کد خبر: ۸۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 05 September 2016
در شرایطی که همواره اعلام می شود، اعتیاد یک نوع بیماری است، سرنوشت پایانی زندگی معتادان متجاهر نشان می دهد خانه آخر اعتیاد، بی خانمانی، بیماری و مرگ است. این سرنوشت محتوم افرادی است که تا پله آخر اعتیاد بالا می روند، سرنوشتی که باید بدون سانسور و کوچک نمایی به جامعه اعلام شود.
 روزنامه جام جم در شماره دوشنبه 15 شهریور در تشریح تیتر یک، آورد: در شرایطی که همواره اعلام می شود، اعتیاد یک نوع بیماری است، سرنوشت پایانی زندگی معتادان متجاهر نشان می دهد خانه آخر اعتیاد، بی خانمانی، بیماری و مرگ است. این سرنوشت محتوم افرادی است که تا پله آخر اعتیاد بالا می روند، سرنوشتی که باید بدون سانسور و کوچک نمایی به جامعه اعلام شود.

این روزنامه با انتخاب عنوان گردش عقربه واردات به سوی اروپا، نوشت: آمارهای گمرک بیانگر بالا آمدن کشورهای اروپایی از جمله آلمان در جدول کشورهای عمده طرف معامله در واردات ایران است که از نگاه کارشناسان، این تغییرات هزینه ـ فایده هایی به دنبال دارد. براساس آمار گمرک، در یک دهه اخیر به طور معمول کشورهای چین، امارات، کره جنوبی، ترکیه و هندوستان در صدر جدول صادرکنندگان کالا به ایران قرار داشته و در واقع، همسایگان و کشورهای آسیایی در بالای این جدول قرار دارند. این در حالی است که در سال جاری وضعیت شرکای تجاری کشور کمی تغییر کرده و آلمان توانسته پس از سال ها به عنوان یک کشور اروپایی جزو پنج کشور اول صادرات به ایران قرار گیرد. این آمار نشان می دهد که صادرات کشورهای اروپایی به ایران پس از برجام، رشد چشمگیری یافته است.

روزنامه جام جم با انتشار عنوان با پور عرب بازیگر «روزهای بیقراری»، آورد: ابوالفضل پورعرب بازیگر سریال «روزهای بی قراری» در گفت و گویی اظهار داشت: من در تلویزیون کمتر بودم و بیشتر در سینما فعالیت کردم. ما خودمان را از مخاطب پنهان نمی کنیم، بلکه از قصه های بد پرهیز می کنیم. مخاطب مهره اصلی است. نبودن مخاطب یعنی نبودن ما. در تلویزیون، کار کارگردانانی را پذیرفتم که دوستشان داشتم و علاقه مند بودم با آنها همکاری کنم. ما باید مراقب باشیم مخاطب را از دست ندهیم. باید نیروهای متخصص کار کنند، چراکه امروز شاهدیم شبکه های ماهواره ای هنرمندان را صید می کند. بنابراین باید به کیفیت کارهایی که تولید می کنیم، توجه ویژه نشان دهیم.

اتفاقی مبارک در تلویزیون، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: مجموعه «چرخ فلک» که تا اواخر هفته گذشته از شبکه اول سیما روی آنتن می رفت، اتفاقی به نسبت تازه در تلویزیون محسوب می شد. مجموعه ای با ساختار اپیزودیک و داستان های جدا از هم که با توجه به کیفیت فیلمنامه کار، دوری از نگاه های کلیشه ای و شعارهای مرسوم و از همه مهم تر نگاه تازه کارگردانانش توانست نمره قبولی را هم از مخاطبان و هم منتقدان سختگیر کسب کند و نوید روزهایی تازه را در تلویزیون بدهد؛ روزهایی که در آن احتمالا ساخت مجموعه های اپیزودیک بیشتر مورد توجه مجموعه سازان قرار خواهد گرفت. چرخ فلک همچنین به دلیل حضور کارگردان های سینمایی اش هم حائز اهمیت بود. چهره هایی که در سینما پرسابقه هستند حالا برایشان حضور در تلویزیون تجربه ای جدید است. 

روزنامه جام جم با درج عنوان ستاره خلیج فارس نماد خودکفایی، نوشت: بدون تردید پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پس از یک دوره پرفراز و نشیب، اینک میزبان بسیاری از اولین ها در صنعت نفت ایران است؛ تغییر جهت استراتژیک حوزه برنامه ریزی اجرای این طرح در سپردن بسته های ساخت اقلام و تجهیزات در مقیاس وسیع به سازندگان ایرانی درست در ادواری که شرکت های خارجی از ارائه بسیاری از کالاهای سفارش گذاری شده پروژه در اوج تحریم ها امتناع می کردند، نشان از شجاعت تصمیم گیری نزد راهبران خدمتگزار این پروژه ملی است که براستی ستاره را به خواستگاه تبلور دو گزاره بومی سازی ساخت پالایشگاه های ملی و خودکفایی در تأمین فرآوردهای نفتی استاندار تبدیل کردند. رویه ای همانند ساخت 98 دستگاه برج، رآکتور، ظروف واحدهای فرآیندی، درام اسکرین (الک دوار) تاسیسات آبگیر دریا و بسیاری از اقلام دیگر که دورنمای جدیدی از ظرفیت های ساخت ملی را در گستره صنایع ایران آشکار کرد.

این روزنامه یادداشت های «پیشگیری شاه بیت مقابله با اعتیاد» و «در انتخاب شرکای تجاری دقت کنیم» را به ترتیب به قلم مرتضی خوش گفتار درمانگر حوزه اعتیاد و مجید رضا حریری نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین منتشر کرد.

«مفسر»، «نقد و نظر» و «میز جامعه» عنوان ستون های ویژه روزنامه جام جم را به خود اختصاص داد.

این روزنامه در نیم صفحه نخست عنوان های «قهرمان ها جان می گیرند»، «کلید درمان سرطان مثانه»، «پلیس فداکار ناجی پیرمرد گرفتار» و «پیردوست: خوشنام اما بی پول هستم» را نیز به چاپ رساند. 
روزنامه جام جم در ضمیمه چاردیواری عنوان «جای خالی را پُر کنید...» را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: