شورای فعالان ادوار انتخابات تهران، با قدردانی از تلاش های اعضای این شورا بر ضرورت حفظ انسجام این مجموعه تأکید کرد.او به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ٩٦ اشاره کرد و گفت: انتخابات شوراها از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید پیروزی در انتخابات مجلس دهم موجب غرور اصلاح طلبان شود. باید در شوراهای شهر و روستا انسان های متخصص، سلیم النفس و پاکدست حضور داشته باشند و نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کنند و باعث جلوگیری از شکل گیری فسادهای گسترده شوند و به مطالبات و خواسته های مردم در تحقق یک محیط آرام و امن و توسعه یافته برای زندگی پاسخ دهند.

این روزنامه ستون سرمقاله را به عنوان «برانگیختن مسئولیت عالی ایرانیان» نوشته روزبه کردونی مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت رفاه اختصاص داد و ویژه نامه اقتصادی را با عنوان «رونق بی رمق» منتشر کرد.

«مرتضوی به تبرئه امیدوار است» و «پایان حسرت 6 ساله برای کشتی ایران» از دیگر عنوان های صفحه نخست روزنامه شرق است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: