کد خبر: ۸۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - 04 September 2016
در مقطع فعلی رسالت همه ما، پاک کردن دامن جمهوری اسلامی از فساد است، متاسفانه فساد مانند موریانه ای به جان کشور افتاده و اعتماد و اعتقاد مردم را اشاره گرفته است.
 روزنامه اعتماد در شماره یکشنبه 14 شهریور در تشریح تیتر یک به نقل از اسحاق جهانگیری درباره فساد گسترده در دستگاه های مختلف کشور نوشت: در مقطع فعلی رسالت همه ما، پاک کردن دامن جمهوری اسلامی از فساد است، متاسفانه فساد مانند موریانه ای به جان کشور افتاده و اعتماد و اعتقاد مردم را اشاره گرفته است.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان خداحافظی تلخ بنا، می نویسد: محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از سمت خود استعفا داد. او در این خصوص گفت: من شرمنده مردم هستم و خجالت زده کادر فنی و کشتی گیران که نتوانستم شرایطی را برای آنها به وجود بیاورم تا در المپیک موفق باشند و شرمنده مردم نشوند. از رسول خادم و شورای فنی هم معذرت می خواهم و تمامی نقدهای آنها درست است و اشتباهاتی که صورت گرفته از سوی من بوده ولی به هر شکل هرآنچه بوده گذشته است و این گذشته ها قابل بازگشت نیست. اکنون باید به فکر المپیک ٢٠٢٠ بود و فدراسیون کشتی ٤ سال زمان دارد و در این ٤ سال باید همه دست به دست هم دهند و تیمی قدرتمند را راهی المپیک کنند. 

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان چرا اصولگرایان روزه سکوت گرفته اند، آورد: علیرضا محجوب در یادداشتی که منتشر کرده است بیش از هر چیز بر جناحی شدن مبارزه با فساد گلایه می کند و می گوید: لطفا مبارزه با فساد را از چنبره دعوای اصلاح طلبی و اصولگرایی بیرون بکشید. به گزارش ایلنا، محجوب در قسمتی از یادداشت خود به مقایسه رفتار حسن روحانی و محمدباقر قالیباف در موضوع برخورد با تخلفات دستگاه زیرمجموعه شان پرداخته است و می نویسد: رییس جمهور محترم در مواجهه با پدیده شوم «حقوق های نامتعارف» به صراحت اعلام کردند که دولت در جایی که تخلف یا اشتباهی صورت گرفته باشد در عذرخواهی از مردم لکنت زبان نخواهد داشت. محجوب از روزه سکوت اصولگرایانی گلایه می کند که در ماجرای فیش های حقوقی هر روز صدایشان را بلند تر می کردند و حالا لب از لب باز نمی کنند و می گوید: تعجبم از برخی دوستان پاکدست اصولگرا است که با وجود آنکه از شعبات فساد سیستمی آگاهی کامل دارند روزه سکوت گرفته اند یا حداکثر درخواست بررسی نحوه واگذاری «املاک ستاره دار» بدون اتلاف وقت را می کنند!

این روزنامه با درج عنوان پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست های کلی «خانواده» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است، ابلاغ کردند. متن سیاست های کلی خانواده که به روسای قوای سه گانه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیم سیاست های کلی خانواده خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است و سمت و سوی حرکت نظام باید معطوف باشد به: ایجاد جامعه ای خانواده محور و تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده به عنوان مرکز نشو و نما و تربیت اسلامی فرزند و کانون آرامش بخش. پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده به ویژه موضوع طلاق و جبران آسیب های ناشی از آن با شناسایی مستمر عوامل طلاق و فروپاشی خانواده و فرهنگ سازی کراهت طلاق. حمایت حقوقی، اقتصادی و فرهنگی از خانواده های با سرپرستی زنان و تشویق و تسهیل ازدواج آنان.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان دلیل خروجم از سپاه احساس خطر در اقتصاد بود، می نویسد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: دلیل خروجم از سپاه، احساس خطر در عرصه اقتصاد بود اما دو سال پیش با دیدن تهدیدات منطقه ای از جمله در سوریه و پیشروی های داعش از مقام معظم رهبری کسب اجازه کردم که با این لباس در سال های آخر عمرم در کنار آقا باشم. به گزارش ایسنا، جمله های کلیدی اظهارات محسن رضایی در جمع دانشجویان بسیجی استان فارس به شرح زیر است: جهاد و جنگ به میدان اقتصاد کشیده شده است. اقتصاد جنگ بزرگی است که به داخل ایران آمده است. ما همچنان در تحریم هستیم و بانک های جهانی زیر بار معاملات ارزی با ایران نمی روند. در این موضوع راهکار ما اقتصاد مقاومتی است اما معنایش فقط ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی نیست. شغل خیلی مهم است. ما باید فقر و بیکاری را بیرون کنیم اما به چه شکلی؟ ما به دنبال یک نهضت اقتصادی هستیم.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «واگذاری های غیرقانونی محکوم به ابطال است» را به قلم نعمت احمدی حقوقدان اختصاص داد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «رکورد اختلاس شکست»، «الیاس حضرتی: پرونده سازی علیه روحانی در آستانه انتخابات»، «بخشنامه وزیر برای پیوند عضو مهاجران افغان» و «انجمن پیشکسوتان مطبوعات: آقای وزیر ارشاد به وظیفه قانونی خود عمل کنید» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: